Mazda насочи огромни усилия върху разработката на гамата си от кросоувъри с 6-цилиндрови двигатели, пускайки все по-големи и съответно по-печеливши модели. Останалата част от гамата на марката обаче остана някак си встрани, като изключим обновената CX-5 и няколко електромобила с китайски произход.

Голямата загадка обаче е какво се случва с наследник на Mazda3, след като последните информации бяха, че компактният модел ще изчезне след 2026. Така той ще последва седана и комбито 6, от които марката се отказва на основни пазари. Очакваше се, че те ще бъдат заменени от нов модел със задно задвижване и редови двигател с 6 цилиндъра, който да се конкурира с BMW M340i и Audi S4.
Тези очаквания така и не се сбъднаха. Вместо това избрани пазари като Европа и Австралия получиха Mazda 6e/EZ6, базирана на Deepal, което породи опасения, че същото ще се случи и с Mazda 3. В крайна сметка подобен ход би имал смисъл, тъй като ще помогне на японците да намалят разходите за разработка на такъм модел.

Слуховете бяха подсилени след скорошните заявки за патент на търговски марки за Mazda3e в Австралия, Европа и Великобритания, докато в същото време Deepal представи по-малкия си седан L06 под новосформираната China Changan Automobile Group. И очакванията са, че именно L06 ще бъде в основата на първата по рода си Mazda3e.
Ако японците поемат в тази посока, бъдещата 3е ще получи съществуващия хардуер на Deepal. Самият L06 ще бъде пуснат на пазара в две форми - хибрид с разширен обхват (EREV) и напълно електрически вариант.

Версията EREV съчетава 1,5-литров атмосферен двигател с 97 к.с., батерия LFP с капацитет 28.39 кВт/ч и електромотор с 255 к.с. на задната ос. Пробегът само на електричество е около 180 км по цикъла WLTP, докато разходът на гориво на двигателя с вътрешно горене е оценен на 4,38 литра на 100 км.
Електрическата версия на Deepal L06 е оборудвана с един двигател на задния мост, който произвежда 268 к.с. Този вариант ще предлага две батерии – 56 и 69 кВт/ч, като максималният пробег е 670 км.

Интериорът на модела на Mazda ще бъде от по-висок клас в сравнение с донора на Deepal, като ще следва стила на новите SUV CX-5 и EZ-60. 3-нанометров чип за автомобилен кокпит ще помогне за захранването на 50-инчовия AR-HUD (Augmented Reality Head-Up Display), информационно-развлекателни системи и системи за подпомагане на водача Level 2+, като последните се възползват от стандартен LiDAR.
В салона ще има и повече място. С дължина от 4830 мм седанът е значително по-дълъг от сегашната Mazda3 и почти настига сегашната 6. Това увеличение позиционира модела в по-висок сегмент, което ще помогне за отстраняване на един от най-съществените недостатъци на „тройката’’ - тесните задни седалки.


0