IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Сбогом на спирачната течност - бъдещето е в нова технология

Електронното управление на системата прави автомобилите по-безопасни

Хидравличните спирачки са въведени в САЩ в края на Първата световна война. Оттогава насам те са претърпели значителна еволюция, с по-добър дизайн и материали, както и с функции като сервоусилвател и ABS. Според ZF Friedrichshafen, която само през последните три години е произвела над три милиарда спирачни компонента, дните на хидравличните спирачки са преброени.

 
Нова спирачна система  


Предвид напредъка на функциите за автономно шофиране, електрифицираните задвижващи системи, доставчикът на компоненти твърди, че преминаването към спирачна система с електронно управление (BbW) е неизбежно. Технологията вече набира популярност както като системи за четирите колела, така и като „хибридни“ конфигурации, които комбинират BbW и хидравлика. За момента те са предназначени за лекотоварни търговски превозни средства. 

Как работи системата

При BbW налягането, необходимо за задействане на спирачните накладки върху дисковете, вече не се генерира от силата, която шофьорът упражнява върху педала, а от електродвигатели във всеки спирачен апарат. Електронен датчик измерва силата, упражнявана върху педала, и електромеханичните спирачки (EMB) се задействат електрически.

ZF твърди, че EMB са по-отзивчиви в силно динамични ситуации, като едновременно спиране и завиване, и позволяват оптимизирано рекупериране в електрическите автомобили. С увеличаването на теглото в съвременните автомобили, инженерите твърдят, че е важно спирачното налягане да се натрупва възможно най-бързо, а това е нещо, в което by-wire системите са добри. Други предимства включват намалени разходи за поддръжка, защото няма спирачна течност, която да се разгражда и да се подменя. Също така няма опасност от повреда на хидравлични цилиндри и спирачни тръби с остаряването на превозните средства. 

Това е нещо, което с остаряването на автомобила се превръща в невидим паразит, който влошава разхода на гориво, а при електромобилите – и пробега на батерията. Освен това повечето спирачни течности могат да бъдат опасни за боята на автомобила ви. Въпреки това, ZF произвежда две системи. BbW за четири колела, предназначена за леки автомобили и „хибридни” системи за използване в лекотоварни камиони. Те са просто комбинация от EMB на задния мост и хидравлични спирачки на предния.  
 
При по-тежките превозни средства обичайната електрическа ръчна спирачка не може да приложи достатъчна сила, за да задържи надеждно превозното средство, докато EMB, използвани в системите BbW, могат. Задната EMB също така се използва както за нормално спиране, така и за паркиране.
  
  

0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хейтър ( преди 3 седмици )
    Повечето проблеми при хидравлични спирачки не са в хидравликата а най вече в блокирали водачи или блокирали накладки в стремето. С почистване,нови накладки,грес на правилните места всичко е тип топ. А колко ли ще струва такъв електромотор?
  • #14
    11 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    Практиката показва, че всички системи в един автомобил задвижвани от ел. моторчета се развалят по-често и имат по-кратък живот от хидравличната спирачна система, особено ако е поддържана правилно! Ел. огледала, ел. стъкла, ел. шибидах, ел. багажник, управление на въздушния поток на климатизацията, ел. ръчна спирачка и т.н. са все неща които на 99,9999% ще дадат дефект или тотал щета много преди да имате проблем със хидравличната спирачна система.
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    А като се окислят или повредят кабелите (както се случва редовно на поостарелите коли),какво ще се случи? Май оставаме без спирачки.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    За рециклиране на оригиналния ръждясал апарат ми искат 50-100лв. Чисто нов китайски апарат 80-150лв. От къв зор ще се занимавам да рециклирам и да чакам с дни. Купувам нови и монтирам същия ден.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 10 ( преди 3 седмици )
    Не се занимавам с цилиндърчета и уплътнения защото в повечето случаи един апарат ако се повреди това е заради корозия. А щом е корозирал до толкова че да откаже значи е за изхвърляне! Да, има вариант и се почисти и да се рециклира, но не е изгодно. Аз сменям целите апарати с нови. За по старите коли от интернет купувам китайски апарати които на 100% идентични с оригиналните и като цена излиза същото като да рециклираш старите. Но новото си е ново! Китайците вече правят части с отлично качество.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ами сменял съм цилиндърчета 2 пъти на задните барабани, понеже първия майстораси остави ръцете.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Хахохи ( преди 3 седмици )
    Колко пъти сте сменяли цилиндърче, спирачна течност или друго по системата?!? Качествата и дълготрайността са ясни, аз на всичките ми коли само 1 правих протекло цилиндърче на задна гума... нека технологиите навлизат, но ако е по-добро, а не по-ссъпо или евтино и това да е причината една фирма тип "бош" и няма друго.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    FBS 3 на Continental е в процес на разработка така че няма напълно електрическа спирачна система
  • #7
    8 rate up comment 11 rate down comment
    до долния ( преди 3 седмици )
    Що не кажеш че няма как да ти изтече спирачната течност при разкъсвяне на проводите се и да стане фал. Хидравликата е минало
  • #6
    7 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Звучи добре, няма да трябва да се сменят спирачна течност и протекли цилиндърчета.