IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород

Преработеният Nettuno V6 се тества в спортна кола на Ligier

Състезателен болид Ligier JS2 R, създаден в сътрудничество с доставчика на оборудване за автомобилни производители Bosch Engineering, е на път да реши един от проблемите на индустрията, а именно – бъдещето на ДВГ. Колата се задвижва от изключително интересен мотор - Nettuno V6 на Maserati, който обаче работи на водород. И оттам идва името му на колата - JS2 RH2.


тестове водород


Това не е обичайното превозно средство с горивни клетки, където водородът се използва за генериране на електричество, което от своя страна захранва безшумни мотори. Това е истински шумен двигател с вътрешно горене, но такъв, който сега отделя само 0.8 гр/км CO2, като 0.7 гр/км идват от околния въздух. За сравнение, настоящият Suzuki Swift с малкия си 1.2-литров бензинов двигател и мека хибридна система отделя 99 гр/км CO2.

Успешното реализиране на тази кола може да спаси ДВГ. Инженерите на Bosch са оборудвали двигателя със специални водородни инжектори, нови бобини за запалване и свещи, плюс ново ECU. Няма нужда от никакви модификации на блока, горивната камера, буталата, типа масло или голяма част от охладителната система.

Настройката изисква сложна тръбопроводна система с много сензори за безопасност и клапани. Също така се налага Ligier да използва карбоновата монокок от своя LMP3 автомобил с напълно персонализирана рамка отзад. Има и нова изпускателна система, макар че тъй като е супер чиста, катализаторите струват около една четвърт от тези, които обикновено се използват за бензинови двигатели.


тестове водород


Около страните и задната част на купето са обвити три високонапорни резервоара от въглеродни влакна, предназначени да съхраняват 6,3 кг газообразен водород при 700 бара. Те са взети от Hyundai Nexo – един от двата водородни автомобила, които се продават в Европа. Другият е Toyota Mirai, но там резервоарът е по-малък.

С новия си енергиен източник двигателят вече произвежда 594 к.с. и 680 Нм въртящ момент, но Bosch вече разполага с вариант Gen2 на тестова платформа с мощност 641 к.с. и 880 Нм. Смята се, че горенето на водород може да отключи с 20 процента повече мощност от бензина в близко бъдеще, когато такъв двигател бъде готов.

0 от 500
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 седмици )
    В България имаме един ерудиран консултант по водорода,груба грешка е от Бош и Мазерати да не го поканят на работа.
  • #2
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Колко е пробегът с едно зареждане на 6,3 килограма водород по 18,25 евро на килограм, което ще струва около 220 лв на най-близката до България обществена зарядна станция която се намира в Мюнхен?
  • #1
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Колко е пробегът с едно зареждане на 6,3 килограма водород по 18,25