IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Бутилка вода за 2 долара струва 12 000 на шофьор на Hyundai

Собственик на Ioniq 5 трябва да плати цялата сума за подмяна на кабелите (ВИДЕО)

Разливане на бутилка с вода се превърна в кошмар за собственик на електрически Hyundai, който получи шокираща сметка за ремонт в сервиз на корейската марка, съобщава WFTV Channel 9.


Ioniq 5


Американецът Майк Маккормик натиснал рязко спирачките на своя Ioniq 5 на магистрала във Флорида, като бутилка с вода се разлива на пода и попада в някои от кабелните конектори. Само за няколко минути на таблото пред водача се активират различни предупредителни сигнали, след което мигачите спират работа. В крайна сметка мъжът стига до дома си, но колата не може да бъде изключена.

Как една бутилка вода се превърне в астрономическа сметка

След като двегодишният автомобил е закаран и прегледан в дилърство на Hyundai, собственикът е уведомен, че трябва да се сменят голяма маст от кабелите. Сумата е шокираща – 11 882.08 долара, като според компанията щетите са причинени от "външен фактор", а не от фабричен дефект. А това означава, че Маккормик трябва да плати цялата цена на ремонта.


Ioniq 5


Собственикът преминава към план Б – застраховка, но искът му е отхвърлен. Нещо повече – от застрахователната компания твърдят, че щетите по кабелния сноп са настъпили с течение на времето, а не са резултат на разлив на една бутилка с вода.

Защо се появява проблемът?

В репортажа на WFTV Channel 9 за историята се подчерта уязвимостта на кабелния сноп на Ioniq 5, поставен под седалката, като се цитира и друг собственик, който получава петцифрена сметка за нови колани. Според дилърството оригиналните са износени и трябва да се сменят.



И това не е единственият неочакван проблем, с който някои от шофьорите на електромобили са се сблъсквали. Наскоро се оказа, че собственик на Ioniq 5 N не може да смени собствените си накладки, тъй като за това са нужни специален софтуер и инструменти, които могат да струват хиляди долари. Някои собственици предлагат по-евтини неофициални заобиколни решения, но те носят рискове, включително възможността за анулиране на гаранцията или появата на още по-скъпи проблеми, ако нещо се обърка.


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 1,кви проблеми електрически с френските бе ***,аз от над 30 години съм с френски коли и нито един електрически проблем не съм имал,а като цяло въобще проблеми които да доведат до спиране на колата за дълъг период от време не съм имал,ако изключим едни който бе в резултат на некадърен гаражен майстор,който ме докара до това да отида където трябва във фирмения сервиз на марката за да ми върнат колата към живот.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ми ако този кравар се е качил с обувки с доста сняг по тях и той се стопи,пак ли ша е виновен собственика или производителя,че не е написал,че skapанаta му стока става само за пустинята и да не се влиза с мокри обувки вътре. Сбъркана работа.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 седмици )
    Ако една разлята течност в салон чупи автомобил, значи има сериозен проблем. Сума ти години ел. инсталациита са извън салона и не е имало проблеми при дъжд, сняг, минаване през брод за по-старите автомобили. Това е лош дизайн, което ми се струва малко вероятно или недостатък на бройка, ако е пипана в сервиз и някой си е оставил майсторлъка след себе си.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    Що говорите глупости. Според вас от къде минават кабелните снопове от таблото към задната част на колата. От 2000 година насам под пресните седалки е бъкано с електроника и кабели и да разливане на течности е проблем. Това не в само при електромобилите
  • #5
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Хюндай направили скапан електромобил и антиелектриците веднага налапаха бухалката чак до топките с обвиненията си срещу електромобилите като цяло. Типично поведение за антиелектрици.
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Като бях отпуска се наводни гаража на блока докато ми се обадят и да отиде някой да извади колата, беше се напълнила с вода, изкарали я на собствен ход и после в сервиза, изпразниха салона изсушиха я в бояджииската кабина, сменили няколко модула и целия масраф заедно с новия акумулатор - 2400юро в официалния сервиз. Пратиха ги от застрахователната.
  • #3
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    голяма заблуда е, че гаранциите важат и застрахователите плащат, примерно в момента ако ви бутне някой може да се заядат, че сте с летни гуми и според техните 30 страници изключения няма да ви платят нищо ако не ги осъдите.
  • #2
    15 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "Как една бутилка вода се превърне в астрономическа сметка" => Просто: искаш да си модерен, купуваш елекрокар, патиш си. После пак ми кажете, че 15-годишен според вас "трошляк на 400К км" е по-лоша оферта. Ами хайде да разливаме вода в стара ДВГ кола и в нова и/или електрокар и да видим коя ще откаже...
  • #1
    12 rate up comment 5 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 седмици )
    Е това с кабелите само при електромобилите ли е? Много глупави инженерни решения, водещи до проблеми дори при нормална експлоатация има при доста марки и модели, френските особено :D