Три от десетте най-продавани нови коли във Великобритания през септември са на китайски марки. В Испания MG ZS излиза на второ място и дори заплашва лидерството на Dacia Sandero, а в Гърция влезе в Топ 10. В Норвегия всяка десета продадена кола е вече от Китай. Само България сякаш е заобиколена от прословутото китайско автомобилно нашествие в Европа. Но това е само на пръв поглед: китайските марки са удвоили дела си у нас и вече държат 3.2% от пазара в края на септември, показва справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Регистрираните нови автомобили на китайски марки за деветте месеца са 1291, почти двойно повече, отколкото за същия период миналата година. При това у нас са представени официално само три от големите китайски производители. В близките месеци и дори седмици към тях ще се присъединят още четири. Междувременно нека видим кои са най-търсените китайски коли в България до момента.
15-те най-популярни китайски марки в България (ГАЛЕРИЯ):
Китайска марка, която бе създадена като смесено предприятие между Volvo и Geely, а днес е поделена между Geely и Zeekr (също дъщерна марка на Geely). Дизайнерският и развойният център на Lynk & Co си остават в Швеция, производството е в Китай. В България хибридите и електомобилите на марката се внасят от словенската SEEAG, представител на Geely за целия Балкански регион. От началото на годината са регистрирани 30 бройки от хибрида 01, 10 бройки от електромобила 02 и пет екземпляра от новия плъг-ин хибрид 08.
НА СНИМКАТА: Lynk & Co 02


8