IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BYD отложи пускането на флагмана си заради конкуренцията

Китай е убедителен лидер по нови модели на пазара – 78 за тази година

Един от водещите китайски производител – BYD, обяви, че отлага пускането на флагманския си седан с кодово име Dynasty-D, представен като концепция на изложението в Шанхай по-рано тази година. Големият SUV трябваше да излезе на пазара до края на месеца, но вместо това ще се появи едва през второто тримесечие на 2026, съобщава Tencent Auto.


BYD Dynasty-D


От компанията обясниха, че причината за забавяне на модела с дължина около 5,2 метра, който ще се предлага както в 6-местна, така и в 7-местна конфигурация, е засилената конкуренция на китайските производители в сегмента на големите SUV, както и от необходимостта от допълнително усъвършенстване преди окончателното навлизане на пазара.

Флагманският SUV е най-големият модел в гамата Dynasty и е позициониран да отговаря както на семейните потребители, така и на бизнес пътниците. Двойните седалки са предназначени да поддържат разнообразни сценарии за пътниците, като версията с 6 места акцентира върху комфорта на втория ред, а версията с 7 места е насочена към по-широка семейна употреба.

BYD Dynasty-D


Автомобилът използва хибридна архитектура DM 5.0 на BYD, съчетаваща 1,5-литров двигател с два електромотора, което позволява задвижване на четирите колела. Шасито разполага с регулируема окачване DiSus-A. Очаква се пробегът на електричество да надхвърли 200 км.

Технически новият SUV интегрира системата за помощ на шофьора "God's Eye B" на BYD, която използва един лидар сензор, 12 камери и изчислителна платформа Nvidia Orin-X с максимална мощност 254 MAX. Очаква се моделът също така да поддържа бордова система с дронове, способна на динамично излитане и кацане.

BYD Dynasty-D


А обяснението за отлагането на пускането на новия флагман на BYD е напълно логично с оглед на бързото развитие на китайската автомобилна индустрия. Последните данни сочат, че от началото на годината до средата на ноември в Китай са пуснати общо 78 нови модела. Това означава по седем на месец, което е забележително представяне.

За сравнение, най-близко до китайските производители са японските, които са пуснали едва 32 нови модела на пазара от началото на годината. Европейските компании са въвели 27, американските – 10, а корейските – 7. Така общият брой на новите модели от петте водещи автомобилни индустрии извън Китай от началото на годината e 76.

BYD Dynasty-D


Китай отново е на първо място със средно 4,1 нови модела на производител (19 големи компании). Това е най-висок резултат сред анализираните пет групи. Япония следва близо с 4.0, докато останалите имат по-ниски средни стойности.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Алекс ( преди 2 седмици )
    Китай вече мачка всички останали марки. Само митата ги спират в момента, но всичко е до време. Все повече китайски автомобили виждам по европейските пътища. В Англия е пълно с BYD автомобили, така че .... Смятам че до 5-10 години , те ще са водещи независимо по какъв начин.С две думи - Китай е бъдещето!
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Добърден ( преди 2 седмици )
    До #3Е нали уж това е капитализъм, конглокенцията и най добрия пИчели. Ама май при 'капиталистите' си е тотално планова икономика. А при комуниста Си е най големия капитализъм.Голямо реване, голям плач от розовите понита.
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Помни си думите! Да видим после как ще обясниш като започнат да фалират една по една повечето над 100 марки автомобили в Китай. Партията им създаде изкуствени условия за да растат бързо, защото целта на партията беше изграждане на свръх капацитет. Но кой от всички тези ще оцелее, ще реши пазара. Партията нито иска нито може да ги спаси всичките.
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    В Китай всичките производители се отчитат пред другаря Си, така че конглокенция реално няма.
  • #1
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Егати контраста. На запад надпреварата е кой да угоди на Урсулите, А в Китай се надпреварват кой по-добре да угоди на клиентите, за да изберат неговия модел.