fallback

Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV

Анализ на институт за мобилност показва, че те ще бъдат по-скъпи от електромобилите

Мнозина продължават да считат хибридите – PHEV (плъг-ин) и EREV (удължители на пробега) за технологии, които трябва да останат на пазара и след 2035 година, когато се очаква да влезе в сила забраната на автомобили с ДВГ. За това настояват и автомобилни производители, които смятат, че с тези системи преходът към пълна електрификация ще бъде по-лесен. Идеята обаче среща и сериозна съпротива, при това от експерти от индустрията.

Сред тях е френският институт за мобилност в преход (IMT), който проведе свое изследване и стигна до заключение, че запазването на хибридите след 2035 година е грешка. А основната причина е, че за потребителите такива превозни средства ще станат по-скъпи и по-малко изгодни от електрическите автомобили.

Според изчисления на IMT, новите PHEV ще бъдат средно със 7% по-скъпи от сравнимо електрическо превозно средство, а разликата в цените на употребяваните автомобили ще достигне 18%. Двойните задвижвания увеличават производствените разходи, усложняват поддръжката и правят остатъчните стойности по-малко предвидими.

В същото време цените на електрическите превозни средства продължават да намаляват благодарение на широкото разпространение на LFP батерии и разширяването на местното производство. Следователно преходът към електрически превозни средства изглежда по-логичен от подкрепата на „междинни“ технологии.

От IMT подчертават, че ако хибридите останат в играта след влизането на забраната, семействата с ниски доходи ще пострадат най-много, тъй като е по-вероятно да се обърнат към пазара на употребявани автомобили.

Екологичният аргумент също е против PHEV. Дори с електронно гориво или биогориво, техният въглероден отпечатък остава с 60–70% по-висок през целия жизнен цикъл.

IMT смята, че изключенията за хибридите ще отслабят конкурентоспособността на европейската индустрия, ще запазят зависимостта от вноса на горива и ще забавят инвестициите в батерии.

fallback
  • #54
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Този лапсус си го признах още след 10 минути, което няма да ви пречи да го повтаряте 10 години като "цитирате" " Желязна руда с високо съдържание на въглерод" ЗА ДА ДОКАЖЕТЕ ЧЕ СТЕ ПСИХОПАТИ АКО НЯКОЙ ОЩЕ НЕ Е РАЗБРАЛ, въпреки че никога и никъде не съм писал такова нещо. НАЛИ ПСИХОТРОЛЕ?
  • #53
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Разбира се че мога да ти отговоря с една дума от две букви на въпроса произвежда ли се зелена стомана. Отговорът е ДА
  • #52
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Точкотрола слага знак на равенство между метали и сплави.
  • #51
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Така е пътешествам, ама назад във времето когато ви говоря за факти от миналотоSSAB прессъобщение SSAB launches new zero-emission steel: In 2022 SSAB delivered 500 tonnes of fossil-free steel to strategic customers.Ама какво са 500 тона зелена стомана доставена на крайни клиенти. За троловете 500 т са равнозначно на "Зелена" стомана не се произвежда.Всичко е в експериментален етап,като получената стомана разтваря водород,който прави сплавта крехка и неизползваема.
  • #50
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Точкотрола е можело да отговори с една дума,но предпочита словесна полюция с неверни факти.
  • #49
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Първият завод за зелена стомана е още в строеж и се очакваше да заработи през 2026 година.Точкотрола пътешественика във времето.
  • #48
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    И хайде да се върнеш да прочетеш статията под която е написано това - статия за производство на зелена стомана. Онази същата зелена стомана която ти все още твърдиш, че е невъзможно да съществува в реалността и само се говори за нея без никой да я виждал на живо. Троловете от тролфермата точно това правите - генерирате коментари с безумни твърдения че неща които се ползват от миналия век е невъзможно да бъдат постигнати в реалността.
  • #47
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    А какво според тебе съм имал предвид под "желязо с високо съдържание на въглерод" от което При премахване на част от въглерода се получава стомана? Или ти е трудно да следиш контекста, за да разбереш написаното? След като първия път не го разбра още със следващото мнение ти обясних целия процес. Сега остана да си признаеш грешката че стомана се произвежда с премахване на въглерода от чyгyна(желязото с високо съдържание на въглерод), а не се произвежда като към чисто желязо добавяш въглерод
  • #46
    Гост ( преди 2 седмици )
    Изприказва много приказки,без да кажеш нищо съществено.Само се правиш да изглеждаш по умен.Достатъчно е да беше казал, стомана се произвежда от ч у г у н, сбърках.Все забравям че си Точко Тротинетката всезнаещ, всеможещ и винаги прав дори когато греши.
  • #45
    Гост ( преди 2 седмици )
    "Зелена" стомана не се произвежда.Всичко е в експериментален етап,като получената стомана разтваря водород,който прави сплавта крехка и неизползваема.
fallback
Последни