IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобилните производители в паника заради ново изискване на ЕС

Регулация за обезлесяване може да им докара огромни глоби от следващата година

Европейските автомобилни производители бият тревога и настояват Европейската комисия да отложи влизането в сила на регулацията EUDR за обезлесяване на ЕС. Въпреки че на пръв поглед горите изглеждат малко свързани с автомобилната индустрия, на практика новите изисквания, наложени от ЕС, налагат редица трудни и много скъпи задължения на автомобилните компанията Те също така предвиждат строги наказания за тези, които се съпротивляват.


EUDR


В момент, когато китайските марки нахлуват на нови европейски пазари, а властите на ЕС обсъждат спешната нужда от спасяване на европейската автомобилна индустрия, Европейската комисия поставя нови препятствия пред местните производители. Сред тях е регулацията EUDR относно обезлесяването, която в момента се превръща в най-големия проблем на автомобилната индустрия в Европа.

Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), Асоциацията на автомобилните доставчици (CLEPA) и Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) призоваха Европейската комисия да отложи влизането в сила на новите правила за обезлесяване с още една година. Първоначално те трябваше да влязат в сила през декември миналата година, но след това ЕС официално отложи крайния срок с 12 месеца.

Как новите регулации ще обхващат автомобилната индустрия?

Това означава, че от 30 декември 2025 големите и средни предприятия ще трябва да изпълняват задължението да водят прецизна документация и да докладват произхода на използваните материали. По-специално, става дума за веригите за доставки на дървесина, презервативи, какао, кафе, соя и палмово масло.

EUDR изисква производителите да гарантират, че материали като дърво, естествен каучук (уплътнения и гуми) или кожа, използвани в автомобилната индустрия, идват от райони, които не са свързани с обезлесяването. Те също така въвеждат редица скъпи процедури, свързани например с геолокация на консумативи.

Разпоредбите на регулацията задължават индустриалните гиганти да проследяват и документират произхода на конкретни партиди продукти, изброени в регламента, и да документират, че те са „без обезлесяване".

В случай на неспазване на EUDR, компаниите са изправени, наред с други неща, финансови санкции (до 4% от общия годишен оборот), конфискация на съответните продукти, изключване от публични поръчки и достъп до публично финансиране, временни забрани за маркетинг на релевантни продукти и стоки и много други.

В писмо, адресирано до Европейската комисия, представители на ACEA, CLEPA и VDA твърдят, че прилагането на решенията, предложени от EUDR, изисква създаване на дигитална система за мониторинг на доставките и стриктен обмен на данни с доставчиците. И това може да повлияе не само на разходите, но и на времето за обработка на поръчката. Според представителите на автомобилната индустрия, новите регулации могат да представляват сериозна заплаха за непрекъснатостта на производството.


0 от 500
  • #15
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Ей затова ( преди 3 седмици )
    не вървят нещата в ЕС. В Карлуково е пълно с подобни на европейските визионери.
  • #14
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 3 седмици )
    Да затворят границите и тогава да си правят политиките. Поставяш пред местният бизнес скъпи и сложни изисквания, но вносът ти идва от вън без никакви правила, от места където заради безмилостна експлоатация на хора и прир. ресурси продукцията излиза почти без пари. Ако искаш да държиш висок стандарт, не пускаш евтинджосите от вън. Няма друг начин! Който иска евтинко, да ходи да живее при ниските стандарти, ама със съответния нисък доход и никакви човешки права. Въпрос на избор, на всеки!
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Жалко ( преди 3 седмици )
    В превод - колите никога няма да бъдат толкова евтини колкото сега. Ако мислите за нов автомобил купете го декември, защото от догодина ще е с 2-3 хил евро горница (за справка новото Клио).
  • #12
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Напротив - спешно купувайте презервативи и ги пращайте безплатно на Шекерчо да не се размножи, че ще стане страшно!
  • #11
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Не знаех че презервативите са виновни за обезлесяването. За бога братя, не купувайте презервативи, за да спасим горите.
  • #10
    8 rate up comment 12 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    До 6-8 - пак си започнал да пишеш анонимно,а? Китай и спазване на чужди регулации?Ти четеш ли глупостите които пишеш?Онзи ден си говорих с един приятел от Шанхай, не се бяхме чували от 2022.Реве като малко дете!На 35 години е,от целия им глокс в университета са живи той и още 4-***!Всички други са си заминали от различни видове рак през последните 5 години!Това е само от спазване на регулации и от екологично производство в Китай!Що не идеш да поживееш и да поработиш 10 години там?!
  • #9
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Ха ха ( преди 3 седмици )
    Не остана здрав глупомер при еуропервазите!
  • #8
    15 rate up comment 15 rate down comment
    до 7 ( преди 3 седмици )
    Така ли ти заръча московският ти господар да казваш?
  • #7
    24 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    Някой ден и най слабия в главата ще разбере, че ЕС и ЕК са нищо повече от откровен политически фашизъм!
  • #6
    9 rate up comment 13 rate down comment
    до долните хейтъри ( преди 3 седмици )
    Регулацията важи и за китайските вносни автомобили, така че местните не се поставят в по-неизгодна позиция. Нещо повече - китайските поддоставчици вече се готвят активно да спазват регулацията. ЕС винаги е бил водещ в подобни политики и резултатът по света се вижда - ето, без местно китайско законодателство, местните фирми сами започват да работят по-екологично.