IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дните на plug-in хибридите в Европа изглеждат преброени

Производителите постепенно ще бъдат принудени да се откажат от технологията

Навлизането на все повече електрически автомобили в Европа прави така, че дните на plug-in хибридите да изглеждат преброени. Новите коли, задвижвани изцяло на ток, вече предлагат достатъчно автономност, но това е само една от причините, поради който PHEV изглеждат безполезни.


PHEV


Вината за провала на plug-in хибридните автомобили се дължи не само на самите производители, но и на властите в ЕС, които никога не са залагали на тях, както правеха с електромоболите. На всичко отгоре, в реални условия стойностите на вредни емисии при PHEV се оказват в пъти по-високи от обявените. И за да съответстват на посочените официалните данни, тези хибриди трябва да предлагат поне 3 пъти по-голям електрически пробег.

Според новия коефициент на полезност, всички нови PHEV, регистрирани от 1 януари 2026, трябва да имат 2 пъти по-висок пробег само на ток. А това е невъзможно да се постигне в реални условия, тъй като ще доведе до значително увеличение на вредните емисии.

Бъдещето на plug-in хибридите е застрашено и от новата вълна електрически автомобили, който започват да предлагат впечатляваща автономност. При новия Mercedes-Benz CLA, например, тя е около 800 км, като съчетанието с изключително бързо зареждане прави този модел много интересен вариант за тези, които мислят за PHEV.

Защото, за да е вярна ефективността на PHEV, той трябва да спира, за да презарежда батерията всеки път, когато тя се разреди. При електромобил с пробег 600-800 км спирания за зареждане няма да са нужни, или ще има най-много едно при по-дълги пътувания. А като се добави към това и факта, че цените на батериите непрекъснато падат, ясно се вижда, че PHEV вече нямат смисъл от икономическа гледна точка.

Но това не е единственият проблем, който имат plug-in хибридите, въпреки факта, че все повече производители залагат на тях и през следващите години ще пристигнат нови модели, които ще трябва да се изправят срещу китайските предложения (BYD, например предлага 1500 км без презареждане). В повечето отношения те отстъпват и технически на електромобила.

PHEV са шумни и бавни, когато работят в режим на горене, двигателят с вътрешно горене се забелязва при ускоряване и увеличаване на оборотите. Въпреки това те може да имат по-енергична тяга, но не могат да се сравняват с електрическите автомобили, чиято енергия и мощност са на разположение на водача незабавно. А това е недостатък, който се отразява негативно на комфорта на пътниците в plug-in хибрида, в сравнение с електрическия.

Най-вероятно Европа няма да бърза с незабавна раздяла с PHEV през следващите години. Новите, по-строги екологични стандартни обаче са повече от достатъчни, за да задушат тази технология, тъй като марките са задължени да продължат да произвеждат електрически автомобили. А ако емисиите се увеличат, производителите ще плащат повече глоби за излишъка и така PHEV стават нерентабилни.


0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Първите plug-in-и се провалиха не просто, защото 50 км на ток са малко, а защото този пробег идваше с заедно с неизбежните икономии, водещи до множество трансмисионни проблеми: евтини автом. кутии и съединители, всички те страдащи от виещи лагери например. Това в най-голяма степен в уж водещия в PHEV концерн Хюндай-Киа. Техните коли се познават точно по виене на лагерите им.
  • #10
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тази статия е актуална към ок.2020 г когато имаше временен бум(по-скоро експеримент) с налагането на PHEV с ел.пробег от само 50-60 км. Този експеримент наистина се провали. Сега сме 2025 и най-значимата новост е налагането точно на plig-in-и с по-голям пробег- около 150 км. Това може да ги направи и най-доброто решение на задвижване от всички възможни и налични. Алтернативата е на електричка да се сложи малко ДВГ моторче, примерно като 1.0 Ecoboost-a на Ford.
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колко ви платиха за това недоносче?
  • #8
    15 rate up comment 15 rate down comment
    До #5 ( преди 1 месец )
    Винаги съм се питал, защо някой би дал 20-30 хил повече за плъгин хибрид, след като едва ли ще има възвращаемост на тази инвестиция в поне 10 години. Освен това, хибридът е най-сложен, най-скъп за поддръжка - хем ДВГ, хем електрическа кола. А на вторичния пазар, след примерно 5 години експлоатация, каква е обезценката? Аз го виждам като най-глупавото решение за покупка на кола. Лично мнение, разбира се. Бих заложил на 6-цилиндров бензинов или чист електрически.
  • #7
    27 rate up comment 6 rate down comment
    James ( преди 1 месец )
    Бензинови и дизелови коли ще има още дълго време. Налагането на EV е политическо решение. На урсула и шайката й. Но няма да стане. Има куп причини.
  • #6
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Явно автора на статията не е запознат с новите plug in модели които са ипо бързи от бензиновите модели,и доста модели предлагат чисто електрически ход над 100км.
  • #5
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Иванов ( преди 1 месец )
    Пълни глупости се пишат в тази статия.Пълните хибриди,ще си имат своите поне 40-50 години преди електрическите да ги заменят.Да не забравяме ,че още дизела и бензина си имат поне 15 години бъдеще ,а пълните хибриди ,които в момента са най-доброто,ще живеят още дълго- първо заедно с дизеловите и бензиновите ,по пътищата ,после и с електрическите.
  • #4
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Хейтър ( преди 1 месец )
    Тази статия и днес звучи несериозно
  • #3
    18 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    След 5 години тази статия ще звучи смехотворно
  • #2
    40 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    И колко са електричките с 800км пробег ГРАДСКО? Два мерцедеса на цена от 120 000 до над 180 000лв, едно БМВ с цена над 160 000лв и един Люсид с цена над 200 000лв.На Дълъг път разхода им рязко пада под 500км.CLA за 120К лв ще свърши ли работа на едно 4 членно семейство както един Кодиак Плъгин хибрид, в момента за 80К лв?Вчера статия как Плъгините превземат пазата,днес им преброихте дните.После се подиграваме на Точко,че стоял на дизел.Ами как няма! :-) :-) :-)