Разливане на бутилка с вода се превърна в кошмар за собственик на електрически Hyundai, който получи шокираща сметка за ремонт в сервиз на корейската марка, съобщава WFTV Channel 9.

Американецът Майк Маккормик натиснал рязко спирачките на своя Ioniq 5 на магистрала във Флорида, като бутилка с вода се разлива на пода и попада в някои от кабелните конектори. Само за няколко минути на таблото пред водача се активират различни предупредителни сигнали, след което мигачите спират работа. В крайна сметка мъжът стига до дома си, но колата не може да бъде изключена.
Как една бутилка вода се превърне в астрономическа сметка
След като двегодишният автомобил е закаран и прегледан в дилърство на Hyundai, собственикът е уведомен, че трябва да се сменят голяма маст от кабелите. Сумата е шокираща – 11 882.08 долара, като според компанията щетите са причинени от "външен фактор", а не от фабричен дефект. А това означава, че Маккормик трябва да плати цялата цена на ремонта.

Собственикът преминава към план Б – застраховка, но искът му е отхвърлен. Нещо повече – от застрахователната компания твърдят, че щетите по кабелния сноп са настъпили с течение на времето, а не са резултат на разлив на една бутилка с вода.
Защо се появява проблемът?
В репортажа на WFTV Channel 9 за историята се подчерта уязвимостта на кабелния сноп на Ioniq 5, поставен под седалката, като се цитира и друг собственик, който получава петцифрена сметка за нови колани. Според дилърството оригиналните са износени и трябва да се сменят.
И това не е единственият неочакван проблем, с който някои от шофьорите на електромобили са се сблъсквали. Наскоро се оказа, че собственик на Ioniq 5 N не може да смени собствените си накладки, тъй като за това са нужни специален софтуер и инструменти, които могат да струват хиляди долари. Някои собственици предлагат по-евтини неофициални заобиколни решения, но те носят рискове, включително възможността за анулиране на гаранцията или появата на още по-скъпи проблеми, ако нещо се обърка.


0