IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дания и Норвегия в паника заради китайски електрически автобуси

В използваните за градски транспорт рейсове на Yutong са открити SIM карти за отдалечен достъп

Две скандинавски държави – Норвегия и Дания, алармираха за опасност от уязвимост на китайските автобуси Yutong, които се използват като градски транспорт. Най-големият норвежки обществен оператор – Ruter, първи откри пробив в сигурността в китайските автобуси Yutong, след това същото сториха и датските власти, съобщава The Guardian.


Китайски автобуси


Оказва се, че производителят има отдалечен достъп до своите превозни средства и теоретично може да ги изключи, въпреки че такива случаи не са регистрирани. Струва си да се отбележи, че автобусите Yutong, включително електрическите, могат да бъдат намерени и в редица други европейски държави.

Както обясниха от Yutong, с помощта на тези устройства инженерите на компанията могат дистанционно да актуализират софтуера и да извършват технически операции за отстраняване на неизправности. От Ruter признат, че засега няма доказателства за злонамерена дейност от страна на оператора, но самият факт, че някой в друга държава има отдалечен достъп до градския транспорт, е тревожен.

Веднага след това датската транспортна компания Movia започна собствено разследване, тъй като има 469 китайски автобуса във флота си, включително 262 бройки от Yutong. Оказа се, че дистанционното деактивиране може да бъде предотвратено чрез премахване на SIM картата от автобусите. Тази идея обаче трябваше да бъде изоставена, тъй като това ще ги изключи и от други системи.

Главният оперативен директор на Movia - Джепе Гаард, отбеляза, че "този проблем е актуален не само за китайските автобуси, но и за всички видове превозни средства и устройства с вградена китайска електроника".

От представителството на Yutong увери, че китайският производител "стриктно спазва действащите закони, разпоредби и индустриални стандарти в регионите, където се експлоатират неговите превозни средства". Информацията се съхранява в центъра за данни на Amazon Web Services (AWS) във Франкфурт, защитена е с криптиране и достъпът до нея е ограничен.

Датските служители от своя страна повдигнаха въпроса за националната сигурност и призоваха за по-строги изисквания за бъдещи покупки на превозни средства от Китай. Томас Роден, председател на Датското общество на критиците на Китай и регионален съветник на Социално-либералната партия, заяви, че Дания е "твърде бавна", за да зависи от китайските компании.


0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    До 20. Доказания сценарий на троловете от тролфермата. Я покажи къде точно съм твърдял че някой иска да завладява Русия или пък не дай Боже Китай? По-добре наистина слагай минуса и въобще не се захващай да ми четеш мненията, защото така или иначе ще е загуба навреме и няма да разбереш написаното. А войните имат различни измерения като например търговските войни не се водят с танкове Е не са за завземане на територии, но вероятно дори не си стигнал дотук за да ти обяснявам. СЛАГАЙ МИНУСА
  • #23
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Много шум за нищо е тази статия. Имало СИМ карти, но не можели да ги махнат, защото "тъй като това ще ги изключи и от други системи." Всичко било в Амазон. Някой некомпетентен извднъж се е сетил да се прави на загрижен за националната сигурност
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    И какво толкова мислят китайците, мислят само за пари, това мислят. Изхвърлиха стотици хиляди нови коли с батерии, които ги произвеждаха само, за да откраднат субсидиите от държавата.
  • #21
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Има и друго положително в това че Китай хвърля милиарди да развива електричките, а това е директния удря по износа петрол на Русия. Въпреки че те го вземат с голяма отстъпка, все още внасят големи количества, които ще намаляват всяка година, ако продължават да развиват електричките в такива бързи темпове.
  • #20
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Антитроле, ти си болен човек, ако вярваш на руската пропаганда, че Европа и САЩ искали да нападат и завладяват русия и Китай. Аз оттук нататък като видя пост с автор Антитрол директно минус и ще го пропускам без да чета. Такива индивиди са за психиатрията и мнението им няма значение.
  • #19
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Как МИСЛИШ, сега като спряха субсидиите ще се върнат ли към ДВГ? След като започват грандиозно субсидиране на водорода, транспорта премине ли на водород, само защото е субсидиран и така е казала партията? Аз НЕ МИСЛЯ че ще преминат. Защо? Защото знам, че и китайците МИСЛЯТ .
  • #18
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    До 17. Има известна разлика с едно време. Всъщност още тази петилетка, преизпълниха плана за края на следващата петилетка която все още не е започнала и ще завърши през 2030. Защо се получи така? Ами защото в Китай електромобилите вече са по-евтини отколкото автомобил с ДВГ и ТОВА Е ЛОГИЧНИЯ ИЗБОР на китайците. Личен ИЗБОР без никой да ги кара насила.
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Това което прави Китай като хвърля милиарди в електрическите батерии, всъщност ще ускори прехода от двг към електричество в целия свят. Ясно е че го правят за печалба в бъдещето, но това си има цена, и тя се плаща от обикновените китайци. При тях прехода към електричество става на юруш, петилетката за три години. Тия времена сме ги преживяли вече, и това не е добро нито за хората, нито за държавата.
  • #16
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 3 седмици )
    Точко рекламира електрички,но си вози дирника на дизел, типичен когнитивен дисонанс.
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 3 седмици )
    Бидчо Тесларев премина на реклама на чайници.