fallback

В Южна Корея направиха батерия с пробег 2000 км

Енергийната плътност при нея е с 60% по-висока от сегашните устройства

Група южнокорейски изследователи от университетите POSTECH и Sogang представиха нова технология за батерии, която може да промени пазара на електрически превозни средства. Разработената от тях силициева батерия е в състояние да осигури пробег до 2000 км с едно зареждане, без да увеличава размера и теглото на батерията.

Ключът към успеха е така наречената „взаимоплетена’’ архитектура, при която електродът и електролитът са свързани на химическо и структурно ниво. Този дизайн решава основния проблем на силициевите аноди – разрушаване по време на разширяване по време на зареждане. В резултат на това батерията остава стабилна и високо ефективна дори след много цикли на употреба.

Според изследователите енергийната плътност достига 403,7 Wh/kg, което е с 60% по-високо от това на съвременните литиево-йонни батерии. Такава батерия ще позволи на електрическите автомобили да изминават разстояния, сравними с бензиновите аналози, без да увеличават обема на батерията.

Ако технологията се окаже ефективна в индустриален мащаб, това ще бъде истински пробив: електрическите автомобили могат да станат по-леки, по-евтини и по-ефективни. Преди серийното производство обаче трябва да бъдат решени задачите за сертифициране, безопасност и адаптиране на производствените линии.

Според експерти въвеждането на такива батерии може да започне през следващото десетилетие и да се превърне в стъпка към нова ера на електромобилността - с пробег до 2000 км без презареждане.

fallback
  • #24
    Хаха ( преди 1 месец )
    Неразбраният от никой гении Точко.
  • #23
    анонимен ( преди 1 месец )
    Корейци и батерии - бяха я докарали да не пускат хората с техен телефон в самолета,
  • #22
    . ( преди 1 месец )
    А относно пазарните ти "логики", наистина ми е много трудно да следя мисълта ти за производство на синтетични горива с ток на отрицателна цена, защото е много по-рентабилно отколкото да се зареждат електромобили на изключително скъпа цена на тока. Последно тока евтин ли е или скъп? Изграждането на свръх капацитет на зарядни станции, на които няма кой да зарежда, По коя логика означава продажбата на над 1 лев за киловатчас при отрицателна цена на тока в мрежата? Моята логика сочи обратното
  • #21
    . ( преди 1 месец )
    Относно функционалната неграмотност, пак си гледал в огледалото и не си осмислил изказването ми от #10"АКО ВЪОБЩЕ НЯКОГА започнат да произвеждат такива батерии" тоест за пореден път на 100% повтаряш моята теза и ме псуваш, че греша. Всъщност Ти псуваш и преди въобще нещо да съм писал. Ти влизаш тук за да псуваш и за да си изкарваш гнева върху някого. ДАЖЕ НЯМА ЗНАЧЕНИЕ ЗА КАКВО. ВАЖНОТО Е ДА ОБИЖДАШ ДА ПСУВАШ И ДА СЕ ОПЛАКВАШ
  • #20
    Защото съм евразийск ( преди 1 месец )
    Много искам конският впряг и болера на дърва да се върнат, защото бяха много ефективни !
  • #19
    . ( преди 1 месец )
    И продължаваш мантрата, че когато за автобус с 650 км пробег на хартия, казвам че при размерите на България може да се използва и за най-дългите маршрути които са 400 км, при положение че реалния му пробег ще е около 500 км, ти твърдиш, че цялата ми те за се върти около това че автобуса ще изминава ПОВЕЧЕ ОТ 650 КМ. И сега същото - от обявени километра с най-голямата батерия, щяло да е трудно да си избереш по-малка батерия С 500 км РЕАЛЕН ПРОБЕГ ЗА ТВОИТЕ НУЖДИ.
  • #18
    . ( преди 1 месец )
    До РУК. Това което вие наричате мои утопични прогнози в които батериите за мрежово съхранение на енергия са прекалено скъпи защото производството не може да смогне да произвежда достатъчно батерии за електромобили, всъщност се оказаха прекалено ПЕСИМИСТИЧНИ, защото в нашата реалност ВЕЧЕ има свръх ПРОИЗВОДСТВО на батерии, заради което цените на батериите ПАДНАХА и батериите за съхранение вече са достатъчно евтини, ЗА ДА Е ИЗЛИШНО СЪХРАНЕНИЕТО В ЕЛЕКТРОМОБИЛИ.
  • #17
    Ахъм ( преди 1 месец )
    И ще се появи след минимум 5 години, нали? А тогава някой друг ще измисли съвсем нов тип батерия или източник на енергия.
  • #16
    до точката ( преди 1 месец )
    Първо това са китайски километри, реален извън градски пробег това ще се 250-300км. Второ това е при 110-120кВч батерия, а колко коли получават такава? Повечето за с 60-70кВч. Т.е. за 5 мин ще получиш 150-тина км. И то в идеални условия. Бах таз простата на всеки час на магистралата да те алармира. И това ако не е застанала пред теб някоя бавна Тесла. Да не говорим за хубав евтин китаец тип Leap motor с макс скорост 90кВ.
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    Батерията на Самсунг с твърд електролит постига 500wh/kg и което е не по-малко важно 1000wh/L , очакван живот 20 години. Проблема е че за 100kwh е нужно около 1кг сребро, така че в началото ще е само при по скъпите модели. Очаква се 2026 да представят първата кола с такава батерия, спряга се Лексус.
fallback
Последни