IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen може да спре производството на нови модели по целия свят

Липсата на средства пречи на приемането на инвестицонните планове и замразява редица проекти

Volkswagen се намира в много трудна ситуация заради сериозен финансов дефицит. Изправен пред забавящите се продажби, нарастващи разходи и увеличени американски мит, автомобилният производител е принуден да затяга колана си, съобщава Carscoops.


Volkswagen


Проблемите засягат както предприятията в чужбина, така и тези в Германия, където се говори за липса на средства, заради които компанията е спряла приемането на инвестиционния план. Това може да засегне близо 100 завода по света.

„Компанията в момента живее на ръба на възможностите си", коментира инженер от Волфсбург, чийто екип работи по електрически платформи. Той обяснява, че разработките на нови модели са в ход, но без решения от надзорния съвет пускането им в производство и продажба е невъзможно.

Вестник Bild твърди, че одобрението на инвестициите може да отнеме месеци, като причината е огромна финансова дупка. Според изданието става дума за 11 милиарда евро. Концернът планираше да похарчи 160 милиарда за развитие в рамките на пет години, но тези суми няма откъде да бъдат събрани.

Мащабът на проблема е огромен - проектите на Audi в САЩ, където компанията искаше да построи завод и така да намали въздействието на американските мита, са замразени. Плановете за евентуално обединяване на сили с BMW и Mercedes, които отдавна имат производство в САЩ, също са отложени.

Друг събеседник на Bild - германският автомобилен експерт - Ханс Фриш, твърди, че „ситуацията във VW наподобява продължителна пауза преди несигурно движение", като някои от доставчиците на концерна вече са били информирани за забавянията, като това ще се отрази и на тяхната работа.

Вече се появиха спекулации за специално заседание на Надзорния съвет през декември, на което да се разискват проблемите, но това са само предположения. Ако условията не се променят, паузата ще продължи до следващата година, което ще направи ситуация още по-сложна за един от най-големите автомобилни производители на света.


0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Хайде да ти задам и въпроса по друг начин. От статията четем че ще спират производства и Ще спират разработки на нови модели. Ще уволнят ли ненужните работници или синдикатите няма да им разрешат? Ти вярно ли си обиколил абсолютно всички заводи за да твърдиш че има 100% заетост? Защо смяташ , че някой ще ти повярва?
  • #12
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 2 седмици )
    Поредното потвърждение че юрналите се да правят електромобили генеритрат загуби. Да, тротинетка, производството на електромобили на този етап на технологиите е грешка просто защото генерира загуби. И не ми давай за пример борсовата пирамида Тесла или пък китайците подпрени от огромни субсидии, защото не оперират в реални пазарни условия.
  • #11
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Made in Germany не означава нищо от поне 10 г. В повечето случай, отдолу се крие ребрандиран китаец. В някой случаи източно европеец, и в малко случаи натурализиран германец. Повечето германци отдавна не си цапат ръцете с работа, но все още са индустриална сила. Германската икономика се крепеше на 3 стълба: евтина енергия от Русия, растящ пазар в Китай, и сравнително ниски (за развита държава) заплати (не случайно там синдикатите са в бордовете). Първите 2 стълба вече рухнаха, и третият е на път
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Абе кратуно проsта,психотролна!Защо коментираш нещо които изобщо не разбираш! Какво значи "така става"?Какво всъщност става?Ще обясниш ли?Разбра ли от статията какво всъщност става?Фалираха ли?Спират продажби ли?Спират производство ли? Давали млрд. годишно на работници които не им трябват.Ти влизал ли си в завод на VW да видиш работници които нищо не правят?Щото аз съм влизал и не съм видял някой да седи на пейка и да пише коментари в 5 сайта едновременно като теб!VW само в ЕС ли имат заводи?
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    sameman ( преди 2 седмици )
    Не са само електричките проблема на VW, обществена тайна е, че качеството на продуктите им е спаднало значително от известно време. Отделно в Германия работната ръка излиза доста скъпо, а данъци и такси са много сериозни. Познавайки Германците, вероятно им е доста трудно да се адаптират бързо, а бюрокрацията просто ги смазва от мудност при взимането на решения.
  • #8
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Car guy ( преди 2 седмици )
    Фолксваген се сблъсква с реалността подобно на жена минала една определена възраст и осъзнаваща, че вече не привлича мъжкото внимание като на 20. Германците и по-специално VW и още по-специално г-н Пийх се помислиха за върха на сладоледа и решиха, че с дизела, евтини руски ресурси и необятни китайски и американски пазари бъдещето им подсигурено вовеки. За добро или лошо света се променя, а на промените устояват само най-гъвкавите и адаптивните. Останалите ги сменят новите и нахъсани играчи.
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Може би по-първо трябваше да заложат на по-достъпните електрички като ID.2all и ID.every1 + ID.Cross. Вместо огромните ID4 и 5. Мое мнение, разбира се. А спестените пари можеше да се инвестират по-бързо в очаквания хибрид с 1.5.
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Ако смяташ че сега не е правилното време да се инвестира в електромобили, кога ще бъде? Или въобще не трябва да се инвестира в електромобили? А дали не закъсняха с инвестициите? Какво ли щеше да е ако бяха инвестирали 10% от печалбата от 2000 година досега? Дали щеше да съществува Тесла? Дали volkswagen нямаше да е най-големият производител на батерии, вместо на наденички? Особено предвид инженерният потенциал на европейците и в частност германците по онези времена, за разлика от сега?
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Попе, смяташ ли, че производството на електромобили е грешка, защото модата им скоро ще отмине и ще са пари хвърлени на вятъра?
  • #4
    11 rate up comment 5 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 3 седмици )
    и всичко това заради електричките....развитието и производството на електрички е една черна дупка, която засмуква всичко....