Въпреки че са съперници на пътя, много производители на автомобили си сътрудничат помежду си, за да се опитат да намалят разходите по разработка на нови модели. Това ще направят Toyota и Mazda в най-новия си съвместен проект, съобщава японското списание Best Car.

Сътрудничеството между двата производителя не е нищо ново, тъй като преди десетилетие подписаха споразумение за кръстосано дялово участие. Това партньорство доведе до появата на Mazda 2 Hybrid, близнак на по-известната Toyota Yaris, докато в Северна Америка SUV CX-50 е оборудван с хибридната система, предоставена от конкурента. Сега двете компании разработват заедно спортен автомобил, който ще бъде следващото поколение на Mazda MX-5 и Toyota GR86.
Според информациите, няколко инженери на високо ниво от Mazda са поканени в централата на Toyota, за да работят по разработването на новия модел, който трябва да се роди от настоящия MX-5. Съобщава се, че Toyota е отпуснала значителни средства за основен ремонт на настоящата платформа за задвижване на задните колела и да я направи подходяща и за двата модела. всичко това става без участието на Subaru, който участва в разработката на настоящата GR86.
Toyota очевидно първоначално е обмисляла възможността да използва модифицираната версия на платформата Lexus IS - единственото средно голямо задвижване на задните колела в групата, но след това е избрала леката архитектура на Mazda, която от своя страна ще се възползва от потока от средства в научноизследователската и развойна дейност, решаващ за актуализиране на емблематичния си модел.
Best Car обаче казва, че платформата няма да бъде една и съща и за двата модела - Toyota ще използва леко удължена версия, за да побере конфигурацията 2+2 на GR86, докато MX-5 ще остане двуместна.


2