fallback

През декември ЕС прави малките електромобили по-достъпни

Новата инициатива ще засегне моделите между 15 000 и 20 000 евро

Европейската комисия подготвя нова инициатива, насочена към намаляване на цената на електрическите превозни средства и укрепване на позициите на европейските автомобилни производители на фона на нарастващата конкуренция с Китай.

Според комисаря по промишлеността Стефан Сежурн още през декември ЕС ще въведе нова категория малки електрически автомобили, която ще позволи на производителите да произвеждат достъпни модели на стойност между 15 000 и 20 000 евро.

Става въпрос за създаването на междинна категория между леки четириколки и обикновени леки автомобили. Сега дори малките електрически автомобили трябва да отговарят на същите изисквания за безопасност и оборудване като големите седани, което значително увеличава цената им. Новите разпоредби ще опростят дизайна на компактните електромобили и ще намалят производствените разходи.

Инициативата е подкрепена от редица европейски марки, включително Renault, Stellantis и Volkswagen. Главният изпълнителен директор на Renault - Франсоа Прово, предложи замразяване на действащите автомобилни разпоредби в ЕС за 10-15 години, за да се даде време на пазара да формира устойчив сегмент от достъпни градски електрически автомобили с дължина до 4,2 метра.

„Нашата цел е да създадем рамка, която ще ни позволи да пуснем нови компактни електрически превозни средства на пазара на цена от 15 000 до 20 000 евро", коментира Сежурн на индустриален форум в Париж.

Обявяването на инициативата се очаква на 10 декември. Реформата може да бъде важна стъпка към съживяване на европейския автомобилен пазар и връщане на конкурентоспособността на местните производители на фона на експанзията на китайските електромобили.

fallback
  • #25
    Патиланчо до Антитро ( преди 1 месец )
    Епа добре, че бях с PHEV да имам свободата да заредя каквото ми е удобно и да разполагам с времето си, че с електромобил щях да проваля почивката и на останалите. Иначе за един обяд мога да заредя 30-ина км, които са достатъчни за градските части в началото и края на пътуването. А когато не съм на далечно пътуване си джиткам изцяло на домашен ток. Електромобилите все още са добро пожелание за ентусиасти.
  • #24
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мун40,този с хибрида си е решил проблема,заредил е бензин.Ако беше някой електричар щеше да вие от мъка по неработещи или заети зарядни станции.
  • #23
    анонимен ( преди 1 месец )
    Този Мун40 отново се сети за русалките.Давай сега за бързите копърки които изяли акулите.
  • #22
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 23. И какво общо има това със зареждането на електромобил? С покупката на плагин хибрид си купуваш проблемите и на електромобилите и на ДВГ. Само доказваш че хибридите са като русалките, Когато ти трябва жена получаваш риба, а когато ти трябва риба получаваш жена. Ако наистина притежаваше такъв хибрид, щеше да знаеш че е абсолютно безсмислено да го включваш само за един обяд, защото ако трябва и да пътуваш до някъде, ще заредиш колкото да отидеш и да се върнеш до зарядното станция.
  • #21
    Патиланчо до Антитро ( преди 1 месец )
    Преди седмица бяхме за ден в Стара Загора. Рекох да заредя малко ток в PHEVа докато обядваме. Оставих семейството в центъра, а аз тръгнах да намеря станция. 1, 2, 3 - или неработещи или някой паркирал. 4-тата беше далеч, докато се върна при хората и после пак да взема колата, щеше да мине още час в разхождане. Еми налях бензин за 2 минути и прекарахме време заедно. Е това е положението с "на всеки четири автомобила в България все пада по една зарядна станция".
  • #20
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До 11: Разбира се, че цената е важна, но не е само тя. И да важно е как се постига - ако постигаш цена със субсидии, ако продаваш само чрез облекчения и съответно налагане на рестрикции ти всъщност принуждаваш към покупка не продаваш. А както и РУК е казал има още много фактори и те са важни. Ако останем само на цена, то Дачия трябва да е единствената марка продаваща в Европа - но не е така нали :)
  • #19
    Антитрол ( преди 1 месец )
    В кой квартал в голям град няма зарядни станции? Знаеш ли такъв?
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само 46.7 % от хората у нас живеят в апартаменти. Да предположим че една по-малка част от тях имат гараж или паркомясто. Тоест електрическите коли са напълно реално приложими за поне 60% от населението на България към днешна дата. А да не говорим че то за няколко години могат да се направят подходящи и за всички живеещи в апартаменти, просто се иска малко промени в законодателството.
  • #17
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Дай боже! От твоите уста в божиите уши. Към момента на всеки четири автомобила в България все пада по една зарядна станция. Обществена. Както и около 1000 автомобила на всяка бензиностанция. Дай боже бройките електромобили да станат 100 пъти повече, за да започнат да не достигат зарядните станции. А дано ама надали. Както винаги антиелектриците сте по-големи оптимисти за навлизането на електромобилите, отколкото тези които псувате че "препоръчват електромобилите и са сложили розови очила"
  • #16
    АПП ( преди 1 месец )
    Цената ще има краткосрочен ефект. Липсата на инфраструктура ще стане водеща особено в България където жилищата са от тип високо строителство. Каква жалка кратинка ще бъде зареждането в домашни условия с пускане на плетеница от кабели от апартаменти от 10 или дори 18 етаж на сграда. Трябва друга стратегия като бърза подмяна със заредени батерийни блокове както бутилките с LPG за дома.
fallback
Последни