fallback

През декември ЕС прави малките електромобили по-достъпни

Новата инициатива ще засегне моделите между 15 000 и 20 000 евро

Европейската комисия подготвя нова инициатива, насочена към намаляване на цената на електрическите превозни средства и укрепване на позициите на европейските автомобилни производители на фона на нарастващата конкуренция с Китай.

Според комисаря по промишлеността Стефан Сежурн още през декември ЕС ще въведе нова категория малки електрически автомобили, която ще позволи на производителите да произвеждат достъпни модели на стойност между 15 000 и 20 000 евро.

Става въпрос за създаването на междинна категория между леки четириколки и обикновени леки автомобили. Сега дори малките електрически автомобили трябва да отговарят на същите изисквания за безопасност и оборудване като големите седани, което значително увеличава цената им. Новите разпоредби ще опростят дизайна на компактните електромобили и ще намалят производствените разходи.

Инициативата е подкрепена от редица европейски марки, включително Renault, Stellantis и Volkswagen. Главният изпълнителен директор на Renault - Франсоа Прово, предложи замразяване на действащите автомобилни разпоредби в ЕС за 10-15 години, за да се даде време на пазара да формира устойчив сегмент от достъпни градски електрически автомобили с дължина до 4,2 метра.

„Нашата цел е да създадем рамка, която ще ни позволи да пуснем нови компактни електрически превозни средства на пазара на цена от 15 000 до 20 000 евро", коментира Сежурн на индустриален форум в Париж.

Обявяването на инициативата се очаква на 10 декември. Реформата може да бъде важна стъпка към съживяване на европейския автомобилен пазар и връщане на конкурентоспособността на местните производители на фона на експанзията на китайските електромобили.

fallback
  • #45
    до долния ( преди 1 месец )
    ,В коментар 36 ясно споменаваш че говориш за фастчарджер.Намери ми в монтанския регион фаст чарджер щото аз бензиностанции ще ти намеря колкото искаш.Пак вие електриците не разбирате че не всички зарядни станции са фаст чарджер.Без фаст чарджер няма да заредиш 20квтч за 6 минути. Тоест твърденията ти са базирани на невярна информация с която лъжеш антиматематиците като теб.Мога да чета с часовр и да ти намирам неверните небивалици които просто НЕ съответствят на реалността.
  • #44
    до долния ( преди 1 месец )
    По никакъв начин не доказа това за което те питам, че с 20квтч изминаваш 150км.
  • #43
    Антитрол ( преди 1 месец )
    По същата математика, като разделиш 20/0.13= 153,8 километра с 20kWh. По вашата Колко излиза? Как пък все физиката и математиката ви пречат на ВЯРВАНИЯТА
  • #42
    до долния ( преди 1 месец )
    Ето първата грешка в условиято на задачата.Ти твърдиш че с 20квтч се изминават 100-150 км.ТОВА НЕ Е вярно.Тоест ти говориш не верни неща.
  • #41
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Но има и важен нюанс. Всъщност повечето зарядни станции в България и по света са от старо поколение. Новото поколение зарядни станции които се инсталират от тази година, са с много конектори които си разпределят огромна мощност помежду си от порядъка на 1000 киловата. Тоест почти по всяко време някой от осемте конектора е свободен, а ако всичките са свободни, всеки от тях може да зарежда с 1000kW. Ако имат и батерия, дори могат да бъдат инсталирани на местата на които в момента има 150 kW зарядн
  • #40
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 38. Въпрос на време е. В България има над 2000 бързи зарядни станции като бройката почти всяка година расте с 50% за 20 000 електромобила и 4000 бензиностанции за 3 милиона автомобила. Броя на бензиностанциите намалява. В някой квартали има повече зарядни станции отколкото бензиностанции. Въпреки че електромобилите са 1 000 пъти по-малко от автомобилите с ДВГ. Повечето зарядни станции през по-голямата част от денонощието стоят свободни.
  • #39
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А ти пропусна поуката, че ако ти зареждаш 30 км за час, електромобилите зареждат за 2 минути. Така и не разбра че няма как да стоят един час на зарядната станция, защото нямат батерия която да може да събере всичките 100 километра наведнъж. С 200 кW мощност за час се зареждат 200kWh. За 6 минути се зареждат 20kWh с които се изминават 100-150 км, А батерията на електромобил е 3-4 пъти по-голяма от 20kWh, за разлика от твоята която е по-малка от 20kWh, които ще зареждаш 2 часа с 11kW
  • #38
    до долния ( преди 1 месец )
    Навсякъде почти можеш да намериш бензиностанция бо не навсякъде имаш зарядна станция още повече фастчарджер а без такъв зареждаш с часове 300 км с двг зареждаш за 3 мимути 1000км.
  • #37
    Патиланчо до Антитро ( преди 1 месец )
    Май си пропуснал поуката. Тия 30км не ми бяха жизнено важни, ако можеше да ги заредя докато хапваме за час - добре, свалям малко разход от 300-те км, ако не - голяма работа. Обаче, ако бях с електромобил с привършена батерия, щях да се чудя как да си организирам деня без да натрапвам нуждите на колата върху хората с мен.
  • #36
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Ти предефинира 300 км пътувания, които според тебе са в града, та затова ти трябва бърза зарядна станция, а извън градовете според тебе трябва да са 11 kW защото твоя автомобил толкова си може
fallback
Последни