Хидравличните спирачки са въведени в САЩ в края на Първата световна война. Оттогава насам те са претърпели значителна еволюция, с по-добър дизайн и материали, както и с функции като сервоусилвател и ABS. Според ZF Friedrichshafen, която само през последните три години е произвела над три милиарда спирачни компонента, дните на хидравличните спирачки са преброени.
Предвид напредъка на функциите за автономно шофиране, електрифицираните задвижващи системи, доставчикът на компоненти твърди, че преминаването към спирачна система с електронно управление (BbW) е неизбежно. Технологията вече набира популярност както като системи за четирите колела, така и като „хибридни“ конфигурации, които комбинират BbW и хидравлика. За момента те са предназначени за лекотоварни търговски превозни средства.
Как работи системата
При BbW налягането, необходимо за задействане на спирачните накладки върху дисковете, вече не се генерира от силата, която шофьорът упражнява върху педала, а от електродвигатели във всеки спирачен апарат. Електронен датчик измерва силата, упражнявана върху педала, и електромеханичните спирачки (EMB) се задействат електрически.
ZF твърди, че EMB са по-отзивчиви в силно динамични ситуации, като едновременно спиране и завиване, и позволяват оптимизирано рекупериране в електрическите автомобили. С увеличаването на теглото в съвременните автомобили, инженерите твърдят, че е важно спирачното налягане да се натрупва възможно най-бързо, а това е нещо, в което by-wire системите са добри. Други предимства включват намалени разходи за поддръжка, защото няма спирачна течност, която да се разгражда и да се подменя. Също така няма опасност от повреда на хидравлични цилиндри и спирачни тръби с остаряването на превозните средства.
Това е нещо, което с остаряването на автомобила се превръща в невидим паразит, който влошава разхода на гориво, а при електромобилите – и пробега на батерията. Освен това повечето спирачни течности могат да бъдат опасни за боята на автомобила ви. Въпреки това, ZF произвежда две системи. BbW за четири колела, предназначена за леки автомобили и „хибридни” системи за използване в лекотоварни камиони. Те са просто комбинация от EMB на задния мост и хидравлични спирачки на предния.
При по-тежките превозни средства обичайната електрическа ръчна спирачка не може да приложи достатъчна сила, за да задържи надеждно превозното средство, докато EMB, използвани в системите BbW, могат. Задната EMB също така се използва както за нормално спиране, така и за паркиране.


0