Volkswagen е първата марка, която предложи скоростни кутии с двоен съединител. Трансмисия, която даде важни плодове и към която се присъединиха останалите марки, сред които беше и Hyundai. Сега обаче корейците се отказват от своята DCT, като ще е заменят с 8-степенна автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент.

Всъщност трансмисията с двоен съединител на корейците не е нито по-добра, нито по-лоша от германската DSG. Този тип скоростна кутия има толкова много компоненти, което често води и до проблеми. Обикновено те са свързани с износване на съединители и други основни елементи, но понякога причината е действията от страна на шофьора, на който му липсва адаптивност към този вид трансмисии.
Всичко това накара Hyundai да изтегли хиляди скоростни кутии за замяна, което струва доста скъпо на компанията. Затова корейците решиха да се откажат от трансмисията с двоен съединител при Santa Fe и да я заменят с конвенционален 8-степенен преобразувател на въртящия момент. Трансмисия, която не предлага същата скорост и, разбира се, не толкова спортна, но предлага висок комфорт при работа.

Проблемите с DCT засягат и другата корейска марка в концерна – Kia. Няколко хиляди собственици на Sorento в САЩ са се оказали с повредени и дори блокирали скоростни кутии на своите коли, като в някои случаи това е станало още при 10 000-15 000 км пробег. Решението в случая е същото – смяна на трансмисията.
Заради всичко това в Hyundai са решени постепенно да се откажат от DCT, като я заменят с конвенционален автомат. Така ще бъдат избегнати скъпи разходи по гаранционни замени, така и щетите по репутацията на производителя.


2