Чешкият бюджетен лифтбек Skoda Rapid радва с пространство, икономичност и лекота на поддръжка, но дори и той има слаби места. Представяме ви най-често срещаните проблеми, за които трябва да знаете, преди да решите да си купите първото поколение на автомобила.
Шест проблема при Skoda Rapid на старо (ГАЛЕРИЯ):
След актуализацията през 2015 г., Rapid получи атмосферни двигатели 1.6 CWVB и CWVA (90 и 110 к.с.). И двата често започват да консумират масло още при малък пробег. Същият проблем е типичен и за турбокомпресорния двигател 1.4 TSI CAXA, който се използваше в първите години от производството на модела.
Какво да се направи
При двигателите с атмосферно пълнене проблемът най-често е свързан с износване на буталата или водачите на клапаните. В зависимост от степента на повредата се извършва или ремонт, или се подменя цялата глава на цилиндрите - тя е обединена с изпускателния колектор.
При турбо версията, основният източник на разход на масло е лошата конструкция на буталата и пръстените. Единственият начин да се поправи ситуацията е основен ремонт с подмяна на буталната група. За да се отложат сериозните ремонти, е необходимо да се използва само висококачествено масло и да се сменя по-често от предписаното в регламента.


0