IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

През декември ЕС прави малките електромобили по-достъпни

Новата инициатива ще засегне моделите между 15 000 и 20 000 евро

Европейската комисия подготвя нова инициатива, насочена към намаляване на цената на електрическите превозни средства и укрепване на позициите на европейските автомобилни производители на фона на нарастващата конкуренция с Китай.


електромобили


Според комисаря по промишлеността Стефан Сежурн още през декември ЕС ще въведе нова категория малки електрически автомобили, която ще позволи на производителите да произвеждат достъпни модели на стойност между 15 000 и 20 000 евро.

Става въпрос за създаването на междинна категория между леки четириколки и обикновени леки автомобили. Сега дори малките електрически автомобили трябва да отговарят на същите изисквания за безопасност и оборудване като големите седани, което значително увеличава цената им. Новите разпоредби ще опростят дизайна на компактните електромобили и ще намалят производствените разходи.

Инициативата е подкрепена от редица европейски марки, включително Renault, Stellantis и Volkswagen. Главният изпълнителен директор на Renault - Франсоа Прово, предложи замразяване на действащите автомобилни разпоредби в ЕС за 10-15 години, за да се даде време на пазара да формира устойчив сегмент от достъпни градски електрически автомобили с дължина до 4,2 метра.

„Нашата цел е да създадем рамка, която ще ни позволи да пуснем нови компактни електрически превозни средства на пазара на цена от 15 000 до 20 000 евро", коментира Сежурн на индустриален форум в Париж.

Обявяването на инициативата се очаква на 10 декември. Реформата може да бъде важна стъпка към съживяване на европейския автомобилен пазар и връщане на конкурентоспособността на местните производители на фона на експанзията на китайските електромобили.


0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Само че, проблемът е че единственият начин електромобилите да са по-евтина технология е със субсидиране. А то рано или късно спира. Технологично, няма как половин тон батерия произведена с огромно количество енергия да е по-евтина от ДВГ, колкото и катализатори, филтри и турбини да му се накачурят.
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Абе тротинетка, ти си истински корифей щом си достигнал до невероятния извод че "по-евтината за употреба технология" ще завземе пазара. Как пък никой друг не се е сетил досега, ха-ха-ха! Защо мислиш Тойота продава по над 10 милиона коли годишно от над 10 години насам?
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нормално ел коли които се ползват 80% в града да имат по-слаби изисквания за безопасност от средните и големи коли които се ползват повече и извън града при положение, че катастрофите в града са обикновено с доста по-ниска скорост. Със сигурност всяко отхлабване на безопасност увеличава жертвите в бъдеще, но трябва да се намери баланс пък от друга страна преминаването към ЕЛ намаля жертвите от замърсяване на въздуха в градовете които са повече от тези от катастрофи в града
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "Китай има ПРИНУДА крепостниците да купуват китайски електрички!" Ако това беше вярно нямаше да се продават автомобили с ДВГ в Китай, а те все още са над 50% от продажбите. Както казах, изравняването на цените Е само едно от условията, което ще намали продажбите на ДВГ. НАМАЛИ е коренно различно от СПРЕ. Разлика която не успявате да направите толкова години. Запиши си го някъде ПРОДАЖБИТЕ НА ДВГ НЯМА ДА СПРАТ ПОНЕ 50 ГОДИНИ
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До РУК Възможно ли е да напишеш поне едно мнение без да използваш обидни квалификации?
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "Редица субсидии и скрити привилегии за ЕЛ срещу редица рестрикции и данъчна тежест за ДВГ. " Тоест потвърждаваш моята теза, че ЦЕНАТА Е ВАЖНА ЗА КЛИЕНТА, независимо как е постигната. Има субсидии има продажби, няма субсидии няма продажби, а зарядната инфраструктура си е същата, електромобилите са си същите, пробегът им е същия, времето за зареждане е същото. Но само цената се променя и продажбите заедно с нея
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Заради цената им, така или иначе еволюцията на EV върви отгоре надолу по пазарните сегементи. Вижте Тесла, която първо предлагаше само големия модел S. Сега след като елетр. са масово и в компактния размер, е дошло време за сериозен пробив и при малките градски коли. В статията става въпрос за малки коли, с които не излизаш извън града, в който живееш и работиш. Даже 4 м са им много за дължина.
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Що за прогрес е компромиси с нуждите и навиците си за да ползваш нещо уж по-добро?Хората виждат,че колкото повече става електричките,толкова повече отпадат бонусите - безплатни паркинги - ЦЪ,без данъци - ЦЪ,нови акцизи - ДА,допълнителни такси за по-високо тегло - ДА,все по-скъпо зареждане на обществени станции - ДА.Вече и в България има станции на които цената за 100км на ток са като 100км на бензин!Факторите са много,много повече от цената на придобиване.Ама от де да знаеш,кадеш смърдлив!?
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Хората ще започнат да купуват електрички когато не само цената на колата,но и автономията и себестойността на придвижване вдъхват доверие и спокойствие!А цената на зареждане ще е привлекателна само когато можеш от вкъщи да зареждаш достачно бързо на достатъчно добра цена за достатъчно дълъг пробег!Не си ползвал електричка, не си зареждал електричка, караш дърт,смръдлив дизел 5000км годишно,а даваш акъл кое кога за кой ще е ок да си го купи!
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Вероятно си прав за цената, за масовия потребител тя винаги е важна, но и в примерите Норвегия и Китай, а и в първенците по електропродажби в ЕС пазара се изкривява. Редица субсидии и скрити привилегии за ЕЛ срещу редица рестрикции и данъчна тежест за ДВГ. И въпреки това Ел няма как да покрие целия пазар - винаги ще има потребители, за които ЕЛ не е работещ вариант и потребители, които по емоционални причини предпочитат ДВГ - за това политическите забрани на опциите е безумие и фашизъм!!