Във време, когато много съвременни двигатели могат да причинят проблеми само след 150 000 км, този дизел е истинско изключение. Механиците имат положително мнение за него, а потребители твърдят, че той може да измине над 400 000 км без никакви проблеми. Става въпрос за агрегата 1.6 dCi R9M, разработен съвместно от Renault и Nissan, известен още от моделите на Mercedes като OM622 или OM626.
Двигателят 1.6 dCi дебютира през 2011 и бързо придоби популярност. Използван е от модели като Renault Megane, Scenic, Koleos, Espace, както и Nissan Qashqai и X-Trail. Среща се също и на Renault Trafic, Nissan NV300 и Mercedes Vito.
1.6 dCi на Renault-Nissan – плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Механиците хвалят този двигател преди всичко за неговата простота на конструкция, издръжливи материали и икономия на гориво. Сивият чугунен блок, стоманените бутала и здравата коляново-бутална система правят уреда перфектно да издържа на дългосрочни натоварвания.
При редовно обслужване - смяна на маслото на всеки 15 000-20 000 км и използване на масло 5W-30 - двигателят може да достигне пробег над 350 000-400 000 км без необходимост от основен ремонт. Много потребители на автопаркове и таксиметрови шофьори потвърждават, че тези устройства работят безупречно дори след много години интензивна употреба.
Важно е, че 1.6 dCi е икономичен - в средно голям SUV може да изгори около 5-6 литра дизел на 100 км, а при по-малките модели дори по-малко.


0