fallback

През декември ЕС прави малките електромобили по-достъпни

Новата инициатива ще засегне моделите между 15 000 и 20 000 евро

Европейската комисия подготвя нова инициатива, насочена към намаляване на цената на електрическите превозни средства и укрепване на позициите на европейските автомобилни производители на фона на нарастващата конкуренция с Китай.

Според комисаря по промишлеността Стефан Сежурн още през декември ЕС ще въведе нова категория малки електрически автомобили, която ще позволи на производителите да произвеждат достъпни модели на стойност между 15 000 и 20 000 евро.

Става въпрос за създаването на междинна категория между леки четириколки и обикновени леки автомобили. Сега дори малките електрически автомобили трябва да отговарят на същите изисквания за безопасност и оборудване като големите седани, което значително увеличава цената им. Новите разпоредби ще опростят дизайна на компактните електромобили и ще намалят производствените разходи.

Инициативата е подкрепена от редица европейски марки, включително Renault, Stellantis и Volkswagen. Главният изпълнителен директор на Renault - Франсоа Прово, предложи замразяване на действащите автомобилни разпоредби в ЕС за 10-15 години, за да се даде време на пазара да формира устойчив сегмент от достъпни градски електрически автомобили с дължина до 4,2 метра.

„Нашата цел е да създадем рамка, която ще ни позволи да пуснем нови компактни електрически превозни средства на пазара на цена от 15 000 до 20 000 евро", коментира Сежурн на индустриален форум в Париж.

Обявяването на инициативата се очаква на 10 декември. Реформата може да бъде важна стъпка към съживяване на европейския автомобилен пазар и връщане на конкурентоспособността на местните производители на фона на експанзията на китайските електромобили.

fallback
  • #5
    РУК ( преди 1 месец )
    Кретоиндче,в Китай има ПРИНУДА крепостниците да купуват китайски електрички!*** поживей там,тогава давай Китай за пример!Днес в България заловиха китайски нелегални мигранти в камион!Кога в китай ще заловят камион с нелагални мигранти от България или Германия?!?Ще прогнозираш ли?Като каза Норвеги - над 1000 китайски автобуса за градски транспорт бяха спрени от движение след като беше установено,че са под пълен контрол на китайците чрез румънски диг. сим карти!Страшно са напред в Норвегия!
  • #4
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До психотрола който пише "от мое име" . Моята теза винаги е била, че продажбите на автомобили с ДВГ ще започват да се сринат две-три години след като се изравнят цените им с тези на електромобилите, защото ще има нужда и от изграждане на зарядна инфраструктура и осъзнаване на клиентите С какво биха направили компромис. Е очевидно цените не са се изравнили във всички сегменти и държави. Там където са се изравнили резултатите са налице - Норвегия, Китай...
  • #3
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Ако антиелектриците се прави, тези електромобили няма да се продават въобще, защото ще имат много повече недостатъци от сегашните. Ако аз съм бил прав, че продажбите зависият от цената, а не от енергийната плътност на бензина и върховния звук който излиза от ауспуха, то тези автомобили ще имат пазарен успех. Далече съм от мисълта че такава сапунерка ще замести пълноценно нормален автомобил. Но тези компромиси ще бъдат направени заради цената.
  • #2
    Тротинетка чат бот ( преди 1 месец )
    Цените на електромобилите се изравниха с цените на автомобилите с двг.Статистически е доказано.
  • #1
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Тези малки електромобили ще умножат недостатъците на големите електромобили в пъти, а не в проценти. Ще имат в пъти по-малък пробег. Ще се зареждат няколко пъти по-дълго време. За годината ще трябва да бъдат направени в пъти повече зареждания за същите километри. Хайде сега да видим дали антиелектриците ще познаят, че единствената причина да не се купуват електромобили са тези недостатъци и няма никаква връзка с цената.
fallback
Последни