Концепцията за превключване на предавките се промени много през последните десетилетия. Инженерите започнаха да експериментират по-често и някои решения се оказаха адски странни.
Пет от най-странните лостове... (ГАЛЕРИЯ):
BMW X5 (E70) : Джойстик за превключване на предавките
Това решение оказа голямо влияние върху цялата автомобилна индустрия. BMW представи такъв скоростен лост в X5 (E70), който дебютира през 2006. Това беше отклонение от нормата - новият лост всъщност нямаше физическа връзка със скоростната кутия.
Това решение оказа голямо влияние върху цялата автомобилна индустрия. BMW представи такъв скоростен лост в X5 (E70), който дебютира през 2006. Това беше отклонение от нормата - новият лост всъщност нямаше физическа връзка със скоростната кутия.
В същото време много хора все още не са свикнали да използват такъв превключвател. Бутонът за освобождаване се държи, докато лостът се движи. Водачът натиска лост, подобен на джойстик нагоре за заден ход, надолу напред, надолу и наляво за спортен/ръчен режим.
През годините BMW промени настройките на скоростния лост, но концепцията остана същата.

