fallback

Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV

Анализ на институт за мобилност показва, че те ще бъдат по-скъпи от електромобилите

Мнозина продължават да считат хибридите – PHEV (плъг-ин) и EREV (удължители на пробега) за технологии, които трябва да останат на пазара и след 2035 година, когато се очаква да влезе в сила забраната на автомобили с ДВГ. За това настояват и автомобилни производители, които смятат, че с тези системи преходът към пълна електрификация ще бъде по-лесен. Идеята обаче среща и сериозна съпротива, при това от експерти от индустрията.

Сред тях е френският институт за мобилност в преход (IMT), който проведе свое изследване и стигна до заключение, че запазването на хибридите след 2035 година е грешка. А основната причина е, че за потребителите такива превозни средства ще станат по-скъпи и по-малко изгодни от електрическите автомобили.

Според изчисления на IMT, новите PHEV ще бъдат средно със 7% по-скъпи от сравнимо електрическо превозно средство, а разликата в цените на употребяваните автомобили ще достигне 18%. Двойните задвижвания увеличават производствените разходи, усложняват поддръжката и правят остатъчните стойности по-малко предвидими.

В същото време цените на електрическите превозни средства продължават да намаляват благодарение на широкото разпространение на LFP батерии и разширяването на местното производство. Следователно преходът към електрически превозни средства изглежда по-логичен от подкрепата на „междинни“ технологии.

От IMT подчертават, че ако хибридите останат в играта след влизането на забраната, семействата с ниски доходи ще пострадат най-много, тъй като е по-вероятно да се обърнат към пазара на употребявани автомобили.

Екологичният аргумент също е против PHEV. Дори с електронно гориво или биогориво, техният въглероден отпечатък остава с 60–70% по-висок през целия жизнен цикъл.

IMT смята, че изключенията за хибридите ще отслабят конкурентоспособността на европейската индустрия, ще запазят зависимостта от вноса на горива и ще забавят инвестициите в батерии.

fallback
  • #44
    Гост ( преди 2 седмици )
    Протича реакцията С+O2=CO2.
  • #43
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Как се произвежда зелена стомана? Или е невъзможно да се произведе? Отговора на този въпрос ще е край на дискусията и в двата случая.
  • #42
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Аха! Топиш чyгyн и въглерода магически се изпарява изгаряйки във въздуха. Тоест още при производството му от руда продължаваш да твърдиш, че се получава чисто желязо към което после трябва да бъде добавен въглерод, за да се получи стомана? Продължаваш да твърдиш, че не съм прав, че при първичното производство на стомана от Желязна руда, първото нещо, което се получава от рудата е желязо (въглеродна сплав) с високо съдържание на въглерод - термина чyгyн? Да видим сега кой ще се извърти?
  • #41
    Димов ( преди 2 седмици )
    Най евтиния въглерод в металургията е кокса,неуки приятелю.
  • #40
    Димов ( преди 2 седмици )
    *** ЧугУна е обидна дума в аутомедия.
  • #39
    Димов ( преди 2 седмици )
    За пореден път те хващам умишлено да изкривяваш смисъла на думите на опонента.Винаги се опитваш да ги натаманяваш както на теб ти е угодно.Стоманата съдържа до 2,14% въглерод.С въглерод над 2,14 е ***.Въглерода не се премахва,просто се изгаря в процеса на топене на чУгуна.
  • #38
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Хайде да ти задам въпроса по друг начин, за да го разбереш. Необходимо ли е производителят да произвежда автомобили от неръждаема стомана, за да може 100% от произведените автомобили да се ползват след 40 години, откъдето тръгна ДИСКУСИЯТА В КОЯТО СЕ ВКЛЮЧИ? Всъщност ти напълно защити моята гледна точка, че дори без неръждаема стомана, АВТОМОБИЛИТЕ ОЦЕЛЯВАТ ПОВЕЧЕ ОТ 40 ГОДИНИ, Ако това е ЦЕЛТА на собственика. Защо се включи в дискусията - както обикновено да защитаваш МОЯТА ТЕЗА псувайки ме?
  • #37
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Забравих да задам най-важния въпрос на който столовете от тролфермата не сте отговорили нито веднъж - за какво ще използва водорода Китай? Нали започват да наливат яко субсидии във водород през следващата петилетка след като спряха субсидиите за батерии и електромобили? Ще заменят автомобилите на батерии с такива на водород?
  • #36
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Хайде сега задай още 10 въпросът е извън темата за да ти отговоря с 20 мнения и после ела да броиш колко коментара съм написал, за да отговарям на троловете от тролфермата.
  • #35
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Лапсусът, който се опитваш да цитираш неуспешно , беше точно да ви обяснявам че при производството на стомана от Желязна руда, при топенето на рудата С помощта на въглища не се получава директно стомана, а желязо (правилното беше да кажа желязо въглеродна сплав за което се заяждате) с високо съдържание на въглерод, а стоманата се получава ЧРЕЗ ПРЕМАХВАНЕ НА ВЪГЛЕРОД, а не чрез добавянето му, както продължаваш да твърдиш. При производство с водород СЕ ДОБАВЯ ВЪГЛЕРОД към желязото. НЕ ОТ ВЪГЛИЩА
fallback
Последни