IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Карлос Гон: С мен бе свършено, ако не бях избягал от Япония

Бившият шеф на Renault-Nissan нямал никакъв шанс срещу "пародията на правосъдие" в Токио

Ако бях останал в Япония, това щеше да означава да приема предварително определена съдба при пародия на правосъдие, писа Карлос Гон в LinkedIn навръх годишнината от арестуването му. На 19 ноември 2018 тогавашният шеф на алианса Renault-Nissan неочаквано бе арестуван от японската прокуратура по подозрения в служебни злоупотреби и остана под стража над една година, преди на 29 декември 2019 да организира бягство като по филмите, скрит в сандък за музикални инструменти. Оттогава живее в Ливан, родината на майка му, но не може да я напуска. 
  
      
Карлос Гон, таблица, Nissan, резултати
Резултатите на Nissan се влошиха рязко след елиминирането на Гон - до такава степен, че преди няколко месеца настоящият шеф на компанията заяви, че не е сигурно дали след година компанията още се я има
   
      
Обвиненията срещу Грег Кели отпаднаха

Междувременно няколко независими разследвания, включително едно на Bloomberg, показаха, че арестът е бил резултат на внимателно подготвян вътрешен преврат в Nissan, като няколко от бившите подчинени на Гон са работили заедно с прокуратурата. Грег Кели, друг високопоставен служител на Nissan, който бе арестуван заедно с него, през 2022 бе осъден условно само по едно от по-дребните обвинения, а всички останали срещу него отпаднаха. 

"Едно-единствено обвинение след шест месеца тайни разследвания: че не съм докларирал един проект за пенсионна компенсация, който никога не е бил уточняван, нито одобряван от борда на директорите, и съвсем очевидно не е бил изплатен. Едно обвинение, което промени живота ми за една нощ", писа Гон, припомняйки си драмата от 2018. 
  
     
Карлос Гон, арест, Nissan, Япония
 
         
Най-голямата сума за освобождаване под гаранция в историята на Япония

Той подчертава колко сурови са били условията на задържането му - без право на свиждане дори със съпругата и децата му. "Междувременно прокурорите, в тайно споразумение със старите момчета от ръководството на Nissan, оформяха общественото мнение по случая с изключително жестоки и скъпи условия за освобождаване под гаранция - най-високата сума, плащана някога за гаранция в Япония - за да ми попречат да им отговоря", пише Гон (сумата бе 14 млн. долара, б. а.). Бившият главен изпълнителен директор на Renault и Nissan припомня, че работната група на ООН за несправедливо задържане проучи неговия случай и прецени, че арестът му е тенденциозен и в нарушение на основните му човешки права. 
  
     
Карлос Гон, арест, бягство, кутия
Кутията за музикални инструменти, в която бе скрит Гон по време на бягтството му от Токио през Истанбул за Бейрут
  
      
"Пародия на правосъдие"

"На 29 декември 2019 напуснах Япония, за да изразя своето основно право да говоря свободно и да се защитавам. В една съдебна система, която взема заложници и има 99.4% осъдителни присъди на базата на извлечени с принуда самопризнания, оставането ми в Япония означаваше да приема предопределена съдба при пародия на правосъдие", твърди Гон. Той споделя, че междувременно е успял да изгради отново живота си и си изкарва хляба, като изнася лекции на базата на големия си опит като бизнес лидер, и консултира други ръководители в кризисни ситуации. 
  
      
графика, най-големите автомобилни производители, 2018, 2024
В последната си година под ръководството на Гон алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi се хвалеше, че е най-големият производител на леки автомобили в света (VW и Toyota го изпреварваха, но само ако сметнем и камионите им). Днес алиансът е по-скоро символичен, а резултатите на трите компании са далеч надолу, най-вече заради срива при Nissan
   
Иронията: Nissan пак иска съюз с Renault

Междувременно хората, които организираха отстраняването на Гон от Nissan, на свой ред бяха принудени да си отидат, след като доведоха компанията до най-тежката й финансова криза от четвърт век насам. В момента японците провеждат безпрецедентна кампания за преструктуриране и намаляване на разходите. Последната новина от Токио: Nissan иска отново да възроди съюза с Renault, който бе доведен до почти символично състояние в последните години. И заради когото всъщност бяха конфликтите между Гон и японските му заместници навремето. 
  
      

 

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Въх мане какви перковци луди фенове има тука на Рено.. Nissan пак имат пазар в цяла Азия и в САЩ, вкл нови модели там, отделно Infinity, а скапаните извратени франчуля нямат и 0.01% на тия пазари и никога няма да пробият, защото в никоя държава не ги искат, камо ли харесват, само Га*н*Ь*О балкански знае нещата наопаки.Всички в Япония им е ясно какви ги свършиха Рено за Nisaan в тоя умопобъркан "съюз" и кой всъщност командваше в тоя диктат на Рено..Га*н*Ь*О обаче е отделен случей.
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    жълтурите му дадоха шанс да се измъкне по възможно най унизителния начин относно продукцията на двете компании нищо което да задържи вниманието ти
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до долния ( преди 3 седмици )
    Рено ще фалира ама след фолцьвагинн и бе ем ве
  • #11
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Тъй де! ( преди 3 седмици )
    И с рено отдавна да е свършено ако не са ежемесечните държавни дотации! И се вижда докъде го докараха жабарите накрая.
  • #10
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    До 8 - аз съм ти написал. Рено нямаха СУВ преди Нисан. Всички платформи без Б са на Нисан Когато хванаха Гон, Нисан продаваше 2 пъти повече автомобили от Рено. Рено да се радват, че в Румъния им работят евтино и продават Дачия. Дори в момента, когато Нисан са много зле имат капитализация около 8,1 млрд, а Рено около 11,5.
  • #9
    8 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    точно шитави части от Рено съсипаха репутацията на Нисан, като проблема с термостата, в момента са ги свили до 3 модела но Рено и хиляда СУВ-а да пуснат не могат да ги стигнат нито по технологии нито като качество, френски нацисти!
  • #8
    16 rate up comment 10 rate down comment
    До 4 ( преди 3 седмици )
    Стига басни. Какви технологии е имал Нисан, за да им ги вземе Рено? Те си бяха фалирали, нямаха пари да си издухат носа. Гон уреди партньорството с Мерцедес . Нисан в последните години си пробутваше престарели те *** с добър марж в Америка и от това живееше. Ама и там трошките им отдавна са изпреварени от корейците
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    112 ( преди 3 седмици )
    Да ги отсвирват и да ги закриват тия мишоци ...
  • #6
    15 rate up comment 4 rate down comment
    До номер 5 ( преди 3 седмици )
    Какво означава "конглокират"? Нови думи ли измисляте в българския език?
  • #5
    2 rate up comment 8 rate down comment
    до долния ( преди 3 седмици )
    Нисан нямат шансове и с Рено и без не могат да се конглокират с Тойота и Хонда а няма място за повече в Япония разчитаха на Сащ но и там конглокенцията е ожесточена.При тия огромни разстояния никой няма нужда от изцеден на макс 4 цилиндров двг с две турбота и 400к.с ипостоянно в сервиза а от смал блок ви ейгхт.Вврбо че касиерките в щатите и счетоводителите карат японки из градовете но Тойота и Хонда им стигат