Първото поколение на компактния кросоувър Lexus NX, изграден върху основните компоненти на Toyota RAV4 от четвърто поколение, се появи през 2014, като дебютира в Китай, а после стъпи и на други пазари.

Цените му тогава стартират от около 30 000 евро, като сега на пазара втора ръка има най-различни предложения. Екземпляр на около 150 000 км се намира за около 20 000-25 000 евро в зависимост от годината на производство, задвижването и оборудването.
Струва ли си обаче покупката на такъв автомобил? От една страна, високите оценки за надеждност, които получава Lexus през годините, трябва да служат като успокоение за евентуалния бъдещ собственик. От друга обаче не бива да се забравя, че това е модел на премиум марка, което означава, че разходите за поддръжка и евентуалния ремонти няма да бъдат никак малки.
Lexus NX на старо (ГАЛЕРИЯ):
Версията с турбокомпресор като цяло е по-надеждна, но задният семеринг на коляновия вал може да протече след 100 000 км. Ако под капачката на отвора за пълнене на маслото се появят следи от масло, най-вероятно виновникът е уплътнението, което лесно се сменя.
При NX преди фейслифта, понякога се поврежда клапанът за преобразуване на турбо налягане, което се проявява с потрепване при рязко ускорение. По-добре е веднага да се монтира обновената част от обновената версия.


0