fallback

Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV

Анализ на институт за мобилност показва, че те ще бъдат по-скъпи от електромобилите

Мнозина продължават да считат хибридите – PHEV (плъг-ин) и EREV (удължители на пробега) за технологии, които трябва да останат на пазара и след 2035 година, когато се очаква да влезе в сила забраната на автомобили с ДВГ. За това настояват и автомобилни производители, които смятат, че с тези системи преходът към пълна електрификация ще бъде по-лесен. Идеята обаче среща и сериозна съпротива, при това от експерти от индустрията.

Сред тях е френският институт за мобилност в преход (IMT), който проведе свое изследване и стигна до заключение, че запазването на хибридите след 2035 година е грешка. А основната причина е, че за потребителите такива превозни средства ще станат по-скъпи и по-малко изгодни от електрическите автомобили.

Според изчисления на IMT, новите PHEV ще бъдат средно със 7% по-скъпи от сравнимо електрическо превозно средство, а разликата в цените на употребяваните автомобили ще достигне 18%. Двойните задвижвания увеличават производствените разходи, усложняват поддръжката и правят остатъчните стойности по-малко предвидими.

В същото време цените на електрическите превозни средства продължават да намаляват благодарение на широкото разпространение на LFP батерии и разширяването на местното производство. Следователно преходът към електрически превозни средства изглежда по-логичен от подкрепата на „междинни“ технологии.

От IMT подчертават, че ако хибридите останат в играта след влизането на забраната, семействата с ниски доходи ще пострадат най-много, тъй като е по-вероятно да се обърнат към пазара на употребявани автомобили.

Екологичният аргумент също е против PHEV. Дори с електронно гориво или биогориво, техният въглероден отпечатък остава с 60–70% по-висок през целия жизнен цикъл.

IMT смята, че изключенията за хибридите ще отслабят конкурентоспособността на европейската индустрия, ще запазят зависимостта от вноса на горива и ще забавят инвестициите в батерии.

fallback
  • #34
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Много приказки и няма отговор Как се повишава съдържанието на въглерод в стоманата която се топи в електродугови пещи? И един бонус въпрос - Как се вкарва въглерод във всяка една газирана напитка която съдържа въглероден диоксид за газирането? С въглища? Как се произвежда зелена стомана? С въглища?
  • #33
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    СЪС ЗАБРАНИ НЯМА ДА СТАНЕ. Целта на политиците трябва да е да направят електромобилите финансово изгодни. Има доста начини това да стане. Единият е със субсидии. Но това в момента означава тези субсидии да отиват в Китай. Втория по- правилен път е по-трудния - да организират европейско производство на електромобили батерии и зарядни, за Да осигурят работни места, независимост, сигурност на доставките, а с увеличаване на обемите ще падне и цената. Чак тогава могат да мислят за забрани. НЕ СЕГА
  • #32
    Гост ( преди 2 седмици )
    Точкотрола антитрола не прави разлика между въглерод и водород.За него компютри и компоти все едно, Монтана освен щат е САЩ е и град в България.Без въглерод, стомана не се произвежда,това е желязовъглеродна сплав.Желязна руда с високо съдържание на въглерод,няма. Въглерода попада в стоманата от кокса. Водорода прави стоманата крехка и не се използва в металургията.
  • #31
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 29 и 30. Именно. Казвам точно това под всяка статия за забраната на ДВГ през 2035. Всички знаем (дори тези, които не си го признават) че с или без забрана бъдещето на автомобилната промишленост принадлежи на електромобилите. Въпросът никога не е бил ДАЛИ, а КОГА клиентът ще премине на електромобили. И отговора винаги е бил един и същ . КОГАТО стане финансово изгодно и технически възможно за клиентите.
  • #30
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Какво значи запазване на хибридите, ми той пазара като спре да ги купува, понеже са му неизгодни, то няма как да се запазят. Дори и по закон да не са забранени. За мен забраната на двг и хибридите е безсмислена, това само повишава цените на колите и нови и втора ръка в момента. Ако не се забранява нищо, хората постепенно ще си преминат на електрички, без някакви големи сътресения на пазара на нови или стари коли.
  • #29
    Лудория ( преди 2 седмици )
    Експерт е синоним на "платен ***". Ако някой разчита на разни "експерти" да му посочат правилната посока, без да огледа действителността, е по-скоро политик или директор, на който му трябва "правилното" мнение. Ако дадено нещо му е скъпо на клиента, той няма да го купи. Както на мен ми е скъпо да си купя Ролс Ройс и не карам такъв. Но не настоявам да се забрани, защото видиш ли в него използвали истинска кожа за седалките и килимчетата, дърво в интериора и е скъп, разбираш ли...
  • #28
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 26. Именно за работните места е важно да се знае какво точно ще се произвежда след 10 години. Защото подготовката трае минимум 10 години. А ако решиш да произвеждаш газови лампи и парни двигатели, със сигурност работниците ти ще останат без работа в ерата на електрическите автомобили и LED крушките. В момента спорят Е дали да се произвеждат свещи или лед крушки през 2035.
  • #27
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До Димов. Казваш без въглища не може да се произведе стомана? Да те питам как си повишава въглеродното съдържание на желязо въглеродната сплав в електро дъгова пещ? Как се произвежда зелена стомана? Опитваш се да живееш в 21-ви век със знания от 19-ти и 20-ти век. Каква е причината Китай да спре да субсидира батериите и електромобилите и да започне да субсидира водорода През новата петилетка? Ще прави водородни автомобили?
  • #26
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Лесно е да приказваш и да го раздаваш експерт когато си на хранилка при някоя НПО, *** ги разправяй тези за стотиците хиляди, които останаха или скоро ще са без работа заради брюкселските незомислици
  • #25
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Експерт да си в живота. Заради такива "експерти" няма ясна пътна карта за развитие на автомобилостроенето. Естествено, че трябва да останат само електрички след 2035 г. и дано успеят да ги направят с достатъчен пробег и що-годе бързо зареждане. Сегашните двигатели, колкото и да си мислите, че са хубави, едва ли имат живот повече от 150 хил.км. Човек трябва да е без връзка с главния мозък да си купи кола втора ръка след 2019 година.
fallback
Последни