Един от водещите китайски производител – BYD, обяви, че отлага пускането на флагманския си седан с кодово име Dynasty-D, представен като концепция на изложението в Шанхай по-рано тази година. Големият SUV трябваше да излезе на пазара до края на месеца, но вместо това ще се появи едва през второто тримесечие на 2026, съобщава Tencent Auto.

От компанията обясниха, че причината за забавяне на модела с дължина около 5,2 метра, който ще се предлага както в 6-местна, така и в 7-местна конфигурация, е засилената конкуренция на китайските производители в сегмента на големите SUV, както и от необходимостта от допълнително усъвършенстване преди окончателното навлизане на пазара.
Флагманският SUV е най-големият модел в гамата Dynasty и е позициониран да отговаря както на семейните потребители, така и на бизнес пътниците. Двойните седалки са предназначени да поддържат разнообразни сценарии за пътниците, като версията с 6 места акцентира върху комфорта на втория ред, а версията с 7 места е насочена към по-широка семейна употреба.

Автомобилът използва хибридна архитектура DM 5.0 на BYD, съчетаваща 1,5-литров двигател с два електромотора, което позволява задвижване на четирите колела. Шасито разполага с регулируема окачване DiSus-A. Очаква се пробегът на електричество да надхвърли 200 км.
Технически новият SUV интегрира системата за помощ на шофьора "God's Eye B" на BYD, която използва един лидар сензор, 12 камери и изчислителна платформа Nvidia Orin-X с максимална мощност 254 MAX. Очаква се моделът също така да поддържа бордова система с дронове, способна на динамично излитане и кацане.

А обяснението за отлагането на пускането на новия флагман на BYD е напълно логично с оглед на бързото развитие на китайската автомобилна индустрия. Последните данни сочат, че от началото на годината до средата на ноември в Китай са пуснати общо 78 нови модела. Това означава по седем на месец, което е забележително представяне.
За сравнение, най-близко до китайските производители са японските, които са пуснали едва 32 нови модела на пазара от началото на годината. Европейските компании са въвели 27, американските – 10, а корейските – 7. Така общият брой на новите модели от петте водещи автомобилни индустрии извън Китай от началото на годината e 76.

Китай отново е на първо място със средно 4,1 нови модела на производител (19 големи компании). Това е най-висок резултат сред анализираните пет групи. Япония следва близо с 4.0, докато останалите имат по-ниски средни стойности.


0