Във време, когато много съвременни двигатели могат да причинят проблеми само след 150 000 км, този дизел е истинско изключение. Механиците имат положително мнение за него, а потребители твърдят, че той може да измине над 400 000 км без никакви проблеми. Става въпрос за агрегата 1.6 dCi R9M, разработен съвместно от Renault и Nissan, известен още от моделите на Mercedes като OM622 или OM626.
Двигателят 1.6 dCi дебютира през 2011 и бързо придоби популярност. Използван е от модели като Renault Megane, Scenic, Koleos, Espace, както и Nissan Qashqai и X-Trail. Среща се също и на Renault Trafic, Nissan NV300 и Mercedes Vito.
1.6 dCi на Renault-Nissan – плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
През 2015-2017 Renault проведе голяма сервизна кампания за версията Twin-Turbo. Причината беше дефектна изпускателна тръба на EGR клапана, която можеше да се напука поради температурната разлика. Като част от кампанията елементът беше заменен безплатно в оторизирани сервизи.
След това действие дизайнът на двигателя беше подобрен и по-новите копия вече не показват този дефект. Освен това във версии, произведени след 2016, обтегачът на ангренажната верига е подсилен, което подобри неговата издръжливост.


0