Някои автомобилни двигатели се проектират веднъж и се произвеждат в продължение на години, практически непроменени. Примера за това е Pentastar V6 на Stellantis. Други автомобилни мотори са проектирани да бъдат модифицирани и еволюирани с нови технологии и функции, влизащи в микса в различни итерации - четирицилиндров боксер на Subaru Forester или четирицилиндровия турбо двигател EA888 във VW Gof GTI (и много други).

Има и двигатели са проектирани за единична употреба по време на една единствена епоха, които след това не са използвани отново. Примери за това са модерният 6,2-литров AMG V8 и различни двигатели BMW M5.
В случая обаче става въпрос за някои от от най-дълго работещите и най-лесно разпознаваемите двигатели, които все още се произвеждат тази година, посочени от колегите ни от CarBuzz. Корените на някои от тях са далеч назад във времето, като през годините са модифицирани, но са запазили основата си.
Най-старите двигатели, използвани в нови автомобили (ГАЛЕРИЯ):
След 15-годишно отсъствие от пазара, Ford върна емблемата "5.0" отстрани на Ford Mustang. Въпреки че работният обем е същият като предишния 5.0-литров V8, новият Coyote не споделя нищо друго с оригинала. Сега новата архитектура с четири камери с променливо време на гърбиците постави основите за гъвкава производителност и големи обороти.
Инженерите в крайна сметка преразгледаха и актуализираха устройството за поетапно увеличаване на производителността през следващите години. Различната версия на Coyote V8 задвижва и пикапа Ford F-150.


0