IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо японските автомобили са по-надеждни?

Комбинация от фактори изкачи колите от Страната на изгряващото слънце на върха

Автомобилите на изгряващото слънце са изградили почти ненадмината репутация по отношение на здравината през последните години. Но откъде идва тази слава?


lexus


Винаги на върха на класациите

Когато става въпрос за надеждност, класациите говорят сами за себе си - японските марки доминират. В доклада, публикуван от J.D. Power през юни, Lexus и Nissan са на първите две места. И според скорошни изследвания моделите, които е най-вероятно да достигнат 400 000 км, са почти всички японски, което показва огромно и недвусмислено превъзходство. Но защо азиатската страна продължава да се отличава от години?

Уникална индустриална култура

В основата на японската автомобилна индустрия е кайдзен - философията на непрекъснатото усъвършенстване. Всеки етап от производството - от проектирането до готовия автомобил, е подложен на строг контрол - не само за намаляване на дефектите, но и за елиминиране на отпадъците и оптимизиране на процесите.

Доказани технологии

"Само това, което не е там, не се чупи", е казал Хенри Форд. Поради тази причина много японски производители предпочитат прости и стабилни технически решения, като често се отказват от по-сложни, но по-малко надеждни иновации. Mazda, например, все още разчита на атмосферни двигатели, а CVT безстепенната автоматична скоростна кутия, по-малко сложна от роботизираната трансмисия с двоен съединител, но и по-малко податлива на счупване, е много популярна сред автомобилите, носещи марката "произведено в Япония".

Репутацията като актив

За марки като Toyota, Nissan, Suzuki или Mazda надеждността е не само техническа стойност, но и търговски капитал. На конкурентни пазари като Европа или Америка през годините доверието на клиентите се изгражда именно върху обещанието за "автомобили, които никога не ви оставят блокирани". Загубата на тази сила за тях би означавала тези компании да компрометират десетилетия работа.

Не всичко, което блести, е злато

Надеждността остава запазена марка на японските автомобили, но това не означава, че те нямат дефекти. Някои дизелови двигатели на Subaru и Mazda, например, се оказаха нетрайни, а Toyota Proace City Verso, която резултат от споразумение със Stellantis, също помещава под капака противоречивия 1.2 турбо трицилиндров бензинов двигател с ремък с маслена баня, подложен на преждевременно износване.

Toyota Yaris Hybrid също не е имунизиран срещу критики, докато няколко модела на Nissan споделят компоненти с партньорската марка Renault. В някои случаи, както в случая с "близнаците" съответно на Mitsubishi Colt и ASX на Clio и Captur, това са френски автомобили с японска марка на капака.

Дори легендарната Toyota Land Cruiser 200 си има някои слабости, типични за модела - течове от кормилната рейка, проблеми със скоростната кутия, повреда на сензорите за паркиране, шум от алтернатора. Заради репутацията на марката, а и на японските коли като цяло обаче, собствениците обикновено са по-склонни да простят тези проблеми.


0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Това е вече мит ! Елате да видите маздата , която даже не карам толкова често мече е втора кола или пък тойотата на роднина. Бяха надеждни едно време японките. Вече са бъкани с електроника , а и взеха да ги правят в Турция.
  • #14
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Торо ( преди 1 месец )
    Бензиновите Мазди са най надеждни . Яки коли са . Лъжа е че японските коли са ръждясвали . Като не стигнат гроздето , много капацитети , казват , че е кисело .
  • #13
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Vat ( преди 1 месец )
    Аз лично имам 3 Тойоти(2 Хайлендър и една Ехо) и един Хюндай Аксент..Доволен съм и от двете марки.,само смяна на консумативи.Хюндай се взеха на сериозно последните години и настигнаха по цени японските марки.Иначе след няколко години ще настигнат японските по качество,сега ги слагам след тях и много по-напред от европейски и американски.Имам и един Опел Астра и GMC Savana van,които няма да коментирам.А за БМВ и Мерцедес и Ауди ,коли за мазохисти!На 3-4 дни каране 2-3 в сервиза,ама нали са лукс.
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    Изчисти си речника , няма такава дума "конглокенция" !
  • #11
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Samuray ( преди 1 месец )
    Страхотни автомобили правят японците и мисля че са доста по качествени от корейските има и някои определни модели със слабости но това е нормално,лично аз си закупих наскоро Субару Аутбек 2019 г уникална кола която просто няма конглокенция в класа си!
  • #10
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Mazda ( преди 1 месец )
    Живея в Германия и имаме мазда3, купена нова 2019.На 33800км алтернатора сдаде багажа и този месец смяната на нов в оторизиран сервиз ни струваше 2600. Статията е хубава, само да не си на местата на тези като мен, които страдат от "надеждността" на японските коли. Разбрах, че поне за Германия части за мазда и мицубиши само чрез официални дилъри може да намериш. Явно затова и цената за алтернатор е такава... Явно системата старт стоп го е прецакала едва на 33800км
  • #9
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Ха ха ( преди 1 месец )
    CVT кутиите вече трето четвърто поколение особено Хонда и тойота са безпроблемни, само сменяш масло и филтър на 50 000км за около 200лв и караш даже 500 000kм без проблем а в България на толкова ги купуват и ги връщат на по 190 000км но за Мазда кутиите и двигателите малко се оплакват от към харч на масло и проблеми с кутиите а те не са CVT
  • #8
    36 rate up comment 4 rate down comment
    просто е ( преди 1 месец )
    защото не са мърлячи, мондари и скрънзи като европейците и американците. Но най вече не са тарикати като тях защото не страдат от надменност и излишно високо самочувствие.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    На харизан кон ( преди 1 месец )
    Зъбите не се гледат
  • #6
    19 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Вземете научете вече и си набийте в главата, че Тойота е на цената на ФВ и Рено, а не на Дачия. То така или иначе и базово Сандеро е по-скъпо от това което карат повечето хора щото почти навсякъде повечето хора не купуват чисто нови коли камо ли в БГ