IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шеф в ЕК призна, че забраната на ДВГ може да бъде отменена

Основната цел е европейската автомобилна индустрия да бъде защитена от Китай

Европейският съюз обмисля промяна на забраната за продажба на автомобили с вътрешно горене от 2035. В интервю за La Stampa заместник-председателят на Европейската комисия - Стефан Сежурн, призна, че планът за постепенно премахване на автомобилите с вътрешно горене може да бъде преразгледан. Посочените от Сежурн причини са нарастващата конкуренция от страна на китайските производители и притесненията за бъдещето на европейската автомобилна индустрия.


електромобили


„Трябва да бъдем по-малко наивни и да се върнем към стандартите на всички най-големи икономики в света. Ние сме единственият континент, на който липсва стратегическо мислене в областта на индустриалната политика", категоричен е заместник-председателят на ЕК.

От изявлението на Сежурн обаче може да се заключи, че лицата, отговорни за вземането на решения в ЕС, планират действия за ограничаване на влиянието на Китай върху европейския пазар. Състоянието на европейската автомобилна промишленост трябва да бъде подобрено например чрез въвеждане на нова категория малки електрически автомобили.

Заместник-председателят на ЕК допълва, че прехвърлянето на производството от китайски компании към страните от Стария континент „е неприемливо". Сежурн заяви, че въвеждането на условия за компании извън Европа, които планират да инвестират в ЕС, е необходимо, но допълва, че митата водят до търговско напрежение.

В същото време ролята на китайските производители в Европа непрекъснато нараства. В периода от януари до септември 2025 делът на китайските марки на пазара на Стария континент се е увеличил от 2,9% миналата година на 5,3%. Това измеримо показва, че митата на ЕС за електрическите автомобили от азиатската държава, въведени през октомври 2024, не са оказали значително въздействие върху продажбата на тези автомобили.

Китайските производители също са намерили решение за заобикаляне на митата и планират да произвеждат своите превозни средства в страните от Стария континент. Leapmotor, например, иска да произвежда автомобилите си в Испания, а BYD, от друга страна, възнамерява да произвежда автомобили в Турция и Унгария.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дизел, Руди Дизел ( преди 2 седмици )
    Карайте моя двигател и ще сте щастливи!
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Емил ( преди 2 седмици )
    Аз не знам как придържането към стари е неадекватни технологии ще спаси европейската автомобилна индустрия. Просто са много бавни и тромави. Ясно им е, че трябва да направят някои жертви, но профсъюзите не дават. А електрическите автомобили не са по-добри защото са екологични, въпреки че са просто имат много по-адекватно задвижване. Целия въртящ момент през цялото време и много по-малко части за ремонтиране.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Как няма да се съгласиш Точко,като си возиш дирника в дизел!
  • #10
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ама то няма нужда от забрана за двг, още до 2030 ще стане икономически неизгоден за каране и поддръжка.
  • #9
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Не виждам защо трябва да се работи със забрани? Нали електрическите са по-евтини, по-ефективни, по-добри.. то тогава естествено ще се случат нещата - хората ще спрат да купуват по-скъпите, по-неефективни и по-неандерталски ДВГ автомобили... Или не?
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Копачо ( преди 3 седмици )
    Вика , че му липсва мислене- той ако можеше да мисли , ръст може би малък ,но не рецесия. Електричките са фейк - автомобили. По ЕКО от делкото , механичния карбуратор и газта няма - дълговечност , икономичност , лесна поддръжка , сменяваш след 30 години. А сега какво , купиш кола електричка и след 5 години я хвърляш ( замърсяваш природата ), защото трябвало да си модерен. Само се набутвате с тия електрички. Един с тротинетка му излезе 2 лева на километър, представям си електрички 5 лева.
  • #7
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Този път няма как да не се съглася с тебе. Всички са корумпирани и обслужват в чужди интереси, но не и тези на Европа или държавите си. Всъщност даже няма значение дали ще отменяте или запазят забраната. Въпросът е да е в полза на Европа, а китайците са печеливши и в двата случая, защото продажните политици деиндустриализираха Европа. Също така мозъците се изнесоха от Европа или работят в Европа за чужди компании, включително китайски, като бяха заместени с неграмотни бежанци, които да издържам
  • #6
    13 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    Сегашното поколение политици, без значение в управление или опозиция са били през последните 5 години.Всички които минаха през политическия "ъпгрейд" Ковид 19,трябва да бъдат изметени за да има положителна промяна.Това са политици на които им се усладиха едноличните забрани и ограничения, безконтролното харчене,комсомолските лозонги с които ако не си съгласен си заклеймен като фашист,сексист,хомофоб.Едните го правят,другите искат да го правят.Няма добри и лоши,няма опозиция в това поколение.
  • #5
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Денис ( преди 3 седмици )
    Жалко. Аз пак ще си купя електричка като му дойде времето, но това ще намали инвестициите и подорябването им.
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    нищо наивно няма, целенасочено унищожение се прилага над индустрията и икономиката на Европа