IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Dacia обяви цените на Duster и Bigster с новия хибриден двигател на газ

Версиите с двугоривна задвижваща система изминават до 1500 км с едно зареждане

Румънският производител Dacia представи нов двугоривен силов агрегат hybrid-G 150 4x4, който ще се предлага за Duster и Bigster, и разкри цените на двата модела за българския пазар. Задвижваща ще бъде достъпна за нива на оборудване Expression, Journey и Extreme на Duster, като цените започват от 50 990 лв и достигат 53 990 лв в с най-богатото оборудване. При Bigster цените стартират от 56 990 лв, а първите доставки се очакват през първото тримесечие на 2026.


Dacia Bigster


Благодарение на литиево-йонна батерия 48V с капацитет 0,84 кВт, съчетана с електрическия мотор, който е свързан към задните колела, силовият агрегат може да работи в електрически режим. В градски цикъл Duster и Bigster hybrid-G 150 4x4 могат да се движат в електрически режим до 60% от времето за шофиране. Двигателят с вътрешно горене е съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и пера на волана, а електрическият мотор – с 2-степенна скоростна кутия с изключващ се заден мост.

Румънската марка единствена предлага подобен 4x4 двугоривен хибриден агрегат, който се възползва от достъпната цена на пропан-бутана и осигурява значителни икономии. Тази технология намалява експлоатационните разходи с 30% и емисиите на CO2 с 20 грама, в сравнение с настоящото предложение за двигател mild hybrid 130 4x4. Със своите два 50-литрови резервоара за гориво, един за бензин и един за пропан-бутан, Duster гарантира пробег до 1500 Ком по WLTP цикъл без презареждане.

С двигателя hybrid-G 150 4x4 Duster запазва офроуд възможностите си, като същевременно предлага по-голяма ефективност и лекота на употреба. А съчетанието на 2-степенна скоростна кутия с електрически заден мотор позволява да се предаде значителен въртящ момент на колелата при ниска скорост на първата предавка, докато при висока скорост електрическият мотор работи на по-ниски обороти, осигурявайки оптимална тяга на задния мост до 140 км/ч.

Неутралният режим (изключване на съединителя) позволява напълно да се елиминират загубите от триене по пътя за по-ниска консумация в режим на задвижване на 2 колела.


0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Мдаа ( преди 1 седмица )
    Няма Дачия, която да има повече от 3 звезди по Euro NCAP, a някои са с по 1, иначе се плюе по китайските коли, които имат по 5 звезди.
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Виктор ( преди 2 седмици )
    Нищо не мога да разбера от тази статия ... Само грешки в писането ... Ужас!
  • #25
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Ejdjd ( преди 2 седмици )
    Прошляци , които си мислят , че са нещо повече , като карат нещо като по лъскав варел на колела са много в държавата мафия България. Били изпитвали емоция като карали БМВ или друг дарак . Хората с трезво мислене и разум използват автомобила за предвижване и не ги интересуват неща като марки и комплексарски изблици
  • #24
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Джезве с кокаляк ( преди 2 седмици )
    Не знам, имам ги парите кеш и за Тесла, и за Дачия, но не бих си купил нито Тесла, нито Дачия. Всъщност май ще предпочетат Дачия пред Тесла, ако нямам никакъв друг избор.
  • #23
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #23, жeна че не си ползвал е ясно, свободен си да не ползваш и Тесла! Най-добре върви да "претЪпицараш" с yста междyкрачиeто на #17 и да се вземете най-накая! Относно Дачия - марка напипала добре пулса на времето - която за разлика от абсолютните бoклyци, които бълват VАG и Stellantis, предлага добри за парите си, практични и евтини автомобили, от които Европа има все повече нужда. Това е.
  • #22
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тесла феновете с колите на ток и пластмасовите жени какво търсите в тема за т.нар. от вас неУдачия, май дори и за нея не ви стигат парите, карайте си там постните Тесли и не си хабете клавиатурите!
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Дачия ( преди 2 седмици )
    Най-после нещо интересно и само за стиснати и каращи по лоши пътища- те 90% в България са такива. Имам дъстър ||| с 1.0л 100к.с. и е уникално муден, да колата върви, даже.и по магистрала със 140, но няма тази тяга на светофара. Иначе какво да си против или скъса вътре като всичко е пластмаса. Иначе дизайна и интериора е добре, харесва ми, съвременен със всеки асистиращи функц.
  • #20
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Супер продложение от Дачия. При това европейски автомобил, а не някаква консервена кутия от диктаторски и плагиатски Китай.
  • #19
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Мцъ ( преди 2 седмици )
    До 17. Смешнико сравняваш моркови с луканка. Скучната ти неудачия става само да се придвижваш от А до Б без никаква емоция. И къде карате по 1500км на ден без да спирате дори да пикаете. Аа или вие по храстите ги правите тези неща и газ. BTW Model 3 с нормално скучно каране като неудачията ти, харчи 14-15kwh/100km, което дори и на скъпите станции по 70ст. е 10лв/100км за кола 440коня. Хайде да ми дадеш аналог. Да не говорим за останалите предимства като ОТА update. Направо сте жалки.
  • #18
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Мне ( преди 2 седмици )
    Тоя "интернет тотално съсипа младите хора". Гледал клипчета, че някакви хора там си дооправят интериора и реши да си подкрепи тезата. С лъжи, разбира се. Ако наистина претАпицирАше нещо и така неграмотно си водеше документацията, нямаше и един клиент да имаш. После за кокошките на баба и село ще ни разправя... Дори не си забавен.