IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Dacia обяви цените на Duster и Bigster с новия хибриден двигател на газ

Версиите с двугоривна задвижваща система изминават до 1500 км с едно зареждане

Румънският производител Dacia представи нов двугоривен силов агрегат hybrid-G 150 4x4, който ще се предлага за Duster и Bigster, и разкри цените на двата модела за българския пазар. Задвижваща ще бъде достъпна за нива на оборудване Expression, Journey и Extreme на Duster, като цените започват от 50 990 лв и достигат 53 990 лв в с най-богатото оборудване. При Bigster цените стартират от 56 990 лв, а първите доставки се очакват през първото тримесечие на 2026.


Dacia Bigster


Благодарение на литиево-йонна батерия 48V с капацитет 0,84 кВт, съчетана с електрическия мотор, който е свързан към задните колела, силовият агрегат може да работи в електрически режим. В градски цикъл Duster и Bigster hybrid-G 150 4x4 могат да се движат в електрически режим до 60% от времето за шофиране. Двигателят с вътрешно горене е съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и пера на волана, а електрическият мотор – с 2-степенна скоростна кутия с изключващ се заден мост.

Румънската марка единствена предлага подобен 4x4 двугоривен хибриден агрегат, който се възползва от достъпната цена на пропан-бутана и осигурява значителни икономии. Тази технология намалява експлоатационните разходи с 30% и емисиите на CO2 с 20 грама, в сравнение с настоящото предложение за двигател mild hybrid 130 4x4. Със своите два 50-литрови резервоара за гориво, един за бензин и един за пропан-бутан, Duster гарантира пробег до 1500 Ком по WLTP цикъл без презареждане.

С двигателя hybrid-G 150 4x4 Duster запазва офроуд възможностите си, като същевременно предлага по-голяма ефективност и лекота на употреба. А съчетанието на 2-степенна скоростна кутия с електрически заден мотор позволява да се предаде значителен въртящ момент на колелата при ниска скорост на първата предавка, докато при висока скорост електрическият мотор работи на по-ниски обороти, осигурявайки оптимална тяга на задния мост до 140 км/ч.

Неутралният режим (изключване на съединителя) позволява напълно да се елиминират загубите от триене по пътя за по-ниска консумация в режим на задвижване на 2 колела.


0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Мне ( преди 2 седмици )
    КоУега, масовите електрички не са проектирани да изпреварват камиони с по два резервоара като Bigster. Май сравняваш бира с шампанско. По твойта логика с Бигстъра ще обикаляш всеки ден по половин час да търсиш паркомясто. Пък електричката и безплатно ще си седи на всички зони. Така ще набуташ едно 15 000 за синя зона и ще си изхабиш едно 50 дена от живота. Смятай като пуснат твърдотелните батерии с по 600-700 км пробег как ще завиждаш тогава.
  • #6
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Мда като ги смяташ така, ако си купиш едно волво за 10000 и 2500 за газ, колко ти остават до бикстера? 43 5000, което ти е 38 839 литра газ, което са ти над 350 000 км. пробег при разход 11/газ., колкото твоята дача никога няма да измине.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    velev2006@yahoo.com ( преди 2 седмици )
    Дачия ще пусне ли в производство джип 4
  • #4
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Мда ( преди 2 седмици )
    Цена на нов Bigter като за електричка втора ръка, получавате разход на 100км 6,38лв, а на електричката - 19лв за 100км, при зареждане от обществени зарядни. Дачията минава 1500км, електричката 400км. За 100 000км, Дачията ви спестява 12 000лв и 20 дни от живота в чакане на зарядни, без да се смята разликата в първоначалната цена на покупка на нова електричка. После ми обяснявайте как електричките щели да се наложат защото хората ги искали и защо Дачия е все по-прадавана марка
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Мек хибрид.Комбинира 1,2-литров двигател 48V mild-hybrid с мощност 103 кВт на предния мост с електрически мотор с пикова мощност 23 кВт (31 к.с.) на задния мост. Предоставя максимална мощност 113 кВт (154 к.с.) с въртящ момент 230 Нм за двигателя с вътрешно горене и до 87 Нм за електромотора.
  • #2
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Кой е двигателя който е вкаран в тази задвижваща система? Еднолитровия с турбо ли?
  • #1
    13 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Приятна изненада са тези цени. Очаквах по-високи за хибрид с 4х4, автоматик, че и на газ. И все пак, версии на Дъстър и Бигстър с бутафорни 7 места, като при Ситроен С3 или Фронтера ще им отприщят продажбите при бизнес клиентите с двуцифрено увеличение. Не знам защо не го правят това