fallback

През декември ЕС прави малките електромобили по-достъпни

Новата инициатива ще засегне моделите между 15 000 и 20 000 евро

Европейската комисия подготвя нова инициатива, насочена към намаляване на цената на електрическите превозни средства и укрепване на позициите на европейските автомобилни производители на фона на нарастващата конкуренция с Китай.

Според комисаря по промишлеността Стефан Сежурн още през декември ЕС ще въведе нова категория малки електрически автомобили, която ще позволи на производителите да произвеждат достъпни модели на стойност между 15 000 и 20 000 евро.

Става въпрос за създаването на междинна категория между леки четириколки и обикновени леки автомобили. Сега дори малките електрически автомобили трябва да отговарят на същите изисквания за безопасност и оборудване като големите седани, което значително увеличава цената им. Новите разпоредби ще опростят дизайна на компактните електромобили и ще намалят производствените разходи.

Инициативата е подкрепена от редица европейски марки, включително Renault, Stellantis и Volkswagen. Главният изпълнителен директор на Renault - Франсоа Прово, предложи замразяване на действащите автомобилни разпоредби в ЕС за 10-15 години, за да се даде време на пазара да формира устойчив сегмент от достъпни градски електрически автомобили с дължина до 4,2 метра.

„Нашата цел е да създадем рамка, която ще ни позволи да пуснем нови компактни електрически превозни средства на пазара на цена от 15 000 до 20 000 евро", коментира Сежурн на индустриален форум в Париж.

Обявяването на инициативата се очаква на 10 декември. Реформата може да бъде важна стъпка към съживяване на европейския автомобилен пазар и връщане на конкурентоспособността на местните производители на фона на експанзията на китайските електромобили.

fallback
  • #35
    Патиланчо до Антитро ( преди 1 месец )
    Що чудо изписа, имало 1000км за 10 минути на хартия някъде по света (може би съм пропуснал батерии с порядък 200квч). А в България, една от страните с добре развита зарядна екосистема, в относително голям град, емпирично установих, че в близост до центъра няма бързи зарядни станции - всъщност няма и бавни - _никакви_ станции, на които да разчиташ, че може да заредиш. Най-бързата е 200кв по периферията. И ако има нужда да заредиш в града - _трябва_ да отделиш прилично време за висене в нищото.
  • #34
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това с цената е едната част.. зарядни трябват господа, зарядни по улиците
  • #33
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пълен т-шак
  • #32
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Тоест пак стигаме до извода, че дори остарелите технологии от 2017 като в модел 3, задоволяват повечето нужди на средностатистически шофьор, но основен проблем си остава цената както и преборване на предубежденията, в които математиката побеждава. От друга страна емоциите са си емоции и когато човек е емоционално привързан към ДВГ, никаква математика и физика няма да го убедят. Тоест пак се връщаме на извода, ЧЕ Е НУЖНО ВРЕМЕ И ПАЗАРА НЕ Е УЗРЯЛ, колкото и да им се иска на зелените измамници
  • #31
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Разбира се на такива автомобили в България още не им е дошло времето, защото такъв автомобил на най-мощните зарядни станции в България ще я зарежда същите 520 км за цели 10 минути. Но дори най-масовите електромобили в България, зареждат 250 kW, което са 2 пъти по 10 минути зареждане дори и на бавна 150 kW зарядна станция, за твоите 300 км за деня, но само при едно условие - ДА СА ТРЪГНАЛИ С ПРАЗНА БАТЕРИЯ. Иначе въобще НЯМАТ НУЖДА ОТ СПИРАНЕ ЗА ЗАРЕЖДАНЕ за някакви си 300 км .
  • #30
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Зависи от рибата. Най-добрите риби зареждат 520 км за 5 мин тоест 1 000 км за 10-те минути за които ще се върнеш. И още 1000 км за останалите 10 минути които ще изгубиш да се върнеш от ресторанта до колата. Ти губиш 20 минути само за да отидеш и да се върнеш. Отделно времето за зареждане. И всичкото това за 30 км пробег.
  • #29
    Патиланчо до Антитро ( преди 1 месец )
    30км електро са ми напълно достатъчни, защото имам "русалка" за останалите 250км, които следват. И не, 1км пеш се минава за 10 минути, най-много да са поръчали ;-) С "риба" ще трябва да отделя поне половин час зареждане на локация извън центъра. Вари го, печи го, русалката изяжда рибата.
  • #28
    FenIX ( преди 1 месец )
    И 10 000 лв да са електромобилите си остава проблема че са коли за града а в града няма къде да се зареждат масово. Топлофикация почна ремонт в Дружба и всички се завайкаха как мрежата няма да издържи като всеки пусне климатик или печка. А какво ще стане ако масово почне зареждане на електромобили които дърпат пъти повече киловати?! Отделно даже най малките градски коли с ДВГ вече са над 14К евро - Дачия Сандеро.Тойота Айго - 18700 евро. ЕV са още нагоре та не знам как точно ще станат 10К евро
  • #27
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 25. Именно де. Така въобще ти се разправя за някакви си 30 км да обикаляш топло зарядните станции. Каква е целта на това занятие? Докато оставиш автомобила на един километър и се върнеш до ресторанта, останалите вече ще са приключили обяда. С електромобил зареждаш 30 км за 2 минути на 150 kW зарядна станция и за около минута на 250 kW. И за разликата хибрида, може да заредиш наведнъж още пет пъти по 30 километра за следващите пет минути на удобна локация, без да вървиш 30 минути пеш
  • #26
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не става ясно кои точно изисквания ще махнат, но ако махнат радарната аварийна спирачка, подготовката за алкохолен датчик, разпознаването на знаци, и др. подобни задължителни, но ненужни системи, цената автоматично ще падне с поне 1500 евро.
fallback
Последни