Дълбочината на газене е важен показател за всеки сериозен офроудър. Но тя няма особено значение в случая с новия китайски Jetour Zongheng G700, който има претенциите да бъде първият в света свободно плаващ всъдеход за масова употреба. И който доказа тези претенции, като прекоси на собствен ход широката километър и четвърт и дълбока 30 метра река Яндзъ край град Уху. Ефектната демонстрация отне 22 минути, като SUV моделът постигна средна скорост на плаване около 7 километра в час.

От компанията Chery, която произвежда марката Jetour, не казаха изрично дали въпросният G700 е бил подготвен допълнително за каскадата. Но при представянето на модела преди няколко месеца китайците увериха, че той ще има плавателна способност благодарение на напълно водоизолирания корпус. Разполага също и с два два специални пропелера в задната част, които се задействат във вода и позволяват сравнително прецизно насочване.
Видео от прекосяването на реката:
G700, който от миналата седмица вече се продава в Китай, е 5.2-метров всъдеход на рама, висок 1.94 метра и с три реда седалки. Адаптивното въздушно окачване позволява пътният просвет да се регулира между 15 и цели 35 сантиметра.
Задвижването е хибридно, с комбинация от двулитров турбобензинов двигател (с коефициент на полезно действие 45.5% по думите на китайците, изключително висок показател), два електромотора, батерия Kirin от CATL и двустепенна хибридна трансмисия. Общата мощност е 751 конски сили.
800-волтовата архитектура позволява бързо зареждане, пробегът само на ток е 150 км, а комбинираният автономен пробег е 1400 км. Автомобилът има и жироскоп с 8 оси, който позволява да запазва стабилност във водата.

На старта на продажбите Zongheng G700 се предлага в в четири различни конфигурации, като цената за Китай варира между 49,000 и 60,200 щатски долара.
Chery е един от главните автомобилни производители в Китай, който в близките месеци ще стъпи и на българския пазар. Засега имаме официално потвърждение само за марките Jaecoo и Omoda, които ще се внасят у нас от унгарския представител на гиганта. Възможно е към тях, но през друг вносител, да се присъединят и моделите на Chery Tiggo и на Ebro, които са на практика същите автомобили, но сглобявани в бившата испанска фабрика на Nissan край Барселона.
Още снимки на Jetour G700 и G900 вижте в ГАЛЕРИЯТА:


1