Първото поколение на Audi Q7 (2005-1015) е един от онези SUV-та, които впечатляват със своя комфорт и мощност дори след години. Колкото по-стар става обаче, толкова повече внимание изисква, като всички автомобили, разбира се. Представяме шест от най-често срещаните проблеми при Q7 и как да ги предотвратите.
Заслужава ли си първото поколение на Audi Q7 (ГАЛЕРИЯ):
След 150 000 км собствениците често забелязват първите признаци на проблеми с климатроника. Той започва да охлажда слабо, чуват се необичайни шумове от компресора при включване и от вентилационните отвори може да излиза топъл въздух.
Към 200 000 км контролът на температурата или въздушния поток може да се повреди само в една зона. При модели с тризонов климатроник охлаждането на задния ред понякога изчезва.
Какво да се направи
Радиаторът и компресорът на климатика се считат за най-уязвими, особено при бензиновите модели с V8 двигател - прегряването и вибрациите ускоряват износването. Сервомоторите на амортисьорите корозират с времето и се нуждаят от подмяна.
За да се удължи живота на системата, е важно хладилният агент да се сменя на всеки две години, редовно да се почистват кондензатора и изпарителя и да не се оставя климатроникът изключен за дълги периоди от време - периодичното му включване предотвратява заклинването на компресора и изсъхването на уплътненията.


3