IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо японските автомобили за вътрешния пазар са по-добри от същите за износ

Повишените изисквания на местните потребители са важни, но има и други причини

Сред автомобилистите съкращението JDM не е просто термин, а цяла философия. Говорим за автомобили, създадени изключително за вътрешния пазар на Япония. На тях се приписва по-висока надеждност, по-добро качество на изработка и специален подход, който изглежда превъзхожда експортните версии. Колко вярно обаче е това твърдение?


японски коли


Употребяваните автомобили JDM почти не причиняват проблеми. Климатът в Япония е мек, пътищата са в отлично състояние, а шофьорите са предпазливи и дисциплинирани. Автомобилите се подлагат на редовна поддръжка, рядко са претоварени и пробегът обикновено е незначителен. Следователно дори старите превозни средства, които се озовават в други страни, пристигат в отлично състояние. Не е изненадващо, че в някои региони те са особено популярни.

С новите модели ситуацията е още по-интересна. Те се изнасят по-рядко от Япония, но именно върху тях разликите се забелязват най-добре. Например Toyota Camry до 2023 се произвеждаше за японския пазар във версия, която се различаваше значително от експортната версия.

Много експерти приписват това на високите изисквания на японските потребители. Автомобилните производители се опитват да отговорят на тези очаквания, докато експортните версии са адаптирани към бюджета и спецификата на външните пазари.

Моделите, които са създадени за вътрешния пазар (JDM), се различават значително от експортните, особено в кабината. Вътре такива машини имат по-добри покрития, по-добра звукоизолация и материали, които са по-приятни на допир - което често липсва във версиите за други страни.


японски коли


Оборудването е отделна тема. В Япония комфортът и съвременните технологии са високо ценени, така че дори основните автомобили имат много функции: от системи за подпомагане на водача до сложна електроника. Производителите се фокусират върху претенциозния потребител и се опитват да предложат максимума още в основната версия.

Окачването също има функции. Тъй като пътищата в Япония са с високо качество, той е настроен да бъде мек, което прави пътуването по-комфортно. За износ често се използват по-строги настройки - така че колата да може по-добре да издържа на лоши пътни настилки и да се поврежда по-рядко. В резултат на това машините JDM често печелят по отношение на усещането - те са по-тихи, по-меки и по-удобни. В допълнение, такива автомобили имат подобрена антикорозионна обработка от фабриката - в края на краищата климатът в Япония е много влажен.

Понякога японските автомобилни производители организират производството на модели за вътрешния пазар на отделни поточни линии. Това ви позволява внимателно да контролирате целия процес - от сглобяването до инсталирането на високо прецизни системи. Този подход дава предимство при фината настройка на качеството.

Въпреки това репутацията на японските автомобили като надеждни и издръжливи остава по целия свят. Просто на вътрешния пазар автомобилните производители вземат предвид местните предпочитания - те се фокусират върху удобството, подобреното оборудване, адаптират решенията към японските реалности и начин на живот. Но е погрешно да се смята, че се изнасят „второкласни“ опции.


0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Охотник ( преди 3 месеца )
    А защо цените са по-високи за Европа, а качеството по-ниско? Сравнете с азиатският регион. Нов пикап в Австралия 40000 лева, в България 70000 без ДДС!
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Мирон ( преди 3 месеца )
    Какво ще кажете за конските сили? Имало ли е занижение само документално в автомобилите ? Произвеждали ги с повече коне , но ги записвали в документацията , че са с по-малко?Дали е вярно това?
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Калбо ( преди 3 месеца )
    На европейските коли най-вече им навреждат тези специални технологии които да намалят вредните газове те вредят много на автомобила А в Япония не ги интересува чак толкова много за вредните газовеДори самите автомобили в Япония са много по-икономични отколкото в Европейския съюз в технологиите за вредните газове вредят на автомобила а mercedes
  • #11
    18 rate up comment 3 rate down comment
    До бързия ( преди 3 месеца )
    Викаш карат ги само до 400 км ч.Срамота, да дойдат тука да им покажем нашите тренове
  • #10
    1 rate up comment 23 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    Недомислено като влаковете шинкансен. За да постигнат 600км/ч трябва супер високо напрежение което изисква цялостна чодмяна на инфраструктурата карат ги с 400 км/ч което го правят и колесните влакове.
  • #9
    23 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Това са евтини маломощни малолитражки за фризьорки които не искат да са в трамвая."- бъркаш "кей-кар" , които са малолитражки с модели само за японския пазар " JDM"!
  • #8
    50 rate up comment 0 rate down comment
    Ха-ха-ха ( преди 3 месеца )
    Българин да дава оценка за прецизността на японците ми звучи меко-казано смешно. Ние дете сме на принципа "Тука е така" и "Нищо му няма, карай да върви" не можем да им стъпим и на малкия пръст на дръпнатите. А и съм сигурен, че "японските" неща, които се ползват в БГ са "Made in China" така, че имай си едно на ум за качеството.
  • #7
    7 rate up comment 54 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Японец и восоки изисквания? Я пак? Преди появата на смартфоните, в Япония имаше един куп местни марки, които предлагаха телефони с всякакви джунджурийки, като например камери с много мегапиксели и проектори. На хартия добре, но на практика работеха ужасно и все едно ги нямаше. Затова и след появата на иОС и Андроид всичките изчезнаха скоропостижно. Положението с колите им е дори по-лошо. И те работят зле, но дори не предлагат джунджурийки. Само шуут може да смята японците за претенциозни.
  • #6
    14 rate up comment 19 rate down comment
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Богаташ искаш ли да ти я продам . И да пак карам Рено а ти със здраве да си я ползваш тая Тойота
  • #5
    27 rate up comment 15 rate down comment
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Карай си старото Рено и бъди щастлив бедняк.