IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как BMW реши досаден проблем в инфотеймънта си

Системата iDrive 8.5 преобрази картината с принципа „Zero-Layer“

Времето на безкрайното ровене из сложни менюта, докато шофираме, изглежда е към своя край. BMW, един от пионерите в системите за автомобилен инфотейнмънт, направи решителна стъпка към осезаемо опростяване на взаимодействието човек-машина със своята операционна система – iDrive 8.5. Този ъпдейт, въведе един ключов принцип, който заслужава нашето внимание: „Zero-Layer“ (Нулев слой).


bmw


Какво всъщност означава този „Нулев слой“? Представете си, че най-важните функции и цялата необходима информация вече не са скрити в лабиринт от подменюта, а са достъпни директно, само с един поглед или едно докосване върху основния екран. Този подход превръща мащабния извит дисплей BMW Curved Display в постоянно видим потребителски интерфейс, който е не просто красив, но и изключително функционален.

Предишните итерации на iDrive често бяха критикувани, че изискват твърде много внимание от водача, отклонявайки погледа от пътя. С iDrive 8.5 баварският производител отговаря на тези критики, адаптирайки интерфейса към навиците ни, които сме придобили от смартфоните и другата потребителска електроника. Основният екран вече е по-динамичен и персонализиран. Върху него, като алтернатива на навигационната карта, може да се изобразява индивидуално конфигурирано съдържание, което е във фокуса на момента.

Благодарение на новата, по-плоска структура на менюто, активирането на дадена функция или настройка става в пъти по-бързо и интуитивно. Това е съществено подобрение, особено когато говорим за безопасност и намаляване на разсейването зад волана. Системата вече не те принуждава да "влизаш" в дадено приложение, за да промениш нещо малко – контролите са изнесени "на повърхността".

Инженерите на BMW са вложили много усилия, за да гарантират, че дори при тази промяна в структурата, графичният интерфейс и визуалният език остават единни и разпознаваеми. iDrive 8.5 е базиран на най-новите поколения на информационно-развлекателния хардуер (Infotainment-Headunit), който е отговорен за графичните изчисления и бързата реакция на системата.

Не само сензорният екран е в центъра на управлението. BMW умело запазва емблематичния ротационен контролер, разположен на централната конзола, предоставяйки на шофьора избора между докосване, въртене, разпознаване на жестове или гласови команди чрез личния асистент на марката. Тази комбинация от методи на въвеждане подчертава стремежа към максимален комфорт и адаптивност към индивидуалния стил на всеки водач.

С iDrive 8.5 BMW не просто обновяви софтуера си; това бе крайъгълен камък и преосмисляне на начина, по който взаимодействаме с колата. Системата вече не е просто екстра, а пълноценен, интерактивен дигитален помощник, който не пречи, а подпомага шофирането. Този “Нулев слой” бе първият предвестник на една по-умна, по-лесна и най-вече – по-безопасна автомобилна ера.

0 от 500
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Според мен сегашните екрани са стъпка назад, защото на старите модели си имам екран с радио, навигация , телефон , но когато реша натискам копчето и се изключва- сега са винаги включени - ей тъй да има да си свети нещо.
  • #1
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Всички тези тъч скринове и огромни екрани са отвратителни и вечно покрити с отпечатъци от пръсти. Аз съм на мнение, че най-добрият кокпит остава на последната генерация на Ауди ТТ която вече не се произвежда. Никакви тъчскринове и никакви екрани по средата. Един единствен дисплей директно пред шофьора където имаш и инструментите и навигацията. Всичко се управлява с физически бутони, лостчета и врътки, които шофьорът си напипва без да сваля очи от пътя. Красиво, безопасно, функционално.