IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla с голям проблем на ключов пазар

Над 4500 електромобила от марката в Южна Корея загубиха до 50% от мощността на батерията

Американският производител Tesla е подложен на натиск в Южна Корея, след като повече от 4500 собственици на електрически превозни средства Model 3 и Model Y съобщават за сериозни проблеми с батериите. Грешка в системата за управление на батерията ограничава нейната мощност до 50%, значително намалявайки пробега.


Tesla


Според местното издание Korea JoongAng Daily, неизправността най-често се среща в моделите от 2021. Някои собственици твърдят, че след ремонт проблемът се повтаря, тъй като Tesla инсталира обновени батерии вместо нови. Цената за подмяна на батерия извън гаранцията достига 30 милиона вона (22 000 долара).

Проблемът е засегнал около 22% от Model Y и 12% от Model 3 от 2021, което показва възможен производствен дефект, а не естествено износване. Неправителствената организация „Граждани обединени за потребителски суверенитет’’ настоява за пълно изтегляне на автомобила и официално разследване. Петицията вече е подписана от над 14 000 души.

Министерството на околната среда на Южна Корея предупреди, че ако Tesla не предостави официален отговор и не реши проблема, държавните субсидии могат да бъдат спрени. Сумата им достига 5,8 милиона вона (около 3950 долара) за автомобили - благодарение на тази подкрепа страната се превърна в един от ключовите пазари на Tesla.

Въпреки стабилните си продажби на корейския пазар, Tesla е изправена пред критики от страна на потребителите поради недостатъчна яснота в политиките си за следпродажбено обслужване. Откакто навлезе в Южна Корея марката е продала над 134 000 автомобила, като годишните й приходи са се увеличили повече от два пъти от 716,2 милиарда вона (504,483 млн долара) през 2020 до 1,7 трилиона вона (1,2 млрд долара) миналата година.

През първата половина на тази година Model Y се очертава като най-продавания електромобил в страната с 15 432 продадени бройки - надминавайки EV3 на Kia, който продаде 12 299 единици, и Ioniq 5 на Hyundai Motor с 6937 бройки.


0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Така е ( преди 1 месец )
    Аз ти отговорих тогава.Тесла със стара батерия може да се продава за 15000 евро.Тесла със сменена батерия струва повече.Ако не бях сменил батерията, трябваше да платя пари за да я бракуват.Със стара Тесла винаги си на загуба.
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До така е. И аз какво ти отговорих? Да съм спорил колко е цената на нова батерия? Попитах те Какъв беше смисълът да дадеш 20 000 евро за смяна на батерия, при положение, че след смяната можеш да продадеш автомобила за 15 000 евро? Това е все едно гост който си купи 10-годишната Toyota corolla за 10 000 лв, след няколко години ползвани да даде 15 хиляди за нов двигател. ПОПИТАХ ТЕ КАКВА БЕШЕ ЛОГИКАТА ТИ ДА ГО НАПРАВИШ? Логичен отговор дотук не съм получил, освен че нормалните хора така правили.
  • #8
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Това всъщност е пряко следствие защото не те послушаха през 2020, че ако искат да продължат с 50% ръст до 2022 трябва да построят 10 нови завода освен настоящите 4.. ето не ги построиха и вече не могат да продадат по повече от 2 милиона. Ама са глупави и не слушат. Инженер Радев даже обясни как ще дойдат години още преди 2030, когато ще трябва да строят по 100 нови завода които да произвеждат по 1 милион автомобила год.. Още тогава ви казах че ОГРАНИЧЕНИЕТО ЩЕ Е В ТЪРСЕНЕТО, А НЕ ПРОИЗВОДСТВОТО
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Най големият проблем на Тесла е продължаващия спад в производството и продажбите.Нашият визионер Теслю даваше оптимистични прогнози в едни Екселски таблици с 50% ръст годишно,който вече втора година не се случва.
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Точко чат бот ( преди 1 месец )
    Батериите издържат 10 хиляди цикли и милион километра.След бракуването на Тесла, батериите могат да се използват още 20 години за съхранение на електроенергия. Статистически е доказано.
  • #5
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Така е ( преди 1 месец )
    В Южна Корея смяната на батерията е 22000 долара,в Германия струва 20000 евро. Наскоро спорих с форумния специалист по Теслите за цената като разбрах,че кара дизел се отказах да споря.
  • #4
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Някакви неможачи се оплакват, да се научат да си зареждат колиту
  • #3
    1 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    И за да не ме обвините, че е защитавам Тесла, проблемът си е проблем какъвто и да е и си е напълно реален. Просто не е там където го търсиш.
  • #2
    2 rate up comment 16 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    И какво общо има това с деградацията на клетките? Да не говорим за некадърдно написаната статия В която когато мощността падне от 400 на 200 коня пробега падал на половина. Както виждаш проблема е софтуерен, а не на самите клетки.
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Това не е възможно, защото батериите на Тесла издържат 3000 цикъла и след това губят само 20% от капацитетът си. Освен това няма нужда от нова батерия, защото в Перник ги оправят за 200 евро. Сигурно някой москофил е писал статията - питайте нашите форумни Уоръл и Харди ако не вярвате.