IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Следващата Mazda3 може дори да не е Mazda

Партньорството на японците с китайската Deepal обещава огромни промени в компактния модел

Mazda насочи огромни усилия върху разработката на гамата си от кросоувъри с 6-цилиндрови двигатели, пускайки все по-големи и съответно по-печеливши модели. Останалата част от гамата на марката обаче остана някак си встрани, като изключим обновената CX-5 и няколко електромобила с китайски произход.


Mazda


Голямата загадка обаче е какво се случва с наследник на Mazda3, след като последните информации бяха, че компактният модел ще изчезне след 2026. Така той ще последва седана и комбито 6, от които марката се отказва на основни пазари. Очакваше се, че те ще бъдат заменени от нов модел със задно задвижване и редови двигател с 6 цилиндъра, който да се конкурира с BMW M340i и Audi S4.

Тези очаквания така и не се сбъднаха. Вместо това избрани пазари като Европа и Австралия получиха Mazda 6e/EZ6, базирана на Deepal, което породи опасения, че същото ще се случи и с Mazda 3. В крайна сметка подобен ход би имал смисъл, тъй като ще помогне на японците да намалят разходите за разработка на такъм модел.


Mazda


Слуховете бяха подсилени след скорошните заявки за патент на търговски марки за Mazda3e в Австралия, Европа и Великобритания, докато в същото време Deepal представи по-малкия си седан L06 под новосформираната China Changan Automobile Group. И очакванията са, че именно L06 ще бъде в основата на първата по рода си Mazda3e.

Ако японците поемат в тази посока, бъдещата 3е ще получи съществуващия хардуер на Deepal. Самият L06 ще бъде пуснат на пазара в две форми - хибрид с разширен обхват (EREV) и напълно електрически вариант.


deepal 06


Версията EREV съчетава 1,5-литров атмосферен двигател с 97 к.с., батерия LFP с капацитет 28.39 кВт/ч и електромотор с 255 к.с. на задната ос. Пробегът само на електричество е около 180 км по цикъла WLTP, докато разходът на гориво на двигателя с вътрешно горене е оценен на 4,38 литра на 100 км.

Електрическата версия на Deepal L06 е оборудвана с един двигател на задния мост, който произвежда 268 к.с. Този вариант ще предлага две батерии – 56 и 69 кВт/ч, като максималният пробег е 670 км.


Mazda


Интериорът на модела на Mazda ще бъде от по-висок клас в сравнение с донора на Deepal, като ще следва стила на новите SUV CX-5 и EZ-60. 3-нанометров чип за автомобилен кокпит ще помогне за захранването на 50-инчовия AR-HUD (Augmented Reality Head-Up Display), информационно-развлекателни системи и системи за подпомагане на водача Level 2+, като последните се възползват от стандартен LiDAR.

В салона ще има и повече място. С дължина от 4830 мм седанът е значително по-дълъг от сегашната Mazda3 и почти настига сегашната 6. Това увеличение позиционира модела в по-висок сегмент, което ще помогне за отстраняване на един от най-съществените недостатъци на „тройката’’ - тесните задни седалки.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ифеи ( преди 1 месец )
    До номер 2 Като си неграмотен. защо коментираш .Мазда сх5 се води 140 к.с заради емисиите и ги постига при 4000-4500 Об , реално колата е около 200 к.с и ги постига при 6000 Об Ускорението е под 9 сек.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Реалността е много по-проста:ако едната страна в 50/50 партньорството има платформа, батерии, електроника, софтуер, архитектура и производство, а другата само емблема и дизайн, това не е равноправен JV. Това е учтив начин да кажеш нямаме технология, затова ще използваме тяхната. Но разбирам когато човек няма аргументи, остава само ВЯРАТА, ПСУВАНЕТО И ЛОЗУНГИТЕ.Фактите винаги са по-страшни за онези, които живеят в убеждения и предразсъдъци.
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    За функционално грамотните, промяната на словореда от "китайците произвеждат на корейска платформа" на "корейците произвеждат на китайската платформа" променя и смисъла въпреки, че думичките са почти еднакви. За останалите няма значение. Те ВЯРВАТ, че всичко при разработката е 50 на 50 и още преди 30 години китайците са проектирали 50% , а Мазда останалите 50%.. а както знаем ВЯРАТА не се нуждае от факти, нито от разМИСЪЛ. Слушате Акио Тойода и повтаряте като сектанти мантри за Япония
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Психотролче,толкова ли си проsт или умишлено изкривяваш фактите? "само да лепиш емблемите"-това не са ти любимите тероруснаци! Мазда и Changan имат съвместна производствена и развойна дейност от 2012 година!Хайде познай при собственост 50/50,колко % от разработките на тази компания се собственост на Мазда!На това ли му казваш лепене на емблеми!1000 пъти ви го повторих на китайцоробите!Промяната на словореда не променя фактите.Китайци произвеждат за японци в съвместно дружество - 30 годишен факт!
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Който купил - купил. Вече и Мазда отпада като избор за образованите и интелигентни хора. Кво остава?! БМВ за по взискателните или Тойота за по пресметливите. Всички други са заразени с китайския авто - корона вирус.
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Следващата mazda няма да е mazda, следващата Toyota няма да е Toyota и така за повечето японски производители, които не желаят да инвестират в разработването на електромобили и батерии. Днес може да изглежда печеливша стратегия китайците да ти проектират и произвеждат автомобилите а ти само да лепиш емблеми и да си взимаш надценката. Но дали е добра стратегия за дългосрочна перспектива? Дали клиентите са толкова глупави?
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Мазда 3 ( преди 1 месец )
    Е мноооого тясна. Става само за семейства още без деца които пътуват с по един сак. Отзад дори и дете трудно се намества за възрастни да не говорим, или само вкраен случай за 20-30 мин. На дълъг път забрави. Отделно друса като каруца, в опит да постигне спортно усещане. Само където е атмосферен бензин 120 кс. Това в комбинация с автомат е умрел кон.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Както очаквах от години Мазда започват да се предават. Аз също съм фен на комбита но единственото което остана и мога да си позволя чисто ново е Шкода Супърб или Пасат. Дизайна на Мазда е много интересен но наистина е тясно. А да си взема комби с 440-60 литра багажник е грехота. Стария ми седан беше с 520.
  • #2
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Stanislav ( преди 1 месец )
    А като знам колко е тясна 6-цата, представям си само какво е в 3-ката. За двама човека е може би добро решение, но с деца ли си... забрави. Но пък 4.83 метра?!? Та тя 6-цата е 4.85 метра. Но явно, след като спряха 6-цта, 3-ката е новата 6-ца. Те и с ЦХ-5 се изложика. Сложили са в новия модел двигател със 140 к.с. Това е безумно. От 0 до 10 за 11 секунди. Може да заспиш :)
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Stanislav ( преди 1 месец )
    Карам Мазда 6 комби 2023 г. Реално последната, преди да ги спрат. Вътре е много тясна, като отпред, така и отзад. Багажника е малък. Иначе колата е перфектна с 2.5 бензиновия мотор и 200 к.с. Много съм доволен, но за съжаление, Мазда спряха бензиновите си двигатели и минаха и те на плъгин хибриди, което не ме устройва. Те като цяло спряха и леките си коли, като двигателите пренесоха в ЦХ-60, 80, 90...Не знам, явно вече хората не купуват комби, а следват тренда за грандомания и все по-големи...