IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайските Jaecoo и Omoda идват в България на 3 декември

Кросоувърите идват със 7 години гаранция и с обещание за пълна сервизна мрежа в страната

Две нови китайски марки ще дойдат в България още идния месец. Както първи съобщихме в Automedia.bg, става дума за Omoda и Jaecoo, експортно ориентираните брандове на гиганта Chery Automobile. Официалното представяне на двете марки у нас ще е на 3 декември, тогава ще бъдат оповестени и българските дилъри. По наша информация се водят преговори с вече утвърдени компании в българския автомобилен сектор. 
   
    
Jaecoo, Maria Goldberger, Genius Auto, Omoda
Автомобилите Jaecoo и Omoda ще се внасят у нас от унгарската Genius Auto, чийто генерален мениджър Мария Голдбергер (на малката снимка) се очаква в София за официалното представяне на 3 декември
  
     
Китайските автомобили идват с гаранция от 7 години или 150,000 км пробег, с 3 години безплатна пътна помощ навсякъде в Европа, и с 8 години гаранция за батерии и електродвигатели за електрифицираните версии, потвърди Невена Цекова, маркетинг мениджър на двете марки за България, пред Automedia. Genius има амбициите да изгради пълноценна сервизна мрежа из цялата страна. 

Моделите на Jaecoo и Omoda ще се внасят в България от унгарската Gеnius Automotive Europe, както вече съобщихме. Съвместно предприятие на големите унгарски автомобилни търговци Hovany и Petranyi Auto, Genius вече продава двете марки в родината си и притежава правата за дистрибуция в още няколко страни от региона, включително България и Румъния. За представянето в София през декември се очаква да пристигне Мария Голдбергер, генерален мениджър на Genius. „България е зрял, динамичен и силно конкурентен пазар... Нашата цел е да изградим надеждно и трайно присъствие чрез силни местни партньорства и първокласно обслужване на клиентите“, заяви Тибериу Иоановичи, генерален мениджър за Румъния и България в Genius Automotive Europe. 
  
   
Omoda 5, 2025
  
       
Основаната през 1997 Chery Automobile е един от четирите най-големи автомобилни производителя в Китай в момента, с над 2.6 милиона продадени автомобила през миналата година. Базираната в Уху компания има множество марки: Chery, Chery Tiggo, Fulwin, Exeed, Jetour, iCar, Luxeed, Rely. Брандовете Omoda и Jaecoo бяха създадени в последните три години изцяло за износ - замисълът е Omoda да предлага практични, достъпни и комфортни масови модели, а Jaecoo - по-приключенски автомобили, насочени към младото поколение и с премиум елементи. Заради ангажирането на бивши дизайнери и инженери на Land Rover, мнозина наричат последната марка "китайския Ленд Ровър". Във Великобритания през октомври Jaecoo 7 е сред шестте най-продавани модела изобщо, изпреварвайки традиционни бестселъри като Nissan Qashqai, VW Golf и Tiguan и Vauxhall Corsa.
  
    
Jaecoo J7
  
          
Междувременно Chery се подготвя да навлезе на българския пазар и с други свои марки, но през друг вносител и с различни дилъри. По наша информация дистрибутор ще е Grand Auto - също регистрирана в Унгария компания, но собственост на израелската Taavura. Тя вече присъства в България като вносител на Nissan. През Grand Auto у нас ще се внасят или кросоувърите Chery Tiggo, или сглобяваните в Испания Ebro, които са на практика идентични с Tiggo. Ebro e отдавна забравена испанска марка за пикапи и камиони, която бе възродена наскоро и сега под нея се сглобяват модели на Chery в бившия завод на Nissan в Барселона. 
   
    
Вижте с кои модели идва Omoda-Jaecoo (ГАЛЕРИЯ):


 
      

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До номер 8 ( преди 1 месец )
    Не се заблуждавай, какво наричаш премиум - немската тройка и някой японци които са малко излъскани. Това не е премиум, премиум са Ламборджини. Ферари, Ролс Ройс, Бугати, Порше, Астон Мартин....Тия немските няма как да са премиум след като и по селата местните gangster-wanna be търкалят 20 годишни немски премиуми, премиум може да бъде Майбах например макар че всяка S класа може да се накичи с тунинг кит и да заприлича. И да, аз карам немски премиум и съжалявам подръжката си е пладнешки обир.
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Borhat Sagafiev ( преди 1 месец )
    Като гледам в Истанбул колкэ Черита, Донгфенги и Грейт уолс се карат не мисля че нещо им се скапва, освен това повечето эт тези части идват от Китай така че аз мисля да заменя немската бричка с нов китаец. Прехвалените немски премиум марки, на 5 годишна кола сменях компресор на климатика, термостат и още да не изброявам.
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Юруш ( преди 1 месец )
    Купувайте, не се бавете, само дето като се скапе нещо, каквото и да е, моторче на чистачка, на фарове, не дай си боже нещо по сериозно ще чакате минимум 2-3 и повече месеца частта да ви пристигне, и през това време няма да имате дадената функция или изобщо кола!! Купувай!!!
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Te като нови не са нещо особено, пък какво остава като остареят. Почти всички ревюта накрая са - не лоша кола за не лоши пари, но е за хора на които им трябва просто нещо за да стигнат от А до Б, който се интересува от коли да гледа другаде. Да хубаво са по-евтини, но при повечето класове разликата се връти около 5-6к лв. Но и след 5 години като я продаваш, тя пак ще е 5-6к лв по-евтина. Реално нищо не пестиш. Където съм виждал оферти за оперативен лизинг разликата е доста малка спрямо другите.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 1 месец )
    Shine щеше да е с добро съотношение цена-качество, само ако беше безплатен, хаха. Познавам един, дето се метна на тая оферта, и сега е пред самоубийство
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 14 ( преди 1 месец )
    ИнтеУект. Китайските коли се продават от дилъри със сервизна мрежа, по същия начин като японските, корейските, германските или френските. Тия вайкания обикновено идват от хора, които се колебаят между С-класа дизел от 2003 или "някое джипче", и са разочаровани, че китайските коли не влизат в бюджета им от 8,000 лева...
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Хахо ( преди 1 месец )
    #8, Бях тръгнал тъкмо да си купувам мерцедес но като видях каква невероятна омода мога да си купя само за половината пари - как да устоя
  • #14
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аман от платени статии и китайска пропаганда. Кой луд ще си сложи главата в торбата с 60 бона за кола която не се знае след 2 години ще има ли сервиз, гаранция, части или като останалите китайски еднодневки е скалъпено с 5-то качество стомана и на 50.000 км вече става само за скрап
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    JEEP ( преди 1 месец )
    Аз съм рибар, и много обичам китайците, защото почнаха да правят там повечето известни марки прътове и макари - Penn, Abu Garcia, Shakespeare и т.н. Откакто почнаха да ги правят там, взимам ги нови, и издържат по три риболова, щото металните части ръждясват от солената вода и се разпадат. Направете си изводите от какъв материал са изработени китайските автомобили.
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Така са говорили и за японските и корейските при пристигането им на основните пазари. Хайде да не се излагаме, всеки заслужава шанс. Плюс това: конк0ренцията доказано намалява цените.