Възможно ли е китайски въздушни възглавници да повторят колосалния скандал с Takata? Американската служба за безопасност (NHTSA) и ФБР започнаха разследване за 6 смъртни случая, свързани с произведени в Китай и внесени нелегално в САЩ предпазни системи.

Произведени от DTN Airbag
Правителството е наясно с поне осем сериозни инцидента, които според него са свързани с устройствата, произведени от компанията Detiannuo Automobile Safety System Co. от провинция Джилин. Всеки от инцидентите е довел до смъртен случай или опасни наранявания.
Според документите на NHTSA, всичките осем инцидента са включвали надуваеми въздушни възглавници, които са се взривили на шрапнели, подобно на устройствата, обхванати от скандалното изтегляне на въздушни възглавници Takata. Във всеки от осемте случая проблемният еърбег не е бил оригиналният за автомобила, а е подменен впоследствие.
Компанията настоява, че не продава компоненти в САЩ
Регулаторите смятат, че дефектните въздушни възглавници са произведени от Detiannuo Automobile Safety System Co от провинция Джилин, известна още като DTN Airbag. NHTSA смята, че тези устройства са били незаконно внесени в Съединените щати, тъй като компанията в момента не извършва дейност в страната.
Това твърдение се подкрепя от изявление, предоставено от производителя на въздушните възглавници: „Ние не правим бизнес със Съединените щати и всички наши продукти са забранени за продажба в Съединените щати. Газовите генератори са опасни. Трябва да се подложат на строги експерименти и тестове преди употреба и монтаж.“

Предишният скандал с въздушни възглавници бе с продуктите на Takata, които заради дефект можеха да експлодират и да обсипят пътниците с шрапнел. Дефектът отне десетки човешки животи и доведе до принудително изтегляне на милиони автомобили по цял свят, включително и в България
Поради факта, че частите са влезли в страната незаконно, NHTSA работи съвместно с правоприлагащите органи по време на това разследване, за да накаже всеки, участвал в процеса на внос. Ситуацията е толкова сериозна, че регулаторната агенция прескача стандартната си фаза на предварителна оценка, преминавайки директно към инженерен анализ чрез Службата за разследване на дефекти.
Проблемът идва при ремонти на оригиналното оборудване
NHTSA издаде предупреждение до всички купувачи на употребявани автомобили още през 2024, призовавайки за допълнително внимание при закупуване на машина с подменени въздушни възглавници. Жизненоважно е да се гарантира, че се използват само легитимни и сертифицирани части, което, разбира се, е по-лесно да се каже, отколкото да се направи за повечето собственици. Независимо от това, NHTSA моли собствениците да се свържат с местния си офис на ФБР, ако открият, че превозното им средство е било ремонтирано с нестандартен компонент.


3