fallback

Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV

Анализ на институт за мобилност показва, че те ще бъдат по-скъпи от електромобилите

Мнозина продължават да считат хибридите – PHEV (плъг-ин) и EREV (удължители на пробега) за технологии, които трябва да останат на пазара и след 2035 година, когато се очаква да влезе в сила забраната на автомобили с ДВГ. За това настояват и автомобилни производители, които смятат, че с тези системи преходът към пълна електрификация ще бъде по-лесен. Идеята обаче среща и сериозна съпротива, при това от експерти от индустрията.

Сред тях е френският институт за мобилност в преход (IMT), който проведе свое изследване и стигна до заключение, че запазването на хибридите след 2035 година е грешка. А основната причина е, че за потребителите такива превозни средства ще станат по-скъпи и по-малко изгодни от електрическите автомобили.

Според изчисления на IMT, новите PHEV ще бъдат средно със 7% по-скъпи от сравнимо електрическо превозно средство, а разликата в цените на употребяваните автомобили ще достигне 18%. Двойните задвижвания увеличават производствените разходи, усложняват поддръжката и правят остатъчните стойности по-малко предвидими.

В същото време цените на електрическите превозни средства продължават да намаляват благодарение на широкото разпространение на LFP батерии и разширяването на местното производство. Следователно преходът към електрически превозни средства изглежда по-логичен от подкрепата на „междинни“ технологии.

От IMT подчертават, че ако хибридите останат в играта след влизането на забраната, семействата с ниски доходи ще пострадат най-много, тъй като е по-вероятно да се обърнат към пазара на употребявани автомобили.

Екологичният аргумент също е против PHEV. Дори с електронно гориво или биогориво, техният въглероден отпечатък остава с 60–70% по-висок през целия жизнен цикъл.

IMT смята, че изключенията за хибридите ще отслабят конкурентоспособността на европейската индустрия, ще запазят зависимостта от вноса на горива и ще забавят инвестициите в батерии.

fallback
  • #4
    До 2 ( преди 2 седмици )
    Каква е логиката е-горивото да отделя по-високи емисии като по същество то взима емисии от въздуха и ги прави на гориво което иска ток който ако е чист не би трябвало да замърсява този процес
  • #3
    Хаха ( преди 2 седмици )
    "Експерти" ще ти направят изследвания според заявката, който плаща той поръчва музиката.
  • #2
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    "Екологичният аргумент също е против PHEV. Дори с електронно гориво или биогориво, техният въглероден отпечатък остава с 6070% по-висок през целия жизнен цикъл." Ама недей така защото сега ще се напълни с психотролове които да те псуват, че им разваляш опорните точки с точни цифри и факти от реалността, който лесно се доказват. Ако знаеш колко псувни ще отнесеш защото друго няма какво да ти кажат.. а после ще изброят колко много аргумента си казал и ще те обвинят че си от троловете.
  • #1
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    "IMT смята, че изключенията за хибридите ще отслабят конглокентоспособността на европейската индустрия, ще запазят зависимостта от вноса на горива и ще забавят инвестициите в батерии."Този да не е чел коментарите ми, да толкова нагло ги повтаря дословно?
fallback
Последни