IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо японските автомобили за вътрешния пазар са по-добри от същите за износ

Повишените изисквания на местните потребители са важни, но има и други причини

Сред автомобилистите съкращението JDM не е просто термин, а цяла философия. Говорим за автомобили, създадени изключително за вътрешния пазар на Япония. На тях се приписва по-висока надеждност, по-добро качество на изработка и специален подход, който изглежда превъзхожда експортните версии. Колко вярно обаче е това твърдение?


японски коли


Употребяваните автомобили JDM почти не причиняват проблеми. Климатът в Япония е мек, пътищата са в отлично състояние, а шофьорите са предпазливи и дисциплинирани. Автомобилите се подлагат на редовна поддръжка, рядко са претоварени и пробегът обикновено е незначителен. Следователно дори старите превозни средства, които се озовават в други страни, пристигат в отлично състояние. Не е изненадващо, че в някои региони те са особено популярни.

С новите модели ситуацията е още по-интересна. Те се изнасят по-рядко от Япония, но именно върху тях разликите се забелязват най-добре. Например Toyota Camry до 2023 се произвеждаше за японския пазар във версия, която се различаваше значително от експортната версия.

Много експерти приписват това на високите изисквания на японските потребители. Автомобилните производители се опитват да отговорят на тези очаквания, докато експортните версии са адаптирани към бюджета и спецификата на външните пазари.

Моделите, които са създадени за вътрешния пазар (JDM), се различават значително от експортните, особено в кабината. Вътре такива машини имат по-добри покрития, по-добра звукоизолация и материали, които са по-приятни на допир - което често липсва във версиите за други страни.


японски коли


Оборудването е отделна тема. В Япония комфортът и съвременните технологии са високо ценени, така че дори основните автомобили имат много функции: от системи за подпомагане на водача до сложна електроника. Производителите се фокусират върху претенциозния потребител и се опитват да предложат максимума още в основната версия.

Окачването също има функции. Тъй като пътищата в Япония са с високо качество, той е настроен да бъде мек, което прави пътуването по-комфортно. За износ често се използват по-строги настройки - така че колата да може по-добре да издържа на лоши пътни настилки и да се поврежда по-рядко. В резултат на това машините JDM често печелят по отношение на усещането - те са по-тихи, по-меки и по-удобни. В допълнение, такива автомобили имат подобрена антикорозионна обработка от фабриката - в края на краищата климатът в Япония е много влажен.

Понякога японските автомобилни производители организират производството на модели за вътрешния пазар на отделни поточни линии. Това ви позволява внимателно да контролирате целия процес - от сглобяването до инсталирането на високо прецизни системи. Този подход дава предимство при фината настройка на качеството.

Въпреки това репутацията на японските автомобили като надеждни и издръжливи остава по целия свят. Просто на вътрешния пазар автомобилните производители вземат предвид местните предпочитания - те се фокусират върху удобството, подобреното оборудване, адаптират решенията към японските реалности и начин на живот. Но е погрешно да се смята, че се изнасят „второкласни“ опции.


0 от 500
  • #4
    18 rate up comment 37 rate down comment
    Ползвател на Toyota ( преди 3 месеца )
    Де да беше истина и това, където го пишат. Аурис хибрид на 200 000 км издуха гарнитурата и след още 5 000 км надра и цилиндрите. Та незнам за какво качество ми говорите , с тази разлика че късно го разбрах за този им проблем иначе никога нямаше да купя Тойота. Старото ми Рено е на 400 000 км и ще изкара още толкова .
  • #3
    42 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    цена качество са си топ, големи рейсъри маломощни им били явно не си се качвал в нова кола, всеки ден ви гледам пушещите дърти немски миризливи дизели като вас
  • #2
    42 rate up comment 7 rate down comment
    krassitch ( преди 3 месеца )
    Качеството си има цена, и за сирене, и за автомобили.Когато някой си въобрази, че може да извива ръцете на прлоизводител, вносител, той сваля качеството.Няма да работи на загуба, защото купувачът е тарикат и хитър.Цената не е най-важното нещо, и нашите политици не го знаят.Преса на производители, драстично сваляне на качеството, и по-ниски цени.А за качеството на автомобилите сега, огромна заслуга имат брюкселските чиновници
  • #1
    7 rate up comment 62 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    За какео качество на изработката в японски кшу зет говорим.Това са евтини маломощни малолитражки за фризьорки които не искат да са в трамвая.