Във време, когато много съвременни двигатели могат да причинят проблеми само след 150 000 км, този дизел е истинско изключение. Механиците имат положително мнение за него, а потребители твърдят, че той може да измине над 400 000 км без никакви проблеми. Става въпрос за агрегата 1.6 dCi R9M, разработен съвместно от Renault и Nissan, известен още от моделите на Mercedes като OM622 или OM626.
Двигателят 1.6 dCi дебютира през 2011 и бързо придоби популярност. Използван е от модели като Renault Megane, Scenic, Koleos, Espace, както и Nissan Qashqai и X-Trail. Среща се също и на Renault Trafic, Nissan NV300 и Mercedes Vito.
1.6 dCi на Renault-Nissan – плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки че двигателят 1.6 dCi има репутацията на издръжлив, той не е напълно лишен от недостатъци. Най-често споменаваните проблеми включват:
• разтягане на ангренажната верига – понякога това става след 150 000 км, като се проявява с характерен звук след стартиране на двигателя;
• замърсени EGR клапани - в това устройство има два, а запушването им е типичен проблем в градската експлоатация;
• течове в системата за смазване - най-често около капака на клапана или корпуса на масления филтър;
• проблеми с пиезоелектрическите инжектори, които могат да бъдат чувствителни към качеството на горивото;
• прекъсвания на турбокомпресора - най-често в резултат на забавена смяна на маслото или използване на неподходящи смазочни материали.
Също така си струва да запомните да проверявате охладителната система и да сменяте течността на всеки 5 години или 100 000 км, тъй като прегряването може да доведе до повреда на уплътнението под главата.


0