IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Революцията на един педал - как режим "B" променя градското шофиране

Технологията в хибридите на Renault предлага три основни предимства

Въпреки че хибридните автомобили отдавна са на европейския пазар, повечето шофьори продължават да ги управляват по същия начин като конвенционалните коли с автоматична скоростна кутия. Това означава, че пропускат една от най-интелигентните функции, които не само пестят гориво, но и подобряват комфорта в градския трафик: режим "B" (Brake) на Renault E-Tech.


Renault E-Tech


Тази функция, налична в популярни модели като Renault Clio E-Tech и Renault Captur E-Tech, превръща хибрида в машина, която може да бъде управлявана почти изцяло само с педала на газта.

Какво представлява режим "B"?

Когато водачът постави лоста на автоматичната скоростна кутия в позиция "D" (Drive), автомобилът се движи нормално. Но при избиране на "B" (Brake), системата драстично увеличава интензивността на регенеративното спиране.

Режим "B" е максималното ниво на регенерация. Това означава, че когато водачът отмести крака си от педала на газта, електрическият мотор моментално започва да работи като генератор. Той превръща кинетичната енергия на автомобила в електричество и я връща обратно в батерията.

Управление с един педал (One-Pedal Driving)

Ключовата, но непозната функционалност на "B" режима е, че той позволява т.нар. "шофиране с един педал".

Ускорение: Натискате педала на газта.

Намаляване на скоростта и спиране: Вместо да премествате крака си към спирачката, вие просто отпускате педала на газта. Колкото повече го отпускате, толкова по-силно колата забавя.

Пълно спиране: При най-новите модели, пълното отпускане на педала води до плавно и контролирано пълно спиране на автомобила (докато не задейства автоматичната ръчна спирачка след кратко време).

Тройна полза за шофьора

Тази функция, разработена от Renault, предлага три основни предимства, които мнозина не осъзнават:

Максимална ефективност и пробег: Чрез улавяне на повече енергия при всяко забавяне (което иначе би се превърнало в топлина при конвенционалните спирачки), батерията се зарежда по-бързо. Това увеличава времето, в което автомобилът може да се движи само на електричество, което води до значително намаляване на разхода на гориво, особено в градски условия.
 

По-дълъг живот на спирачките: Тъй като електрическият мотор върши по-голямата част от работата по спирането, механичните спирачни накладки и дискове се използват много по-рядко. Това води до драстично намаляване на износването и разходите за поддръжка.

Повишен комфорт в трафика: В режим "Stop-and-go" или при задръстване, шофьорът почти не трябва да мести крака си между педалите, което прави шофирането много по-малко уморително и по-интуитивно.

Въпреки че спирачният педал винаги остава активен за аварийно спиране, "B" режимът на Renault E-Tech представлява една от най-ефективните, но най-слабо използвани функции, която прави хибридните автомобили наистина революционни.


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Охотник ( преди 2 месеца )
    Поредната платена статия, която ви отдалечава, от безпристрастността. Която уж е причината да си има, вас папараците, медии, сайтове и други. Относно Рено, и френските производители. С и без държавна помощ, няма да останат добри спомени от тях. Всичките им уж иновации приключват, в дефекти, както и добре познатите им модели. Докато бяха евтини имаха оправдания, но в наши дни цените им надвишават, ниското качество. За това китайците първо тях ще приключат.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Invader ( преди 2 месеца )
    Волво го има това В от 2015 година.Благодарение на него смених накладките на 126000 км
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дзвер ( преди 2 месеца )
    То един да беше...
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До долния: аз отначало се сетих за някои от джурналята :))) Но заглавието не било от тях...
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Когато прочетох първата част на заглавието, си помислих, че е за онзи дето нон стоп се вихри тук из коментарите и му викат Точко
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това е доста разпространено, даже ги задължиха да се брои като натискане на спирачките и да светват стоповете.