През по-голямата част от 60-годишната си история, Toyota Corolla е била сравнително конвенционален и дори малко скучен компактен автомобил, който следва дизайнерските тенденции на своята епоха. Новата концепция Corolla Concept, току-що представена на Japan Mobility Show 2025, предполага, че следващото поколение на най-продаваната кола в света ще е малко по-радикално.

Бензин, хибрид и електрическо задвижване
Подробностите за прототипа все още са оскъдни, но използването на дългогодишното име Corolla подсказва, че това е важна концепция за Toyota. Въпреки че дизайнът е съществено отклонение от предишните поколения на Corolla, пропорциите и формите изглеждат изненадващо готови за производство. Може да е трудно да си представим това като следващата Corolla, но всъщност изглежда твърде близо до сериен модел. При това необикновено гъвкав модел, който ще предлага както конвенционално и хибридно, така и чисто електрическо задвижване.

"Всички искат кола, която изглежда готино"
Президентът и главен изпълнителен директор на Toyota Коджи Сато говори накратко за автомобила по време на презентацията на марката на Japan Mobility Show, казвайки, че купувачите са обединени от „Желанието да карат кола, която изглежда готино“.
„Мисля, че много от нас споделят едно и също желание“, продължи Сато, „Независимо дали става въпрос за електрически автомобил с батерии, plug-in хибрид, пълен хибрид или автомобил с двигател с вътрешно горене, какъвто и да е източникът на захранване, нека създадем красиви автомобили, които всеки ще иска да шофира. Тази кола е пълна с изобретения, насочени към превръщането им в реалност.“

Corolla може осезаемо да поскъпне
И външният вид на концепта, и някои намеци на Ланс Скот, директор дизайн в Toyota Europe Design Development, водят до заключението, че японците ще придвижат най-масовия си модел по-нагоре по ценовата стълбица. Досега Corolla винаги е била сред най-евтините варианти в своя сегмент, което обяснява и успеха й - това е най-продаваното моделно име в историята на автомобила. Следващата генерация обаче може да се опита да се придвижи по-близо до премиум сегмента.
Концептът, показан на автомобилното изложение в Токио, очевидно е на версия с чисто електрическо задвижване, ако се съди по пълната липса на предна решетка. Възможно е бензиновите и хибридните варианти да изглеждат малко по-различно.
Corolla - историята на най-продаваната кола (ГАЛЕРИЯ):
През 1974 на пазара се появява третата генерация, която носи четири различни кодови имена за всеки от типовете каросерия, които Corolla вече предлага. Има седан с 4 врати, седан с 2 врати, двуврато купе, комби с 4 врати, лифтбек с две врати и дори версия "баничарка". Появяват се автоматични скорости - отначало двустепенни, после и тристепенни.


0