IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Dacia обяви цените на Duster и Bigster с новия хибриден двигател на газ

Версиите с двугоривна задвижваща система изминават до 1500 км с едно зареждане

Румънският производител Dacia представи нов двугоривен силов агрегат hybrid-G 150 4x4, който ще се предлага за Duster и Bigster, и разкри цените на двата модела за българския пазар. Задвижваща ще бъде достъпна за нива на оборудване Expression, Journey и Extreme на Duster, като цените започват от 50 990 лв и достигат 53 990 лв в с най-богатото оборудване. При Bigster цените стартират от 56 990 лв, а първите доставки се очакват през първото тримесечие на 2026.


Dacia Bigster


Благодарение на литиево-йонна батерия 48V с капацитет 0,84 кВт, съчетана с електрическия мотор, който е свързан към задните колела, силовият агрегат може да работи в електрически режим. В градски цикъл Duster и Bigster hybrid-G 150 4x4 могат да се движат в електрически режим до 60% от времето за шофиране. Двигателят с вътрешно горене е съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и пера на волана, а електрическият мотор – с 2-степенна скоростна кутия с изключващ се заден мост.

Румънската марка единствена предлага подобен 4x4 двугоривен хибриден агрегат, който се възползва от достъпната цена на пропан-бутана и осигурява значителни икономии. Тази технология намалява експлоатационните разходи с 30% и емисиите на CO2 с 20 грама, в сравнение с настоящото предложение за двигател mild hybrid 130 4x4. Със своите два 50-литрови резервоара за гориво, един за бензин и един за пропан-бутан, Duster гарантира пробег до 1500 Ком по WLTP цикъл без презареждане.

С двигателя hybrid-G 150 4x4 Duster запазва офроуд възможностите си, като същевременно предлага по-голяма ефективност и лекота на употреба. А съчетанието на 2-степенна скоростна кутия с електрически заден мотор позволява да се предаде значителен въртящ момент на колелата при ниска скорост на първата предавка, докато при висока скорост електрическият мотор работи на по-ниски обороти, осигурявайки оптимална тяга на задния мост до 140 км/ч.

Неутралният режим (изключване на съединителя) позволява напълно да се елиминират загубите от триене по пътя за по-ниска консумация в режим на задвижване на 2 колела.


0 от 500
  • #17
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Мда ( преди 2 седмици )
    До 16 - много добре съм запознат с тесла и с качеството на материалите в нея. Не е като да не съм претъпицарал или слагал шумоизолация на една или две! За издръжливостта на материалите им да не говорим! Дачия до сега не са ми докарали за тапициране. Но пък толкова качествените тесли на които толкова им харесвате интериора защо ли толкова искате да го сменяме. Дачията хората знаят за какво си я вземат,хора без комплекси. На тия с теслите, че им вземам парите едно на ръка, ама комплекси много
  • #16
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Мда, чета ти глyпостите и ми хвърчат пуканки през носа от смях, направо се задавих! 1500 км с Тесла 3 и 2 часа за зареждане? 19 лева за 100 км с Тесла 3? Дачия са сравними по качество на материалите и изработката с Тесла, *** сериозно ли бе, мамин сладък? Ти Тесла 3 Highland си виждал само на картинки от дъвки Turbo май, а? Това бива да драскате простотии и измишльотини на тема Тесла, ама айде първо малко покарайте, поритайте гумите, пък тогава пишете небивалици! Успех с Дачията!
  • #15
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Кико ( преди 2 седмици )
    И ако си мислите, че държавата ще изпусне приходите от акцизите върху горивата много се лъжете. Мисли се върху система за таксуване на електрическите коли - дали на километър, дали на киловат. Постепенно всичко ще бъде въведено.
  • #14
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Кико ( преди 2 седмици )
    Живея в Нидерландия и карам Джогър на пропан-бутан. С нетърпение чаках новия двигател, защото е по-подходящ като мощност и като цяло е оптимизиран спрямо стария еднолитров. На феновете на електричките ще напиша, че от 2026 нидерландските данъчни служби започват постепенно да махат всички техни привилегии. Някак си тоя държавен бюджет трябва да се пълни. Нищом бъде наложен данък внос и пътен данък, от които досега бяха освободени.
  • #13
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Мне ( преди 2 седмици )
    Ще те разочаровам. Към момента няколко големи производителя тестват solid state. М.Бенц е сред тях. Отделно LFP батериите и сега си ги има с 500км рейнж като за 15-20 минути си на 70% заряд. Време за едно кафе и телефон на път за морето. Колкото и сам да си слагаш плюсове, Дачия ще си остане последна във всички класации по надеждност. Пробвах Дъстъра още преди десет години, не е зле. Ама ти си купи 1 литър мотор на кола 1300кг и си вярвай, че е като на Тесла интериора. И сам си цъкай плюсове още
  • #12
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Факт ( преди 2 седмици )
    Дачия е за хора които искат да стигнат от точка А до точка Б възможно най-икономично, електричките са за хора които искат да стигнат от точка А до точка Б с най-много загубено време, но за сметка на това с най-много самохвалство. Практичнос срещу комплесарщина
  • #11
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Мда ( преди 2 седмици )
    До 10 - да, много! Тук обсъждаме кола която след 3 месеца ще е в продажба, а такива като теб измъчени от каране на стари дизели, мечтаещи за безплатни паркоместа и твърдотелни батерии, с мъка четат, че мечтата им не е толкова розова и безплатна, и завиждат ли завиждат! Твърдотелна батерия ще видиш когато на тази Дачия от статията и изтече удължената гаранция от 7 години! Но като видиш твърдетлна батерия, безплатно паркомясто ще имаш само на село, до кокошките на баба ти
  • #10
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Мне ( преди 2 седмици )
    Колко мъка и завист има по този свят.. :/
  • #9
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Мда ( преди 2 седмици )
    до 6 - смятам за коли сравними по качество на материалите и изработката, но различно задвижване - Дачия Бигстър хибрид на газ, и Тесла 3 на ток. Дачията струва 60 000лв, теслата 85 000, дачията минава 1500км с 10м зареждане, теслата минава 1500км с 2 часа зареждане,Дачията минава 100км, за 6,5лв, теслата за 19лв. Като изключим т.н. автопилот който всички го ползват само за клипчета в социалните мрежи,и ненужните 300к.с. за кола която се кара с 90 на магистрала, качеството на материалите е същото
  • #8
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Мда ( преди 2 седмици )
    До Мне - безплатно във всички зони, до кога?! С Дачията знае къде и срещу какво можеш да паркираш. С електричката разбираш, че когато нещо е безплатно, значи ти си стоката! Днес безплатно, утре ревете по студиата по телевизиите, че не ви бил проблема да плащате, ама защо трябвало да плащате зони. Големи сте математици.