IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

О, не: Следващата Mazda MX-5 ще е всъщност Toyota?

Двете японски компании ще си партнират, за да намалят разходите за разработка

Въпреки че са съперници на пътя, много производители на автомобили си сътрудничат помежду си, за да се опитат да намалят разходите по разработка на нови модели. Това ще направят Toyota и Mazda в най-новия си съвместен проект, съобщава японското списание Best Car.


Toyota Mazda


Сътрудничеството между двата производителя не е нищо ново, тъй като преди десетилетие подписаха споразумение за кръстосано дялово участие. Това партньорство доведе до появата на Mazda 2 Hybrid, близнак на по-известната Toyota Yaris, докато в Северна Америка SUV CX-50 е оборудван с хибридната система, предоставена от конкурента. Сега двете компании разработват заедно спортен автомобил, който ще бъде следващото поколение на Mazda MX-5 и Toyota GR86.

Според информациите, няколко инженери на високо ниво от Mazda са поканени в централата на Toyota, за да работят по разработването на новия модел, който трябва да се роди от настоящия MX-5. Съобщава се, че Toyota е отпуснала значителни средства за основен ремонт на настоящата платформа за задвижване на задните колела и да я направи подходяща и за двата модела. всичко това става без участието на Subaru, който участва в разработката на настоящата GR86.

Toyota очевидно първоначално е обмисляла възможността да използва модифицираната версия на платформата Lexus IS - единственото средно голямо задвижване на задните колела в групата, но след това е избрала леката архитектура на Mazda, която от своя страна ще се възползва от потока от средства в научноизследователската и развойна дейност, решаващ за актуализиране на емблематичния си модел.

Best Car обаче казва, че платформата няма да бъде една и съща и за двата модела - Toyota ще използва леко удължена версия, за да побере конфигурацията 2+2 на GR86, докато MX-5 ще остане двуместна.

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 2 месеца )
    Това че ще са на една платформа не означава че ще са еднакви. Настройките в много по-голяма степен определят характера на автомбила отколкото платформата. Характера на последната Супра да не би да има нещо общо с БМВ?
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    GT86 беше повече Тойота отколкото Субару и беше чудесен автомобил, като добавим Ярис и Корола GR, бих казал че МХ-а има потенциал да запази духа си.
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Или точно затова ще стане бестселър в Германия.
  • #4
    6 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Супер, сигурно ще е с хибрида на Ярис, че да пести гориво. Е вярно, че никой няма да я купи, ама поне ще е веган/жендър френдли.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до 1 ( преди 2 месеца )
    Не се съмнявам, че и Тойота са в състояние да направят забавна спортна кола. Но защо трябва всички да са еднакви? МХ-5 винаги си е била кола със собствен характер. Ще видим, може пък партньорството да е за следващата Супра и евентуално наследник на RX?
  • #2
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Радев ( преди 2 месеца )
    Само Левски.
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Разходи, разходи, ама къде отидоха иновациите, конкyренцията и стремежа да предложиш най-добрия продукт за тези пари, за да те изберат, а не най-евтиния? И по-важния въпрос - къде ще отидат спестените средства? Със сигурност няма да е в иновации, а ще бъдат раздадени като бонуси на ръководителите и най-вече като дивиденти на акционерите, които днес са собственици на акциите, а утре Като намалеят дивидентите, ще ги сменят с други акции. Буквално им трябват няколко секунди за да го направят !