fallback

В Южна Корея направиха батерия с пробег 2000 км

Енергийната плътност при нея е с 60% по-висока от сегашните устройства

Група южнокорейски изследователи от университетите POSTECH и Sogang представиха нова технология за батерии, която може да промени пазара на електрически превозни средства. Разработената от тях силициева батерия е в състояние да осигури пробег до 2000 км с едно зареждане, без да увеличава размера и теглото на батерията.

Ключът към успеха е така наречената „взаимоплетена’’ архитектура, при която електродът и електролитът са свързани на химическо и структурно ниво. Този дизайн решава основния проблем на силициевите аноди – разрушаване по време на разширяване по време на зареждане. В резултат на това батерията остава стабилна и високо ефективна дори след много цикли на употреба.

Според изследователите енергийната плътност достига 403,7 Wh/kg, което е с 60% по-високо от това на съвременните литиево-йонни батерии. Такава батерия ще позволи на електрическите автомобили да изминават разстояния, сравними с бензиновите аналози, без да увеличават обема на батерията.

Ако технологията се окаже ефективна в индустриален мащаб, това ще бъде истински пробив: електрическите автомобили могат да станат по-леки, по-евтини и по-ефективни. Преди серийното производство обаче трябва да бъдат решени задачите за сертифициране, безопасност и адаптиране на производствените линии.

Според експерти въвеждането на такива батерии може да започне през следващото десетилетие и да се превърне в стъпка към нова ера на електромобилността - с пробег до 2000 км без презареждане.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    Приблизително 5 години още двг колите ще бъдат актуални, от там нататък тръгват резко надолу. Ще станат като каруците, няма да изчезнат, но ще стават все по малко.
  • #13
    РУК ( преди 1 месец )
    Толкова си функционално неграмотен и логически саката,че в няколко дни можеш сам да сбиеш собствените си теории! Друг е въпроса,че за пореден път разтягаш лукуми за нещо което още е в тестикулите на създателите си. Както е споменато и по-долу- поредната статия за невероятна батерия, същата като всяка друга невероятна батерия за която сме чели последните 2867 статии за невероятни батерии
  • #12
    РУК ( преди 1 месец )
    Ех точко!В утопията в която живееш,където търсенето не повишава цените,а повишеното производство задължително ги сваля,разбира се,че батерия за 500км на хартия е ОК.В реалния свят,в който ако EVтата станат масови и цените на зареждане от обществени станции стигнат небесата,голямата батерия ти осигурява автономност и рентабилност - зареждаш от където ти е изгодно,а не където ти се наложи!И нали батериите в колите щеше да ги ползваш за баланс на системата и продажба на ток на печалба?
  • #11
    Гост ( преди 1 месец )
    Колкото и да се напъват са още много далече от енергийната плътност на бензина и дизела.
  • #10
    . ( преди 1 месец )
    Пък и на кого му трябват 2000 км пробег? Ако въобще някога започнат да произвеждат такива батерии, всеки ще предпочете два пъти по-лека батерия която е два пъти по-евтина с 1 000 км пробег или дори четири пъти по-лека и четири пъти по-евтина с 500 км пробег, стига да има 5 минутно зареждане, а мегаватовите зарядни станции да са навсякъде, включително по паркингите на магазините.
  • #9
    . ( преди 1 месец )
    До 7. Петролът в батерия гори един единствен път, Ако въобще се запали една батерия на милион. Докато петролът в резервоарът гори ежедневно, като 100% от него изгаря и отделя отровни вещества там където се движи автомобила. Пък и не съм чул някой да говори за спиране на добива на петрол? Или вярваш на митовете че е на привършване?
  • #8
    . ( преди 1 месец )
    Тоест за да осигуриш само 20 kW мощност с ядрена батерия, само батерията тежи над 4 тона. Страхотно предложение от твоя страна, дори да пропуснем всички останали недостатъци! А лития в батерията не гори, защото не е в металната си форма, а свързан с други химични елементи и е стабилен. Обикновено гори електролита, А в lfp почти нищо не гори и затова са сравнително пожаробезопасни. Риска от самозапалване е почти нулев.
  • #7
    до долния ( преди 1 месец )
    Защо ел колите нямат бъдеще ли а ми защото са петрол зависими. Електролита е изцяло изграден от петролни деривати.
  • #6
    . ( преди 1 месец )
    Как пък ти дойде на ума в новина за батерия с висока енергийна плътност да споменеш ядрени батерии? Next Generation RTG Mod 1 NASAНачална електрическа мощност: приблизително 245 WТоплинна мощност: около 4 000 WТегло: приблизително 55,7 kgРазмери: диаметър 42,2 см, височина 114 смИзточник на енергия: 9,6 kg плутоний-238 диоксидЖизнен цикъл: проектен за 17 години
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това не беше ли статия от преди 5 години, а може би от преди 10, обърках се вече...
fallback
Последни