BMW е готова да направи повратна точка в една от най-важните категории на пазара и в сегмент, където има богат опит, достатъчен да се противопостави на конкурентите си. Базираната в Мюнхен компания е доказала това многократно и с второто поколение на iX3 е успяла. Данните за продажбите в Германия са перфектен индикатор, че първият Neue Klasse има голям шанс за успех, и то не само по отношение на дизайна или технологиите, които са първите неща, които хващат окото.

Впечатляващият официален пробег на новото BMW iX3 е един от ключовите фактори, влияещи върху решенията на клиентите, а тези 805 км са музика за ушите на мнозина, които не бяха сигурни дали да направят значителна крачка или да се придържат към дизелов или plug-in хибриден X3. Решението зависи и от системата за зареждане, а 20-те минути, необходими за презареждане на 80% от батерията за пробег от 640 км, са последната капка. Беше ясно обаче, че новото BMW iX3 може да предложи още повече и точно това е направил производителят, за да спечели клиентите.
В Мюнхен не споделят същата стратегия като конкурентите си от Mercedes, които търсят клиенти за новия си GLC. Вместо това, те предпочитат да се фокусират върху реалните характеристики, а пробегът е ключов фактор, като са демонстрирали, че могат да изминат с модела рекордните 1000 км. Тестът е проведен с електрическия SUV от новата фабрика в Дебрецен, Унгария, до централата на компанията в Мюнхен.
BMW демонстрира, че новият iX3 може да измине 1007 км, но с екстремни ограничения, нетипични за собствениците на електромобили. Това е така, защото е избегнато пътуване по магистрали и не са използвани нито една от функциите за комфорт, като автоматичен климатик или отопление. Всъщност, стигна се и дотам, че дори радиото и мигачите не се включват, както може да се види във видеото.
Германците се хвалят, че са пристигнали в централата с оставащ пробег от 20 км, което означава минимален енергиен резерв, който лесно би могъл да ги остави на пътя. Това, което BMW не споменава, но се вижда във видеото, е, че тези 1007 км могат да бъдат постигнати не само без да се използва комфортът, забавлението или каквото и да е друго, което консумира енергия, но и чрез шофиране с много ниски скорости. Пътуването е извършено със скорости доста под законовото ограничение, от малко над 20 км/ч до не повече от 70 км/ч. Рекорд, да, но със сигурност не в реални условия на шофиране.


1