fallback

В Южна Корея направиха батерия с пробег 2000 км

Енергийната плътност при нея е с 60% по-висока от сегашните устройства

Група южнокорейски изследователи от университетите POSTECH и Sogang представиха нова технология за батерии, която може да промени пазара на електрически превозни средства. Разработената от тях силициева батерия е в състояние да осигури пробег до 2000 км с едно зареждане, без да увеличава размера и теглото на батерията.

Ключът към успеха е така наречената „взаимоплетена’’ архитектура, при която електродът и електролитът са свързани на химическо и структурно ниво. Този дизайн решава основния проблем на силициевите аноди – разрушаване по време на разширяване по време на зареждане. В резултат на това батерията остава стабилна и високо ефективна дори след много цикли на употреба.

Според изследователите енергийната плътност достига 403,7 Wh/kg, което е с 60% по-високо от това на съвременните литиево-йонни батерии. Такава батерия ще позволи на електрическите автомобили да изминават разстояния, сравними с бензиновите аналози, без да увеличават обема на батерията.

Ако технологията се окаже ефективна в индустриален мащаб, това ще бъде истински пробив: електрическите автомобили могат да станат по-леки, по-евтини и по-ефективни. Преди серийното производство обаче трябва да бъдат решени задачите за сертифициране, безопасност и адаптиране на производствените линии.

Според експерти въвеждането на такива батерии може да започне през следващото десетилетие и да се превърне в стъпка към нова ера на електромобилността - с пробег до 2000 км без презареждане.

fallback
  • #4
    до долния ( преди 1 месец )
    От лития с прави електрода а не електтролита.Именно там се правят пробивите и от там се увеличава енергийната плътност в по плътни електролити.
  • #3
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Ами то има и ядрени батерии, които издържат 50 години без зареждане, ама не ги слагат в електрички. Така че за нови революционни батерии, четем всяка седмица от 20 години насам, пък все на литиеви стоим. Законите на физиката не може да се заобиколят и винаги, ще е най-удачно ползването на най-лекия метал - лития, който носи пък своите негативи като пожароопасност и деградация.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Малката разлика между батериите и водорода - всички експерти и учени са категорични, че енерийната плътност на батериите има ясен път да се двигне поне два пъти без увеличаване на цената. Същото се отнася за безопасността и циклите на зареждане. За водорода - имаме обединение на стотици признати учени от цял свят, които написаха отворено писмо до институциите с призив позорът с водорода се се спре - да не потъват милиарди от джобовете ни във физически невъзможна технология.
  • #1
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Ха ха ха - "въвеждането на такива батерии може да започне през следващото десетилетие". Пропуснали са да споменат колко инвестиции искат
fallback
Последни