Когато BYD излезе на световната сцена преди няколко години, китайската марка се появи с определено усещане за експериментиране, което беше трудно да се игнорира. Най-видимият пример беше инфотейнмънт дисплеят, който можеше да се върти на 90 градуса и да работи както в портретен, така и в пейзажен режим.

Въпреки че е предимно трик, това е помогнало на моделите на марката да се отличават от конкуренцията. Китайците обаче решиха, че въртящият екран скоро няма да бъде част от техните автомобили. А причината според Стела Ли, вицепрезидент на BYD, са техническите ограничения на някои приложения, най-вече Apple CarPlay и Android Auto.
Промяната вече започна
Затова автомобилният производител замени тази технология при показания само преди дни нов Atto 2 и ще я премахне и от другите модели. Оттук нататък екраните ще бъдат заключени в хоризонтална позиция.
"Започваме да използваме много приложения, като Atto 2 ще бъде първият модел с Google и Apple CarPlay. А ако клиентите искат да осигурят най-доброто изживяване, въртящ се екран ще ограничи тези приложения. Освен това видяхме обратната връзка от клиентите. Хората обичат въртящите се екрани, но употребата е много малка", обясни Стела Ли.

Технологични компромиси
Според BYD, инфотейнмънт екранът е бил по-лесен за използване в портретен режим, когато е неподвижен и в движение, като така е по-добър за навигация. Въпреки това, много експерти смятат пейзажния режим за по-подходящ, най-вероятно защото той се използва в огромното мнозинство съвременни коли. Освен това, Apple CarPlay и Android Auto работят само в този режим.
По време на същото интервю Ли отбеляза, че BYD планира да задълбочи сътрудничеството си с компании като Apple и Google, а заключването на ориентацията на дисплея опростява този процес. Фиксираният екран означава по-малко компромиси в интерфейса и по-гладка интеграция.


4