Второто поколение на BMW X5 (E70), произвеждано от 2006 до 2013 година, се превърна в един от най-популярните премиум SUV-та на своето време - бърз, комфортен и с безупречно управление. През годините обаче стана ясно, че този SUV също има своите слабости, подобно на може би всички автомобили. Разглеждаме шестте основни проблеми на BMW X5 и начините да бъдат преодолени.
Проблемите при второто поколение на BMW X5 (ГАЛЕРИЯ):
Преди фейслифта X5 беше оборудван с атмосферни двигатели - редовият шестцилиндров N52 и V8 N62. След това те бяха заменени от турбинените N55 и N63. Независимо от годината на производство, собствениците на модела често срещат проблеми с разхода на масло.
При атмосферните двигатели уплътненията са склонни да пропускат с течение на времето, а V8 често показва значителен разход на масло. Двигателите с турбокомпресор при фейслифта страдат от течове в същите области, особено около задния семеринг на коляновия вал.
Какво да се направи
Основната причина е повредена мембрана на клапана за вентилация на картера и повишените температури в двигателния отсек. Маслото трябва да се сменя на всеки 7000-10 000 км, а при V8 двигателите състоянието на уплътненията на клапаните също трябва да се следи внимателно. При първи признаци на разход на масло, те трябва да се сменят, за да се избегнат по-сериозни ремонти.


1